29 Reacties

één maand geleden

Hoi! Hier precies hetzelfde. Mijn dochtertje is inmiddels 14 weken oud en lijkt nooit honger te hebben. We proberen haar elke 3 uur melk aan te bieden, maar soms drinkt ze en soms niet. We zijn ook helemaal radeloos… drinkt zij wel haar flesje leeg bij jou?

één maand geleden

Wij volgen dit 😊 en bij ons gaat het sinds deze week met 11 weken opeens wat lastiger… Maar we volgen haar vraag nu even volledig, zo wordt het voor haar geen gevecht met voeding binnen krijgen.

één maand geleden

Hier is dit ook zo. Ze komt 14 gram per dag bij. Wat te weinig is en de curve gaat naar beneden. Ze drinkt ongeveer 550-600 ml per dag. De vroedvrouw zei ook dat ze minstens 700 ml moet drinken. Ik heb nu een groter speentje en probeer een extra flesje aan te bieden. Maar dat flesje neemt ze niet... Ik forceer haar ook niet. We proberen een halfuurtje en dan even iets anders. Daarna nog eens aanbieden. Lukt het niet en ook niet op verschillende plaatsen of in verschillende houdingen. Dan laat ik het zo. We kunnen haar ook niet forceren vind ik. Ze is een vrolijke meid en ontwikkeld mooi volgens de mijlpalen. Alleen die curve zakt... We weten het ook niet zo goed momenteel... Zou ze er ook niet om vragen mocht ze echt honger hebben? Onze meid is ook wel altijd een kleintje geweest. Bij de geboorte 48 cm en 3130 gram. Misschien heeft dit er iets mee te maken?

één maand geleden

Reactie op Farah95

Hier is dit ook zo. Ze komt 14 gram per dag bij. Wat te weinig is en de cur ...
Ohja, ons meid is maandag 12 weken.

één maand geleden

Reactie op FlexibelePauw463678

Hoi! Hier precies hetzelfde. Mijn dochtertje is inmiddels 14 weken oud en l ...
Hoi, wat een opluchting dat we niet alleen zijn. Neen bij ons ook maar soms en dat is dan maar 135ml.

één maand geleden

Reactie op Farah95

Ai..dit is al wat verbeterd bij ons. Onze vroedvrouw zei tegen ons ook 700 a 800 ml we hebben haar dan om de 2u een fles aangeboden die van Mam speen 0 en dat werkte dan wel. Nu proberen we er 3u tussen te laten om te zien of ze dan meer drinkt en dat werkt wel. Maar ze heeft ook wel 7 a 8 flessen op een dag. Ik hou alles bij...zie foto. En aan de hand van de dag geef ik dan s,avonds rond middernacht nog een extra fles bij.

één maand geleden

Ai..dit is al wat verbeterd bij ons. Onze vroedvrouw zei tegen ons ook 700 ...
Zo doen wij het..

één maand geleden

Reactie op Farah95

Onze dochter was 49 cm en 3,340 Ze Drinkt mooie flesjes van 200 ml per keer. 4 flesjes en 1 eentje van 135 ml Heeft wel reflux

één maand geleden

Zo doen wij het..
Wij doen het gelijkaardig. Bijhouden in een app. Ook 7 à 8 flesjes. Maar soms drinkt ze dan maar 50 of 70... Vandaag wel al goed gedronken. Hopelijk komt ze er aan! Maar had haar vandaag ook om 14u flesje gegeven. Dan om 17u30. Om 17u30 niks willen drinken en dan nu om 20u wel weer. Het is wel wat zoeken..

één maand geleden

Hier drinkt ons meisje om de 4u 7u30 11u30 15u30 19u30 en dan nog 1tje 23u15 zijn 5 flesjes van 180 ze vraagt er ook nie altijd achter maar drinkt ze wel allemaal op tot de laatste druppel dus drinkt ze toxh zkr 900ml ze weegt ook wel 6k

één maand geleden

Klinkt inderdaad ook wel lastig, weetje meer als aanbieden kunnen we niet doen. Je bent goed bezig meid! En als je het zo aanhoud als nu zal dit zeker ook wel goed komen. 💪

één maand geleden

Bij mij is ze bijna 6 kg en ze drinkt op een dag ongeveer 700 mL. Ze wilt nooit meer dan 90 mL drinken.. iemand tips?

één maand geleden

14w weeg +6 kg, drinkt 5 flesjes van 165-180 ml en volg ook de blauwe schema .

één maand geleden

Bij mij is ze bijna 6 kg en ze drinkt op een dag ongeveer 700 mL. Ze wilt n ...
Om de hoe veel uur geef je ?

één maand geleden

Reactie op Melissavl1996

Om de hoe veel uur geef je ?
Ik heb om de 3u, 4u geprobeerd.. maar helaas geen succes. Ze heeft 1 keer 6 uur lang niet gedronken en daarna weer 90 mL

één maand geleden

Ik ben hier vanaf gestapt van wat hij zou 'moeten' drinken. Het was steeds een gevecht en ik denk dan ook dat je niet van elke baby het zelfde mag verwachten. Sinds ik hier vanaf gestapt ben, en enkel geef wat mijn baby nodig heeft, lukt het drinken terug super goed! De arts van kind en gezin zei dat ik mij echt niet mag vastpinnen aan die formule van hoeveel je baby zou moeten drinken, elke baby is anders. Ik kwam nooit aan de hoeveelheid hij eigelijk al zou moeten drinken...

één maand geleden

Ik heb om de 3u, 4u geprobeerd.. maar helaas geen succes. Ze heeft 1 keer 6 ...
Oeie Hmm en al andere melk geprobeerd mss lig het daar aan kweet nie sprongetje kan ook

één maand geleden

Mijn zoontje is morgen 15 weken, heeft altijd honger sinds geboorte altijd flesjes leeg en altijd meteen op handjes sabbelen na flesje.. hij zou maar max 960ml drinken maar ik zit toch vaak net aan de 1000ml of soms 1060ml per dag.. hij drinkt 6x per dag afgekolfde melk van 150-170ml.. en dan nog vragen he! Hij weegt 6kg200 Soms lijkt het alsof we hem niet voeden, huilen om zijn flesjes 😂 elke baby is inderdaad anders de ene drinkt meer dan aanbevolen de ander minder maak je niet te druk, hij of zij laat zich wel horen of merken als de honger begint

één maand geleden

Reactie op Hallo678

Ik ben hier vanaf gestapt van wat hij zou 'moeten' drinken. Het was steeds ...
Dat deden wij hiervoor ook maar ze kwam amper bij en daalde enorm hard in gewicht. Dit was medische niet meer oké voor de vroedvrouw. En heeft ons door moeten verwijzen naar de kinderarts. En op aanraden van haar moesten we dit toch op deze manier doen. We konden dit niet gewoon zo laten zou medische niet verantwoord zijn.

één maand geleden

Hey! Ons dochtertje is sinds woensdag 11 weken en woog bij de geboorte 3.015 kg. Gisteren gewogen bij de pediater en ze zit nu op 4.7 kg. De pediater zei dat ze eerder aan de lichte kant is, maar dat ze mooi bijkomt en dat is het voornaamste. Volgens die formule zou ze meer dan 700 ml moeten drinken, maar wij geraken amper boven de 600 ml. Ons dochtertje drinkt maar 4 keer per dag en pas sinds vorige week 150+5. Alles wat we meer aanbieden geeft ze over, dus ik push haar ook niet. Wij stoppen toch ook met eten wanneer we genoeg hebben. Zolang ze blijft aankomen, maak ik me geen zorgen. De eerste weken dronk ze vrij veel, en ze gaf ook aan dat ze honger had dus ik vertrouw op haar signalen. Elk kindje is anders, en ik zou zeggen: maak je niet ongerust zolang je kindje mooi aankomt, voldoende plasluiers heeft en een voldane indruk geeft 😊