47 Reacties

6 maanden geleden

Ik heb echt nooit "vlinders" of iets dergelijks gevoeld. 2de zwangerschap hier nu. Bij de eerste voelde ik het pas rond de 22 weken. Deze keer al lichtjes vanaf 15 weken. Nu rond 19 weken is het al veel uitgesprokener!

6 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

Ik heb echt nooit "vlinders" of iets dergelijks gevoeld. 2de zwangerschap h ...
Bij iedereen is anders en iedereen voel verschilend

6 maanden geleden

Reactie op Selena123

Bij iedereen is anders en iedereen voel verschilend
Aan de reacties hier te lezen voelt niemand het aan als "vlinders" is mijn punt.

6 maanden geleden

Reactie op Oliviamicia

Ik dacht het een paar keer te voelen, maar pas aan 17w echt duidelijk, het ...
Zo ervaar ik het ook 馃 ik moet wel heel rustig zitten om me er bewust van te zijn 馃挍

6 maanden geleden

Ik voelde al kleine brubbeltjes op 13 weken. Nu 16+4 en heel duidelijk ons meisje! Mijn vriend voelde ze gisteren ook al 馃グ

6 maanden geleden

Hier 20 weken maar ik weet niet goed hoe ik het moet voelen soms voel ik et meer aan de linkerkant dan eens aan de rechterkant en soms het gevoel da ze me schopt

6 maanden geleden

Reactie op Yasmine92

Ik ben 18 weken en zou niet weten wat ik moet voelen. Is btw ook mijn eerst ...
Ik heb ook geen idee wat me te wachten staat haha ik ben nu 16w en geen idee waar ik op moet letten eigenlijk 馃槄

6 maanden geleden

Ik weet eerlijk niet of ik al iets gevoeld heb. Soms denk ik van wel maar vaak verbeeld ik het mij mss gewoon, ik heb wel veel last van de spieren errond dus misschien maskeert dat het gevoel?

6 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Ik weet eerlijk niet of ik al iets gevoeld heb. Soms denk ik van wel maar v ...
Ik heb de baby op 16w+1 duidelijk gevoeld. Was vroeger dan ik verwacht had bij een eerste zwangerschap. Voelde als een soort van zeepbubbeltjes die openspatten tot zelfs kleine stampjes. Sindsdien voel ik het om de 2 脿 3 dagen. Wel telkens aan de linkerkant, dus het zou mij niet verwonderen als mijn placenta aan de rechter(voor)kant zou liggen. Ik voel het wel enkel als ik zelf rustig lig.

6 maanden geleden

Reactie op Kaat88

Ik heb de baby op 16w+1 duidelijk gevoeld. Was vroeger dan ik verwacht had ...
Ja ik twijfel echt of en wat of joe ik het zou moeten voelen, ik ben wel niet de magerste en volgens vroedvrouw voelen mensen die mager zijn dit ook veel sneller, omdat je nu eenmaal meer vet opslag hebt( ik ben ook al best veel aangekomen) dus mss heb ik al wel iets gevoeld maar weet ik het qua gevoel niet te plaatsen omdat ik vrij veel pijn heb( reuma pati毛nt) en dit mss wel wat maskeert ofzo. Ben wel deze week aan de 19 de week begonnen dus

6 maanden geleden

17w6D just op Moederdag voelde ik kleine brobbeltjes in mijn buik de baby dus 馃グ

6 maanden geleden

Reactie op ErikaK88

Ja ik twijfel echt of en wat of joe ik het zou moeten voelen, ik ben wel ni ...
Ik ben ook zwaarder, dus had het ook nog niet verwacht. Wel nog niet bijgekomen tijdens de zwangerschap. Maar doordat ik hele dagen thuis zit, ben ik misschien wel alerter voor bepaalde dingen. Als ik in beweging ben heb ik het bijvoorbeeld nog nooit gevoeld.

6 maanden geleden

Reactie op Kaat88

Ik ben ook zwaarder, dus had het ook nog niet verwacht. Wel nog niet bijgek ...
Je moet het ritme van je kindje zo bekijken: Als jij in beweging bent wieg je je kindje in slaap. Als jij in rust-modus bent wordt je kindje net wakker. Vandaar dat je het vaak 's avonds in bed of in de zetel zal voelen. Of als je iets heel gesuikerd drinkt of eet kan er een kleine sugar rush optreden en kan de baby ook eventjes heel wakker worden.

5 maanden geleden

Bij ons zoontje was het pas op 20 weken dat ik hem lichtjes voelde. Van ons 2e kleintje nu met 15 weken. En nu voel ik haar rond 10:00 smorgends en dan rond 18:00&19:00u savonds non stop 鈽猴笍

5 maanden geleden

Volgens mijn gynaecoloog ging ik later voelen door mijn moederkoek maar sinds ik 20 weken ben voel ik hem al een paar dagen

5 maanden geleden

Mijn placenta zit vanvoor waardoor ik hem pas voelde bij 21+3.

5 maanden geleden

Ik heb 1 keer op 14 weken iets gevoeld waarvan ik dacht, dat is ze 馃槉 Daarna een paar weken niets, en zo rond 17 weken begon ik me af te vragen of het mijn darmen waren (rommelen heel vaak) of toch de baby. Sinds een dag of 4, ben nu 20w 1d, voel ik meestal wel het verschil tussen darmbeweging of een schopje. Zeker s avonds in bed 馃槉 Voor mij voelde het in het begin dus vooral als plopjes, lucht in de darmen..

5 maanden geleden

Anderhalve week geleden voelde ik zo kriebels in de buik, bijna elke dag. Nu sinds een week voel ik dit niet echt meer. Is dit normaal? Ik heb pas 17/06 mijn volgende echo!

5 maanden geleden

陌k voel als slang, bubbels enzo soms shopjes

5 maanden geleden

Ik voelde mijn eerste schop je op 20w+1 het is een hele gekke gevoel. Maar je gaat het verschil merken met je darmen en de schopjes