14 Reacties
15 dagen geleden
wij gaan ook binnenkort starten zws wat zoet wortels is een goeie start maar idd hoeveel vind ik ook zoeken 👀
15 dagen geleden
Hier al gestart sinds 15 weken, ik maak het op voorhand 3/4 groenten en 1/4 patatje, de worteltjes waren geen succes ... Hier eet ze graag broccoli ik Vries ze in in kleine porties van een goede eetlepel en nog eet ze er 2 daagjes van ,.... Eerste keren spikken ze het meestal uit nu na 4 weken begint ze het echt wel te eten ... Meestal babylepeltjes een 6/7 en erna nog een klein flesje van 150ml....
15 dagen geleden
Bij ons heeft kind en gezin het advies gegeven om 1/3de aardappelen te geven en 2de groentjes. Samen voor 150g (dus 50g aardappelen en 100g groentjes). Dat mengen met een koffielepel plantaardige olie. De groentjes die ze mogen eten per leeftijd, daar hebben ze ons een schema van gegeven: https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/vaste-voeding/warme-maaltijd
15 dagen geleden
Wanneer zijn jullie gestart ik hoor vanalles mijn crèche zegt dat 4maanden nog wat vroeg is mijn vroedvrouw ook en kind en gezin zij al dat ze geen 4maanden moeten zijn dat ik al mocht starten ik weet niet meer naar wie ik moet luisteren zws naje baby’tje zelf maar ik wil ook geen krampen terug want da was hier de moeite 😐
15 dagen geleden
Reactie op Melissavl1996
Wanneer zijn jullie gestart ik hoor vanalles mijn crèche zegt dat 4maanden ...
Bij ons gaf kind en gezin het advies om te starten op 4 maanden omwille van de reflux . We moesten starten met puur een gekookt worteltje en dit volledig fijnstampen en haar dan wat laten spelen met de lepel en de wortel om te kijken of ze effectief hapt en interesse toont. Als dit lukt mag de volgende dag 1/3 patatjes 2/3 groentjes. Wanneer je zou merken dat het toch niet zo lukt, gewoon stoppen en een weekje weer afwachten :) ze mogen op 4 maand, maar moeten echt wel interesse tonen in eten dan ook bijvoorbeeld als je zelf iets naar u mond brengt dat ze dit echt volgen
15 dagen geleden
Voor zover ik gehoord heb is het advies anders bij borstvoeding dan bij kunstvoeding... bij borstvoeding raden ze aan om tot 6maand enkel borstvoeding te geven... ik denk wel dat ik wanneer onze dochter duidelijk aangeeft dat ze er klaar voor is, vroeger zal starten. Maar zolang ze dat niet aangeeft, mag ze lekker bij mij blijven eten
15 dagen geleden
Ons dochtertje is vandaag ook 16 weken 😊ik heb vorige week advies gevraagd aan de vroedvrouw, en wij gaan op 4 maanden starten met oefenhapjes.
Mijn meisje is aan de lichte kant en mag zeker niet afvallen, en daarom kreeg ik het advies om eerst ‘s middags een flesje te geven en dan 2/3 lepeltjes oefenhapjes.
Tot 6 maanden enkel groenten, zonder aardappelen en de overschot invriezen. 1 ijsblokje zou voldoende zijn als portie.
Op die manier zouden ze de smaken het best leren kennen, voor je er echt een maaltijd van maakt.
Wij steken regelmatig nu ook al het lepeltje in haar handje, en dat brengt ze dan zelf naar haar mond. Op die manier kan ze ook al wat wennen.
Veel succes!
14 dagen geleden
Ik ben gestart op 15w. Ons zoontje keek ons aan als we aten. Eerst paar hapjes gegeven gevolgd door een flesje en na een week at hij 130-150 gaven we hem dan geen flesje na groentepap.
Ik maak vanalles zo wat:
* wortel
* pastinaak
* zoete aardappel
* broccoli
* butternut pompoen
Af en toe met 1 kleine aardappel
Ik voeg dan naargelang de hoeveelheid een koffielepel of een eetlepel olie en beetje kookvocht en dan alles in de blender. Met de fruitpap zijn we deze week begonnen nog oefenhapjes
13 dagen geleden
Reactie op Melissavl1996
Wanneer zijn jullie gestart ik hoor vanalles mijn crèche zegt dat 4maanden ...
Hey, ons meisje is al begonnen op 3 maanden en moet zeggen ze heeft geen krampen meer gehad sinds ze met vaste voeding is begonnen. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt…en als je kleintje er klaar voor is. Hier waren borstvoeding en flesvoeding beiden geen succes. De patatjes vanaf dag 2 waren ze allemaal op..nu is ze 3,5 maand en eet met gemak 160g patatjes.
Onze kinderarts rade het aan om te beginnen ze zei zelf alle kindjes worden groot op hun eigen manier. 😘
11 dagen geleden
Reactie op tessa199200
Ik ben gestart op 15w. Ons zoontje keek ons aan als we aten. Eerst paar hap ...
Bij de broccoli kon ik er niet goed aan uit, op de ene plaats lees ik dat dit mag vanaf 4 maand, op de andere vanaf 6 maand. Ze heeft het nu gekregen (4,5 maand) en vond het lekker 😅
10 dagen geleden
Reactie op chiaraW
Bij de broccoli kon ik er niet goed aan uit, op de ene plaats lees ik dat d ...
Foldertje van k&g ☺️