15 Reacties

21 dagen geleden

Geeft jullie baby voor de rest een tevreden indruk als ze wakker is? Ons dochtertje is 17 weken en slaapt overdag ook enkel (meestal) zonder wenen in de auto of al wandelend. In haar bedje wou ze alleen slapen door al liggend een flesje te drinken, maar dan liet ze geen boertje meer en ze heeft al veel last van krampjes. Ik hield ook mijn hart vast voor de crèche (ze gaat sinds deze week), maar daar lukt het slapen bijna zonder wenen door haar in te bakeren met 1 armpje open zodat ze toch nog aan haar mondje kan. Ik doe dit nu sinds deze week ook thuis en het lijkt supergoed te werken. Ze weent of ´klaagt´ meestal maar 5 minuutjes vooraleer ze in slaap valt. Hebben jullie dat al geprobeerd? Omdat ze meer kunnen zien, leg ik haar nu ook in een wat donkerdere kamer apart. Ik was de voorbije weken ook helemaal uitgeput door het krijsen voor het slapen al die keren per dag...

21 dagen geleden

Reactie op mlkjhgfdsqppiuytreza

Geeft jullie baby voor de rest een tevreden indruk als ze wakker is? Ons d ...
Ja hoor, een tevreden baby tot het op slapen komt 🤷🏻‍♀️🥹

20 dagen geleden

Heb je een vast slaapritueel? Ons dochtertje 15w heeft nog geen vaste slaapmomenten. Maar als haar vaste signalen komen. Oortjes trekken, gapen, oogjes wrijven dan pas ik dit elke keer toe. Luier wissel, Slaapzakje aan, witte ruis aan een kusje en bedje in. Vaste kenbare routine kan rust geven. Het is ook wel een sprong periode van een maand die als veel ouders als de heftigste worden beschouwd. Je ben goed bezig twijfel vooral niet aan jezelf! Het is soms echt niet gemakkelijk.

20 dagen geleden

Heb je een vast slaapritueel? Ons dochtertje 15w heeft nog geen vaste slaap ...
Hebben een vaste routine. Ze herkent het precies al en begint te krijsen 🥺 Dank je wel. Hopelijk betert het snel

20 dagen geleden

Weet dat het ook nooit kwaad kan om hier eens over te spreken met de kinderarts.

20 dagen geleden

Maandag komt iemand van kind & gezin om er over te praten!

20 dagen geleden

Gingen enkele weken geleden al eens naar kinderarts en die zei dat alles oke is

20 dagen geleden

Bij ons dit probleem ook sinds enkele weken. Echt een beetje slaapregressie denk ik, is wel de leeftijd, maar het is zeker niet makkelijk!

19 dagen geleden

Reactie op chiaraW

Bij ons dit probleem ook sinds enkele weken. Echt een beetje slaapregressie ...
Hopelijk snel voorbij 🙏🏼

19 dagen geleden

Slaapregressie hier ook! Ook krijsen voor de dut. "Het is een fase..."

13 dagen geleden

Bij mij is dit ook sinds enkele weken en zeker niet gemakkelijk! Hopelijk is het snel voorbij

13 dagen geleden

Ze weent nog steeds vanaf ze merkt dat ze moet gaan slapen, precies alsof van help mij ofzo? (Wat we natuurlijk doen!) Maar het is niet meer zo krijsen zoals enkele weken, gelukkig. Maar blijft hard om ze zo te zien wenen waardoor ze ook moeilijker in slaap valt 😫

12 dagen geleden

Reactie op Megan.

Ze weent nog steeds vanaf ze merkt dat ze moet gaan slapen, precies alsof v ...
Ik heb hetzelfde probleem hier en heel heftig! Ik mag nog geen poging doen tot wiegen en ze begint al te huilen en te zeuren. Ook als ik de white noise aanzet.. ze slaapt onregelmatig en altijd over haar wakkertijden.. ik kan nu geen rekening houden met haar wakkertijden want om haar in slaap te krijgen duurt soms wel een uur. In de nacht wordt ze wel bijna 10x wakker..

12 dagen geleden

Reactie op Megan.

Ze weent nog steeds vanaf ze merkt dat ze moet gaan slapen, precies alsof v ...
Bij ons is het sinds deze week ook heftig. De hele dag een super goedlachse baby tot we ze ‘s avonds in haar bed leggen. Dit is nu al de hele week zo. Wij zitten echt met onze handen in het haar… gisteren was het zo erg dat we gewoon wat pap hebben bijgegeven en dan kalmeert ze wel even maar daarna begint ze terug. Heel zielig 🙁. Ben eigenlijk wat opgelucht dat het adhv andere berichten te lezen gewoon echt een fase lijkt. We hebben wel het geluk dat vanaf ze vertrokken is wel de hele nacht doorslaapt

9 dagen geleden

Hier sinds een paar dagen ook krijsen voor het slapen gaan. Ze is helemaal overstuur als ze bijna in slaap valt. Zo boos en idd hartbrekend. Ze viel mooi zelfstandig in slaap daarvoor dus ik hoop dat het hier ook maar een fase is want dit is niet leuk amai! 🥲 Ik steek het op de sprong, ik hoop dat die snel voorbij is 🤞🏼