24 Reacties

9 maanden geleden

Helemaal hetzelfde gevoel hier... Alleen heb ik ook geen symptomen, dat maakt het nog lastiger... Echt geen leuk gevoel hè...

9 maanden geleden

Reactie op chlokke

Helemaal hetzelfde gevoel hier... Alleen heb ik ook geen symptomen, dat maa ...
nee, ellendig hé! ik had nu zo graag op die roze wolk gezeten. het is ook zo gek dat je lichaam allerlei dingen doet maar dat je dus geen controle hebt of alles daarbinnen wel goed gaat.

9 maanden geleden

zeer analoog verhaal hier. 29 december een biochemische zwangerschap die eindigde. (Ik heb het er wel moeilijk mee dat het niet beschouwd wordt als een miskraam, maarja, das ook maar een naam natuurlijk.) Volgende cyclus vreemd genoeg onmiddellijk weer zwanger! ik had dit nooit verwacht. Vorige keer koste het me namelijk ook 5 cyclussen. Nu 6 weken en 4 dagen ver. Ik durf me ook niet hechten, waardoor ik niet echt een geluksgevoel heb omdat ik nog steeds niet kan geloven dat dit in een baby kan resulteren en niet gewoon in pijn. Binnen 8 dagen heb ik eindelijk m'n eerste echo. Ik tel de minuten af en ben tegelijk ook heel bang. Ik huil zoveel en durf het met niemand delen nu. Ik heb al 10000x aan m'n vriend gevraagd hoe ik/wij dit overleven als het hartje niet klopt. Echt doodsbang ben ik.

9 maanden geleden

Reactie op Oliviamicia

zeer analoog verhaal hier. 29 december een biochemische zwangerschap die ei ...
ja die naam, ik voelde me ook niet echt erkend als de gynaecoloog het daaronder onder klasseerde, maar goed het is maar een maar. Ik had het er toen ook moeilijk mee maar was er ook 'snel' weer door omdat het al bij al snel voorbij was. maar nu ga ik toch richting de 8 weken en heb het hartje geboord dus is toch al een ander gevoel mocht ik het nu nog verliezen. wij gaan volgende week voor de derde echo, de gynaecoloog heeft wel door dat ik enorm ongerust ben. maar op dit zijn er geen signalen dat het mis gaat. dus ik duim voor ons dat we in oktober samen een hummeltje onze armen hebben 🤗

9 maanden geleden

Reactie op Lise_07

ja die naam, ik voelde me ook niet echt erkend als de gynaecoloog het daaro ...
ja bij mij ook wel snel erdoor geraakt. 7 dagen gebloed (ipv 5 normaal) en dan ovulatie gevonden op dag 20 ipv 12. Ik duim ook dat het nu wel een verhaal met een mooi einde mag worden voor ons. Denk als ik het hartje hoor dat ik toch al een klein beetje geruster ga zijn..

9 maanden geleden

Reactie op Oliviamicia

ja bij mij ook wel snel erdoor geraakt. 7 dagen gebloed (ipv 5 normaal) en ...
heel veel succes volgende week!

9 maanden geleden

Reactie op Lise_07

heel veel succes volgende week!
jij ook! wanneer is het? van mij dinsdagnamiddag

9 maanden geleden

Reactie op Oliviamicia

jij ook! wanneer is het? van mij dinsdagnamiddag
volgende week donderdag om 10:15 🤗

9 maanden geleden

Hey! Zeker herkenbaar! Ik heb op 5weken 5 dagen een miskraam gehad.. Dit is nu een week geleden. Ik heb gelukkig niet veel last gehad, een paar uren na de bloeding starte is het vruchtje al eruit gekomen. 2 dagen later een inwendige echo gehad en alles was al terug proper. Ook maar 4 dagen bloedverlies gehad. We willen nu direct opnieuw proberen door dat we groen licht hebben gekregen van mijn gynaecoloog. Ik ben aan de ene kant heel excited om opnieuw te proberen en weer zwanger te worden maar toch zit het al in mijn hoofd dat ik heel bang zal zijn, als ik terug een positieve test zal hebben over een paar weken. Ik voel al dat ik heel voorzichtig zal zijn. Opletten met alles wat ik doe en nog niet aan mensen vertellen tot we het hartje zouden gehoord hebben. Het is heel jammer dat er zoveel vrouwen hierdoor moeten gaan! Hopelijk kunnen we allemaal snel genieten van onze zwangerschap en dat het een gezond kindje mag worden!

9 maanden geleden

Hoi! Ik begrijp je volledig. Ik was deze zomer zwanger na 6j te proberen en net voor mijn 1ste IVF poging. Had dan een curettage op 13w, het vruchtje was op 9w gestopt. Eerst niet zwanger kunnen worden en dan geeft je lichaam het niet af. Een echte mind fuck! Nu ben ik wonderbaarlijk 6w zwanger van mijn 1ste IVF poging en het genieten is moeilijk soms. Ik weet ook dat het bij 1 kindje zal blijven en ik wil later geen spijt hebben. Ik wil ook nog niets ondernemen omdat ik te bang ben. We moeten morgen naar de dagmoeder en das met een z'n dubbel gevoel.

9 maanden geleden

Ik heb ook helemaal hetzelfde gevoel ik ben 4weken +3 dagen en ik heb in augustus een vroege miskraam gehad waar ik me nu ook heel onzeker voel en mijn hcg was vorige week ook zo laag ik heb bloed laten nemen op 2-3 dagen voor dat ik ongesteld moest worden en hcg was op 26 ik maak me ook enorm zorgen😢

9 maanden geleden

Ik heb ook helemaal hetzelfde gevoel ik ben 4weken +3 dagen en ik heb in au ...
OH maar al wel HCG zo vroeg. laat je nog eens controleren? bij was mij HCG op 4 + 2 891 en op 5 + 12264

9 maanden geleden

Reactie op Kellyo4

Hoi! Ik begrijp je volledig. Ik was deze zomer zwanger na 6j te proberen ...
OH wat erg dat je dat moet ervaren ☹️ maar we moeten er echt vanuit gaan dat het goed komt, allee dat zegt men verstand dan weer maar het gevoel is zo lastig om te schakelen... en klopt je wil liever nog niets ondernemen maar er nog geen rekening mee houden gaat dan ook weer moeilijk. je moet gewoon dingen plannen zoals opvang. uiteraard zijn er ons als zoveel vrouwen voor gegaan waar alles goed liep, dus waarom dan niet bij ons moeten we dan maar denken. maar ik begrijp als je zo een nare ervaring hebt gehad dat het eens zo lastig is.

9 maanden geleden

Reactie op brinosh

Hey! Zeker herkenbaar! Ik heb op 5weken 5 dagen een miskraam gehad.. Dit is ...
wat erg voor jullie! goed wel dat jullie zin hebben om er opnieuw aan te 'beginnen', ik denk dat het heel normaal is dat het eens het raak is weer extra spannend gaat zijn. maar je hoort wel dat 1 miskraam niet noodzakelijk een tweede keer ook zo moet zijn. maar ik denk dat we ons zelf gewoon willen beschermen voor de teleurstelling maar die gaat er altijd wel zijn als het misgaat dus dan denk ik heel nuchter, 'geniet nu dus maar gewoon, je hebt het toch niet in de hand'. ik duim dat jullie snel weer zwanger zijn en mogen luisteren naar een kloppend hartje 💛

9 maanden geleden

Reactie op Kellyo4

Hoi! Ik begrijp je volledig. Ik was deze zomer zwanger na 6j te proberen ...
wanneer heb je trouwens een eerste echo?

9 maanden geleden

Reactie op Lise_07

wanneer heb je trouwens een eerste echo?
Ik heb al 1 gehad op 5w voor zeker te zijn en mijn andere volgt volgende week. Jij?

9 maanden geleden

Reactie op Kellyo4

Ik heb al 1 gehad op 5w voor zeker te zijn en mijn andere volgt volgende we ...
en alles zag er dan wel goed uit? ik eentje op 5w en dan nog eentje op 6w, volgende week terug 1 op 8w... als alles dan goed is ga ik gewoon in het normale stramien en is de volgende op 12w..

9 maanden geleden

Hier hetzelfde probleem 🥺 Zwanger geweest van eind aug tot eind oktober. Helaas gestorven op 9weken maar blijven zitten tot 13weken (wat uiteindelijk een spoedcuretage geworden is begin november). Nu voor het eerst terug zwanger, we denken momenteel 5weken. Nog heel pril en vandaag pas bloed laten nemen bij de HA. Wel meer kwaaltjes als tijdens eerste zwangerschap. Dus het is hoopvol afwachten tot de eerste echo 🥺 Zit ook nu continue met de angst, aangezien eerste MA ook mijn eerste kindje was 🥺

9 maanden geleden

Reactie op Lise_07

en alles zag er dan wel goed uit? ik eentje op 5w en dan nog eentje op 6w, ...
Ja, een mooi vruchtzakje. Ik wist dat een hartslag horen te vroeg was en was daar ook niet in teleurgesteld ofzo. Ik wilde gewoon zeker zijn dat er iets aanwezig was. Door in een IVF traject te zitten moest ik bloed trekken op 4w en 5w en ik zat sneller bij de gynea of dat hij men bloedresultaten wisten 🙊. Maar hij begreep mijn bezorgdheid wel. Ik ga volgende week op 7w en ga toch vragen of bij 9/10w te mogen gaan, is daar verkeerd gelopen de vorige keer.

9 maanden geleden

Reactie op Kiimmm94

Hier hetzelfde probleem 🥺 Zwanger geweest van eind aug tot eind oktober. ...
Wij zitten ongeveer in hetzelfde verhaal dan. Ik wens je alle geluk alvast 🍀