5 Reacties

4 maanden geleden

Ik snap je. Ik heb nu wel niet dezelfde kwaaltjes. Maar ik ben mentaal niet sterk (al paar keer depressie enzo gehad). Nu zit ik al thuis van februari (werkverwijdering) en ben ik op aan het geraken mentaal. Heb dit vandaag aan mijn gynaecoloog verteld en moest ik nu al opening gehad hebben zou hij me deze week al inleiden, maar heb nog geen. En het baby’tje zit ook nog te hoog dus er was kans op mislukking waardoor hij besliste om niet in te leiden. Dus nu wacht hij tot m’n volgende echo, binnen 2 weken (op 39weken) en dan zal hij wss wel inleiden moest ik nog niet spontaan bevallen zijn. Sowieso zal hij me normaal niet overtijd laten gaan, doordat ik het mentaal moeilijk en zwaar heb. Maar het is dus nog een beetje afwachten hoe of wat bij mij. Dus versta het volledig dat je dit ook zou willen! Ik zou het doen als ik van jou was, want je moet zelf je ook nog altijd goed voelen in je vel.

4 maanden geleden

Reactie op ellen2000

Ik snap je. Ik heb nu wel niet dezelfde kwaaltjes. Maar ik ben mentaal niet ...
Ja, hier is het mentaal ook wel echt dat ik moet opletten. Ik wens je veel moed nog deze laatste weken en ik hoop voor je dat je wens om iets vroeger te kunnen bevallen toch volbracht wordt 😊

4 maanden geleden

Reactie op 1996okt

Ja, hier is het mentaal ook wel echt dat ik moet opletten. Ik wens je veel ...
Ik wens jou ook veel moed! En hoop voor jou dat het er dan sneller komt😉 veel succes!

4 maanden geleden

Ik begrijp dat dit heel zwaar is en als je denkt dat dit de oplossing is dan moet je dat zeker doen. Maar weet dat de inleiding zelf zeer heftig is omdat je lichaam het op tempo van de medicatie doet en niet op haar eigen tempo z'n werk kan doen. Daarbij komt nog eens dat de eerste weken met je pasgeboren kleintje ook voor heel weinig slaap zorgen. Ik luisterde gisteren naar de 24baby podcast en daar werd in week 39 of 40 gezegd dat wanneer je zo op bent het beter is om met de hulp van je gyneacoloog, huisarts of vroedvrouw naar andere manieren te zoeken zoals bijvoorbeeld medicatie die kan helpen om te slapen om op die manier wat energie te trachten opdoen voor de grote dag. Ik wens je veel sterkte. En een aangename bevalling. 🫂 Ik begin het nu pas sinds enkele dagen lastig te krijgen en ben ook uitgerekend voor 18/09 Hopelijk heb je de tijd en ruimte om het overdag rustig aan te doen.

4 maanden geleden

Ik begrijp je zeker maar zou toch nog even afwachten persoonlijk.. Inleiden kan heftig zijn want je kan in wat ze noemen weeënstormen terechtkomen en die zijn zeeer pittig. Ik snap je wel hoor, ikzelf had vanaf 36 weken cholestase waardoor ik niet meer sliep vd jeuk (lever en galblaas die onvoldoende nog werkten).. Ik krabde mezelf helemaal open. Moest daarnaast ook om de dag een halve dag in het ziekenhuis verblijven voor testen en monitor (leuk is anders). Daarnaast zeer lage bloedplaatjes (dus geen epidurale) en groot ijzertekort. Ik was doodop en daarnaast waren er ook de klachten zoals maagzuur, indalingsweeën en rugpijn. Als kers op de taart ging ik op het einde ook nog eens richting preclampsie. Ik stond gepland om ingeleid te worden de ochtend erna en ben de avond ervoor ineens toch spontaan in arbeid gegaan.. Achteraf gezien zoooo blij dat het toch spontaan is kunnen gebeuren op 39+3 ipv inleiding. Veel goede moed nog 🥰