22 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb veel afgezien van de pijn na dat ik 8 cm opening had, en eerlijk gezegd had ik op dat moment veel spijt dat ik niet eerder epuduraal gedaan heb. hoe meer weeën je hebt hoe moeilijker het is om stil te zitten (tijdens de epuduraal) dus heb je meer kans dat het slecht afloopt.

4 maanden geleden

Ik heb de vraag ook gekregen en ik heb laten weten dat ik het moment wil afwachten. Ik zou graag in bad bevallen (ook om de pijn zo op te vangen) en dan mag je sowieso geen epidurale. Ik moest enkele wensen opschrijven en ik heb genoteerd dat als het echt niet lukt ik misschien wel een epidurale wil en dat mijn partner eventueel mag beslissen mocht ik te veel pijn hebben. Veel succes!

4 maanden geleden

Ik wou hier echt niet met bevallen , ik wou het echt heel bewust allemaal meemaken. Maar had al van de ochtend ervoor om de 9minuten weeën, de dag zelf in de ochtend is het dan echt op gang gekomen , en tegen 17u in de namiddag wou mijn opening maar niet vorderen , mijn lichaam was zo moe. Dus stelde ze voor om dan toch epi te nemen vaak helpt dit dan voor die laatste cm's. Uiteindelijk eens ze stak was ii wel echt opgelucht , heb zelfs nog even geslapen om 20u mocht ik dan beginnen persen. Ik voelde alleen niks dus ook niet dat ik aan het persen was en dat maakte het wel moeilijk voor mezelf omdat ik dus niet wist of ik wel aan het persen was , ale ja je weet het wel he maar totaal niet hoe hard ofzo hij is dan geboren om 20.25u. Uiteindelijk kwamen ze me om 22u vragen hoe het met de pijn down under was dus ik zeg ja ik voel nog steeds niets door de epidurale en zegt de verpleegster maar mevrouw die staat al lang uit hoor , toen bewoog ik dus voor het eerst weer deftig en kwam alle pijn ineens binnen 😂 dus mijn hersennen blokte het af ofzo ik weet het ook niet 😅 Maat blijkbaar tijdens het persen zetten ze deze al af dat je terug beter voelt. Ik ga het nu in ieder geval opnieuw zonder proberen maar als het niet gaat ga ik ook niet twijfelen om het opnieuw te vragen om hem te steken.

4 maanden geleden

Hier een beetje van het zelfde vandaag 39+2 en echt een droom zwangerschap. Ik heb altijd gezegd dat ik zeker geen epidurale wil omdat ik alles bewust wil meemaken ongeacht de pijn. Ik heb zelf wel een hele hoge pijn grens en ben ook wel een koppige op dat vlak dat ik niet snel toegeef 🙈😅 ik ga het gewoon proberen zonder en zie op de moment zelf wat het geeft 🤷‍♀️

4 maanden geleden

Ik had bij mijn zoontje ook een droom zwangerschap en eerlijk gezegd ook een goede bevalling. Ik ben toen natuurlijk bevallen. Ik dacht we staan er voor open maar liever geen epidurale. Even afwachten hoe vlot het gaat. Mijn ontsluiting ging vlot. Ik ben in 6 uur bevallen. (Water brak en kort daarna weeen beginnen hebben.) dus dit ging prima voor mij persoonlijk omdat het ook geen lange bevalling was. Eenmaal je mag beginnen te persen was de weeën pijn gedaan bij mij. Eerlijk gezegd had ik toen ook geen pijn meer. Ik was afgeleid door het persen. Nu opnieuw een droom zwangerschap dus we wachten opnieuw af hoe het loopt maar hoop opnieuw zonder te kunnen doen

4 maanden geleden

Dankjewel allemaal 😍

4 maanden geleden

Hier twee keer epidurale genomen en zou het zo opnieuw doen! Het maakt de pijn tijdens de bevalling draaglijker en net omdat je minder pijn hebt, vind ik dat je de bevalling bewuster meemaakt.

4 maanden geleden

Door scoliose en te lage bloedplaatjes mocht ik geen epidurale krijgen (of ze waren hier toch geen voorstander van wegens te groot risico op een bloeding in het ruggenmerg). Ondanks de extra gezondheidsrisico’s voor mezelf (niet voor de baby) heb ik gesmeekt om een epidurale tijdens de bevalling en ik heb ze toch gekregen. Ze hebben door mijn scoliose 4x moeten proberen voor het gelukt is en ik zou het zo opnieuw doen. Voor mij persoonlijk was de pijn echt zo intens dat ik het echt niet zag zitten zonder maar is voor iedereen anders. De epidurale plaatsen vond ik goed meevallen ondanks alle pogingen. Ik had er stress voor en uiteindelijk viel dat goed mee. Zoals hiervoor aangegeven moet je wel volledig stil blijven zitten, best om niet te lang te wachten als je ze wil want de weeën worden enkel feller en lastiger ‘weg te puffen’. Eens je ze gekregen hebt, werkt ze snel. Ik ging van ‘intense pijn’ naar super relaxed op nog geen 10min 😊 Erna was de bevalling eigenlijk heel zen en sereen. Ik heb erna wel niet meer zoveel bijgepompt omdat ik mijn persweeën voldoende wou voelen wat gelukt is. Het persen zelf daardoor ging vlot en qua pijn was dat goed te doen. Ik voelde alles maar zonder dat het echt pijnlijk was. Enkel de befaamde ‘ring of fire’ was intens maar dan komt het hoofdje eruit en dat is weer instant opluchting. Het scheuren en knippen heb ik trouwens ook niet echt bewust gevoeld dus epidurale werkt wel nog steeds hoor. Alles erna (het naaien, de extra infusen voor medicatie omdat mijn bloed niet ah stollen was, geboorte moederkoek enz) heb ik niet gevoeld. Eens je baby op jou ligt, telt al de rest niet meer 😌😘

4 maanden geleden

Ik wist het ook niet op voorhand of ik een epidurale wou, maar toch zo blij dat ik ze uiteindelijk genomen heb! Tegen het einde aan was ze ook al wat minder in werking en heb tijdens het persen wel zelf mijn contracties voelen opkomen en dus bewust de bevalling ervaren. Dankzij de epidurale voor het einde ook nog wat kunnen slapen om toch nog wat energie over te hebben! Zeker doen waar je je goed bij voelt! (Epidurale zetten deed ook echt geen pijn )

4 maanden geleden

Ik ga starten met lachgas. En zien of ik dan epidurale wil. Heel veel succes

4 maanden geleden

Ik twijfelde geen minuut, zo snel mogelijk een epidurale. Voor mij hoeft die pijn er niet bij 😅

4 maanden geleden

Ik wil geen epidurale daarom ga ik voor een bad bevalling omdat dat blijkbaar ook de weeën verzachten en denk dat dat ook een mooie ervaring ga zijn een bad bevalling momenteel 39+5 weken zwanger

4 maanden geleden

Reactie op Britt1998

Ik ga starten met lachgas. En zien of ik dan epidurale wil. Heel veel succe ...
Doen ze dat in België? In welk ziekenhuis?

4 maanden geleden

Reactie op Mini8596

Doen ze dat in België? In welk ziekenhuis?
In sint vincentius (ZAS) kan dit!

4 maanden geleden

Ik ben vorige week bevallen met epudrale en ik had nog steeds enorm veel pijn. Had niet het idee dat die pijnpomp wat deed totaal niet eerlijk gezegd. Ook het prikken zelf ging bij mij fout waardoor het super lang duurde.

4 maanden geleden

Reactie op mmmm125

Ik ben vorige week bevallen met epudrale en ik had nog steeds enorm veel pi ...
Kan zijn dat het door verkeerd te prikken weinig werking had bij jou. Ik had hetzelfde, maar dan bij mijn keizersnede. Zoveel pijn... Gelukkig gaven ze bij mij dan morfine bij.

4 maanden geleden

Reactie op Aagvd

Kan zijn dat het door verkeerd te prikken weinig werking had bij jou. Ik ha ...
Ik heb uiteindelijk ook een spoedkeizersnede gehad🙊

4 maanden geleden

Hoi lieverds, Ik ben uiteindelijk maandagochtend bevallen via keizersnede. ☺️ Had de epidurale wel al gevraagd na 21u van weeën opvangen… toen ben ik beginnen overgeven van de pijn. Om 5u ‘s ochtends epidurale gekregen en om 10u44 is ze geboren via keizersnede omdat het ontsluiting stil viel na het zetten van de epidurale. Ik zou het direct terug opnieuw doen. Nu genieten van ons meisje en die roze wolk! 💛💛💛 Cécile 9-9-24 | 10.44 | 3905

4 maanden geleden

Reactie op Charlotte1993156

Hoi lieverds, Ik ben uiteindelijk maandagochtend bevallen via keizersnede. ...
Gefeliciteerd! 🥰

4 maanden geleden

Bij mijn dochtertje toen met epidurale bevallen ondanks de plotse weeënstorm. Deze keer van mijn zoontje zonder bevallen en ondanks de hele positieve ervaring zou ik het toch liever niet opnieuw meemaken. Ik herstelde wel veel sneller, maakte deze keer alles bewust mee en had het gevoel dat ik ook veel meer controle had door de bewegingsvrijheid. Afwachten tot het moment zelf lijkt me een minder goed idee, voor je het weet ben je te laat of heb je nadien spijt..