14 Reacties
5 maanden geleden
Wanneer sta je ingepland voor de keizersnede?
Ik moet donderdag naar het ziekenhuis en aan de hand van de gegevens van de monitor zal er bij ons een datum voor gentle keizersnede gepland worden.
Ik vind het heel spannend en ben voorbije week door een rauwproces moeten gaan omdat ik er al van kindsbeen naar uit keek om een natuurlijke bevalling te mogen uitvoeren. Maar ondertussen kijk ik er toch naar uit en heb ik het kunnen loslaten.
Ik wens je veel succes ❤️
Je zal het zeker goed doen 👍
5 maanden geleden
Ik begrijp jou! Mijn geplande datum komt ook dichterbij en ik ben vooral bezorgd omv haar heupjes omdat ze al heel de zwangerschap in stuit ligt. Het is ook geen garantie dat ik die datum haal, heb echt al een tijd last van regels pijn (rug & buik) en indalingspijn. Zo raar van vandaag op morgen we alles met 3 gaan zijn. Kijk er wel natuurlijk hard naar uit! Het beste is het op ons af laten komen. Elke nacht/dag denk ik ‘ is het vandaag de dag’?! 🙃
5 maanden geleden
Hier zaterdagmiddag natuurlijk bevallen na toch een pittige zwangerschap (cholestase die ah vorderen was richting preclampsie. Geen epidurale wegens bloedplaatjes die bleven zakken en mijn scoliose enz..). De laatste weken mij heel vaak slecht gevoeld door fysieke symptomen, slaaptekort en veel stress. En amai wat een verschil. Wij mogen vandaag naar huis en ik voel me goed fysiek en mentaal. Veel kwaaltjes zijn meteen weg na 1 of 2 dagen. Ze hebben ons hier fantastisch ondersteund op de materniteit en alles waar ik onzeker over was heb ik nu het gevoel ‘okay we got this’. Natuurlijk eens thuis gaat de zoektocht verder maar ik sta er positief in.
De instant connectie met onze dochter, die verliefdheid die er meteen was ondanks dat de arbeid zelf echt lastig was. Het was het allemaal zoooo waard.
Wat vrijblijvende tips: probeer te blijven praten tegen je baby als je je onzeker voelt. Haal kracht uit het feit dat hij/zij er bijna is. Vertrouw op je lichaam. Het is heel erg cliché maar als vrouw ben je hiervoor gemaakt. Veel zaken nu komen bij mij instinctief vanzelf (als dat niet meteen komt is dit ook oké) en is echt gewoon luisteren naar wat je buikgevoel zegt. Jullie zijn al bijna 9 maand verbonden met elkaar. Je merkt echt dat je baby reageert op je stem en op je geur en dat gewoon jouw directe aanwezigheid al voor steun kan zorgen.
Steek zeker wat comfortfood zoals chocolade in je bevallingstas. Op dag 2 of 3 komt er bij de meeste wel een dip aan (hormonen). Veel huilbuien uit het niets en gewoon een stukje chocolade troost al wat.
En laatste: geniet geniet geniet! Alles valt wel in zijn plooien. Laat je goed omringen, durf hulp te vragen, luister naar je lichaam en je buikgevoel & neem nu en erna voldoende rust fysiek en mentaal. Stel kraambezoek wat uit of probeer het te beperken en focus je op je coconnetje! 💛
5 maanden geleden
Reactie op Odal24
Wanneer sta je ingepland voor de keizersnede?
Ik moet donderdag naar het zi ...
Ik sta over 2 weken gepland, tenzij de baby vroeger komt maar ben nog 36w+2, buiten dat hij hevig is laatste dagen vallen mijn klachten mee voorlopig. Amai wie weet mag je deze week of volgende je kleine al mogen ontmoeten! 🥰. Ik kan je wel begrijpen. Bij mij werd de keizersnede beslist toen ik 34w verder was omdat niet alleen de baby toen verkeerd zat, maar mijn placenta ligt aan de uitgang (placenta praevia) dus een gewone bevalling was absoluut uitgesloten. Ik wens jou ook veel succes! Komt allemaal wel goed! De gezondheid van de baby en die van jou telt! 🌸
5 maanden geleden
Hier zaterdagmiddag natuurlijk bevallen na toch een pittige zwangerschap (c ...
Wat mooi seg! Zal je tips zeker meenemen! Geniet er maar van! 🤍
5 maanden geleden
Reactie op Michelle950323
Ik begrijp jou! Mijn geplande datum komt ook dichterbij en ik ben vooral be ...
Spannend he! Ik kan me soms ook dus niet inbeelden dat we zeer binnenkort met ons 3 gaan zijn.
5 maanden geleden
op 8/8 op controle geweest en bleek 4cm opening te hebben, onmiddellijk naar de verloskamer gebracht maar de gynaecoloog heeft toen beslist om de longrijping op te starten (was toen 33+4 dagen zwanger van onze tweeling). heb het kunnen rekken tot 34+4 en ben die dag met een keizersnede bevallen. Vond het erg dat ik niet op natuurlijke wijze kon bevallen maar de dokters, assistenten en anesthesist waren super lief en alles werd uitgelegd. Heb mijn jongens onmiddellijk bij me gekregen, een magisch moment! Bereid je voor op een pittig herstel en vraag op tijd pijnstilling. Dag 2 gaat de katheter eruit en zal de vroedvrouw je helpen op te staan en naar toilet te gaan. Ben nu zelf 12 dagen verder en ga 3x per dag naar het ziekenhuis met mijn man om onze zoontjes te verzorgen en knuffelen. Ik kan niet wachten om ze mee naar huis te nemen maar zal nog minstens 1,5 week geduld moeten hebben.
5 maanden geleden
Mijne staat volgende week gepland. Ook verschillende emoties. Van heel blij en niet kunnen wachten na toch inderdaad een beetje angstig en elke dag alles nalopen of we wel alles hebben en in mijn hoofd de planning. Ondanks dat we het tijdstip nog niet weten ben ik toch inderdaad wat scenario’s aan het bedenken hoe we bv die ochtend gaan vertrekken. wanneer kunnen we dit of dat al het beste voorbereiden. Heel veel vragen met name over hoe het de dagen gaat lopen. Betreft de keizersnee zelf geen angsten ofso maar rondom meer spanning
5 maanden geleden
Reactie op sarina8800
Mijne staat volgende week gepland. Ook verschillende emoties. Van heel blij ...
Maar aan de ene kant vind ik het wel fijn dat we ons kunnen voorbereiden vooral met de huisdiertjes thuis en dat we alles zover als mogelijk in orde kunnen krijgen thuis voordat we zouden moeten vertrekken. Soms denk ik dan.. dat het toch wel fijner is als zo “onverwachts” want dan denk ik dat ik meer aan het stressen zou zijn🙈 het is inderdaad zo dubbel.. weet het zelf soms niet meer hihi maar kan in ieder geval niet wachten. We zijn wel aan het aftellen tot de datum
5 maanden geleden
Reactie op sarina8800
Maar aan de ene kant vind ik het wel fijn dat we ons kunnen voorbereiden vo ...
Op dat vlak heb ik echt geluk. Mijn ouders zijn beide met pensioen en ik heb hen een sleutel van het huis gegeven met de vraag dat ze in september standby staan. Zodra ik naar het ziekenhuis moet gaan zij voor m'n hondje zorgen en in Leuven komen logeren (zij wonen in Gent) op die manier kunnen ze hun kersverse kleinzoon ook gemakkelijker komen bewonderen.
Ben heel blij dat ze deze regeling zagen zitten maar voor hen is het toch wel gemakkelijker nu ze de datum op voorhand zullen weten.
Het nadeel is dat ik langer int ziekenhuis zal moeten blijven 😥
5 maanden geleden
Reactie op sarina8800
Mijne staat volgende week gepland. Ook verschillende emoties. Van heel blij ...
Ik denk iedere dag ook zo over! Hopelijk komt alles goed! Veel succes! 🤍