18 Reacties

8 maanden geleden

Heey Ik ben momenteel 8w6d en heb last van misselijkheid. Hier en daar neem ik een dag verlof maar heb van de gynaecoloog ook die voorstel gehad. Ik heb 5 dagen thuis gezeten maar voel echt dat ik het nodig heb om thuis te zitten.

8 maanden geleden

Ja ik vind het echt lastig. Ergens schaam ik me er een beetje voor dat andere vrouwen wel kunnen doorploeteren en ik niet. Ik werk ook tussen allemaal (begripvolle, lieve) mannen

8 maanden geleden

Ik zit al vanaf dat ik het weet thuis.... Weinig klachten maar verplicht van het werk uit... Risicovol beroep...

8 maanden geleden

Ik zit officieel thuis sinds vandaag met preventief moederschapverlof. Ik werk wel in de bijzondere jeugdzorg met vooral de kleine kinderen, dus ik moet o.w.v. verschillende redenen al thuis blijven. Onofficieel zit ik al thuis van begin dit jaar (nog voor dat ik ik zwanger was) door een operatie. Ik kan zeker niet klagen en het geeft me ook wel rust. Ik kan je alleen de tip meegeven dat je echt moet luisteren naar je lichaam. Als je lichaam aangeeft (zoals ik het wel interpreteer) dat het rust nodig heeft, zou ik het zeker doen. Succes verder!

8 maanden geleden

Ik ben thuis geschreven tot eind van jaar uitgerekend voor oktober .

8 maanden geleden

Reactie op elisa98

Ik ben thuis geschreven tot eind van jaar uitgerekend voor oktober .
Omwille van je werk of omwille van klachten?

8 maanden geleden

Reactie op MarieG1991

Omwille van je werk of omwille van klachten?
Omwille van de klachten maar ook was nog niet gestart terug met werken heb vorig jaar tijdje psychiatrischie gezeten en deed nu wel 2 dagen vrijwilligerswerk da doe ik nog maar we hebben besloten dat werken nu niet aan de orde is

8 maanden geleden

Reactie op elisa98

Omwille van de klachten maar ook was nog niet gestart terug met werken heb ...
Amai mooi dat ze je tijd voor rust geven wel. Is een intens parcour al geweest dat je afgelegd hebt. Succes en ik duim mee voor een mooie zwangerschap en nadien

8 maanden geleden

Reactie op MarieG1991

Amai mooi dat ze je tijd voor rust geven wel. Is een intens parcour al gewe ...
Dankjewel 😘

8 maanden geleden

Ik ben voorigeweek 10 dageb thuis gebleven ik was zo moe en zo misselijk . Denk aan je zelf meid er groeit tenslotte een kindje in je buik

8 maanden geleden

Ik ben nu ook onlangs 2x 10 dagen thuis gebleven. Ik werk als verpleegkundige en was heel misselijk en snel buiten adem enzovoort. Woensdag begin ik terug te werken..

8 maanden geleden

İk zit thuis sinds dag 3 wanner ik wist

8 maanden geleden

Reactie op abby1990

Ik zit al vanaf dat ik het weet thuis.... Weinig klachten maar verplicht va ...
hier hetzelfde.

8 maanden geleden

Ik ben zelfstandige eigenaar van een restaurant. Ik ben doodop en snel buiten adem en enorm misselijk maar helaas kan ik niet anders dan doorwerken. Maar normaal zal dit wel gaan beteren na het eerste trimester. Hoop ik…

8 maanden geleden

Reactie op axelle2508

Ik ben zelfstandige eigenaar van een restaurant. Ik ben doodop en snel buit ...
Het is overleven. Bij mijn vorige zwangerschap tot 16 weken. Hier nu in week 11 en merk beterschap. Toitoi daar

7 maanden geleden

Ik ben nu 10 weken en heb eens een baaldag genomen zonder ziektebriefje wegens te misselijk, de 2 dagen erna thuis gewerkt met de emmer naast mij en vervolgens toch besloten naar de dokter te gaan voor medicatie en een briefje voor 3 dagen dat ik naar kantoor nog moest. Daarna had ik een kleine week verlof. Sindsdien lukt het mij wat beter om te werken dankzij de navalit maar heb me al dikwijls de vraag gesteld waarom waarom vrouwen die een kind gaan krijgen, moeten blijven werken 😅

7 maanden geleden

Reactie op A_Lies

Ik ben nu 10 weken en heb eens een baaldag genomen zonder ziektebriefje weg ...
Mijn man zegt ook dat het systeem erin niet eerlijk is. We makende toekomst en we krijgen er te weinig krediet voor haha

7 maanden geleden

Vandaag effectief mutualiteit in orde voor werkverwijdering en ben thuis tot en met januari 2025 dus denk met moederschapverlof erbij