9 Reacties

2 maanden geleden

Ik start ook in januari normaal, maar ben er helemaal niet klaar voor. Heb het mentaal veel te zwaar

2 maanden geleden

Hey, ik ben ook in september bevallen en mijn dochtertje is ondertussen 6 weken. Ik ben vrijdag gestart met werken en ik ben er eerlijk gezegd niet boos om. Ik keek er enorm naar uit om terug te starten. Even kleine side note: Ik ben zelfstandige dus hoe sneller je begint hoe beter eigenlijk. Ik zie mijn dochter super graag en ze is echt mijn alles sinds minuut 1, maar ik merkte dat ik het sociaal contact super erg mis. Ik werk nu 3 dagen per week en dat is ook wel genoeg hoor. Ik heb een heel goede balans gevonden tussen het mama zijn en het ondernemer zijn. Ik kan wel heel goed begrijpen dat je liever nog thuis blijft met je kleintje. Ze worden enorm snel groot. Ons dochtertje zou ook pas vanaf maart naar de crèche gaan en we zijn heel hard aan het twijfelen of we dit wel zouden doen. Wij (allebei zelfstandig) kunnen ons namelijk zo regelen dat 1 iemand werkt en de ander niet. Probeer je nu niet te veel aan te denken want januari is nog wel even. Geniet er nu nog heel erg van en je zal wel zien dat alles in z’n plooi zal vallen, zeker als je je job wel graag doet. Vanaf je het gevoel hebt dat je je kindje ergens kan ‘achterlaten’ met een gerust gevoel dan zal het werk wel meevallen. Dat is bij mij toch heel erg het geval 😊

2 maanden geleden

Hey, Ik ben ook in september bevallen, Ons dochtertje is nu ook 6 weken. Ik zou normaal 3 Januari terug moeten beginnen werken en ons dochtertje zou dan ook naar de onthaalmoeder moeten. Maar ik heb nog een maand ouderschapsverlof bijgenomen, Dus start maar terug 3 februari. Op aanraden van de onthaalmoeder hebben we kunnen bespreken dat ons dochtertje ondanks dat ik maar in februari terug begin te werken , Kunnen bespreken dat ons kindje vanaf half Januari halve dagen begint te wennen. Om het voor haar ook niet te moeilijk te maken als ze vanaf februari ganse dagen moet gaan. Een mooie opbouw dus voor ons beiden. En eerlijk gezegd voel ik mij daar veel beter mee dan begin Januari direct beiden volledig ganse dagen van elkaar gescheiden te zijn. Misschien ook eens overwegen om tijdskrediet of ouderschapsverlof aan te vragen? (Ouderschapsverlof is wel geen heel maandloon)

2 maanden geleden

Hey, Ik ben ook in september bevallen, Ons dochtertje is nu ook 6 weken. Ik ...
Wanneer heb je die extra aan vraag nog gegaan? Want ik lees op internet dat je het max 2 maanden op voorhand doet…. Nu we al 11 november zijn vrees ik dat ik te laat ben want ik moet eerst goedkeuring krijgen van mijn werkgever en nadien de papieren in orde maken bij RVA

2 maanden geleden

Reactie op toulouse1

Wanneer heb je die extra aan vraag nog gegaan? Want ik lees op internet dat ...
Ik doe mijn aanvraag maar 21 November..omdat ik dan maar 1 jaar in dienst ben. Ben hiervoor maar de vakbond geweest. Dit vormt geen probleem. Je moet wel je werkgever een aangetekend schrijven sturen. Als je werkgever hier mee akkoord is vormt dit geen probleem ongeacht hoeveel op voorhand je dit vraagt.

2 maanden geleden

Ik heb pas crèche vanaf eind april. Ik heb ouderschapsverlof genomen tot begin april en werk daarna 4/5de gezien ik maar 3 dagen crèche heb kunnen bekomen. 😘

2 maanden geleden

Bevallen 6 september en 6 februari weer aan het werk.

2 maanden geleden

Bevallen 28/9 en moest terug beginnen op 6/01 normaal. Maar vind 3 maanden te klein om al naar de onthaalmoeder te gaan dus ik heb 2 maand borstvoedingsverlof genomen. Dit is wel onbetaald. 10/3 begin ik terug!

2 maanden geleden

Bevallen 6 september. Moest normaal 13 december terug beginnen met werken, maar ga nog 2 maanden ov opnemen omwille van planning kindercrèche.