9 Reacties

2 maanden geleden

Ik start ook in januari normaal, maar ben er helemaal niet klaar voor. Heb het mentaal veel te zwaar

2 maanden geleden

Hey, ik ben ook in september bevallen en mijn dochtertje is ondertussen 6 weken. Ik ben vrijdag gestart met werken en ik ben er eerlijk gezegd niet boos om. Ik keek er enorm naar uit om terug te starten. Even kleine side note: Ik ben zelfstandige dus hoe sneller je begint hoe beter eigenlijk. Ik zie mijn dochter super graag en ze is echt mijn alles sinds minuut 1, maar ik merkte dat ik het sociaal contact super erg mis. Ik werk nu 3 dagen per week en dat is ook wel genoeg hoor. Ik heb een heel goede balans gevonden tussen het mama zijn en het ondernemer zijn. Ik kan wel heel goed begrijpen dat je liever nog thuis blijft met je kleintje. Ze worden enorm snel groot. Ons dochtertje zou ook pas vanaf maart naar de crèche gaan en we zijn heel hard aan het twijfelen of we dit wel zouden doen. Wij (allebei zelfstandig) kunnen ons namelijk zo regelen dat 1 iemand werkt en de ander niet. Probeer je nu niet te veel aan te denken want januari is nog wel even. Geniet er nu nog heel erg van en je zal wel zien dat alles in z’n plooi zal vallen, zeker als je je job wel graag doet. Vanaf je het gevoel hebt dat je je kindje ergens kan ‘achterlaten’ met een gerust gevoel dan zal het werk wel meevallen. Dat is bij mij toch heel erg het geval 😊

2 maanden geleden