23 Reacties
7 maanden geleden
Hoi, elke dokter houd een beetje een standaard aan, boven 3 mm gaan ze vaak afwachten wat de nipt zegt, het kan zeker ook niets zijn , maar kan natuurlijk ook wel iets zijn.
Mijn gynaecoloog zei: zelfs al is de nipt positief wil het nog niet zeggen dat je baby effectief iets heeft. Het dna van je baby en moederkoek kunnen anders zijn( bv moederkoek kan fout dna bevatten, maar daarom is dat niet altijd ook bij de baby).
Net zoals de nipt ook niet alles kan uitsluiten he. Kans is wel dat je arts graag een bijkomend onderzoek zal willen.
Heeft jouw gynaecoloog hier geen uitleg rond gedaan?
7 maanden geleden
Bedankt voor jouw berichtje, dit stelt mij een beetje gerust!
De gynaecoloog zei dat ik moet afwachten wat de nipt test zegt en bij 20 weken de andere test zal moeten doen en eventueel de waterpunctie test.
Ik heb zoveel stress omdat ze ook een beetje bezorgd leek. Voor de rest was alles in orde. Het hartje klopt, de vingertje armpjes, maag, hersenindeling etc is allemaal in orde.. we waren zeer blij in het begin maar toen de baby draaide maar niet om toen ze de nekplooimeting wou testen, eerst was het langs de ene kant 3,5mm en bij de juiste kant was het 3,9mm..
7 maanden geleden
Reactie op Oubz
De gynaecol ...
Dus verder dan de nekplooi zagen ze niet meteen iets als ik het goed begrijp, bijna 4 is idd wel veel , en ik begrijp dat dit nu veel stress geeft aan jou, helaas is het enige wat je kan doen afwachten, stel dat de nipt niets aangeeft zal je arts waarschijnlijk ook wel een vruchtwater punctie willen om zeker te zijn.
7 maanden geleden
Sorry voor mijn vorig berichtje, als ik het nu terug lees is het een beetje onverstaanbaar 😬
Wel, de baby lag omgedraaid, toen had ze 3,5mm gemeten maar toen de baby zich terug juist omdraaide, toen zag ze dat het 3,9mm was..
Indd het enigste wat de kunnen doen is afwachten maar is wel echt stressvol.. heb superveel gelezen op het internet maar hoop gewoon dat alles in orde zal zijn. Dit is een angst voor elke ouder denk ik.
7 maanden geleden
Reactie op Oubz
De gynaecol ...
Ps ik las ook net dat ezn verdikte nekplooi ook kan duiden op bv een hartafwijking, en er daardoor bv meer vocht kan zitten dan normaal, het kan ook zijn dat er in 60-70% niets aan de hand is, de echo te vroeg was bv ( of de ze datum niet correct hebben geteld) de nekplooi kunnen ze vaak ook maar tot ene 14-15 weken zien, later is die niet zichtbaar.
Bv mijn echo was pas op 13+4 dagen en de kleine had maar 1mm nog qua nekplooi, die was dus al aan het verdwijnen.
7 maanden geleden
Reactie op Oubz
Klopt, dat is wat ik ook dacht dat mijn echo mss te vroeg was. En klopt heb ...
Ik denk niet dat je echo te vroeg was hoor. Ik had de mijne op exact 11 weken.
Ik duim voor jullie!!! 😘
6 maanden geleden
Reactie op Oubz
De nipt test heeft effectief trisomie 21 gedetecteerd en ik heb maandag mij ...
Afwachten dus wat het vruchtwater nog zegt. Het kan natuurlijk zijn dat je baby inderdaad down heeft, het kan ook zijn van niet. Maar zou wel rekening houden met het feit dat het wel goed mogelijk is. 😞
6 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Afwachten dus wat het vruchtwater nog zegt. Het kan natuurlijk zijn dat je ...
Klopt, wij hopen natuurlijk dat het gezond zal zijn maar als het effectief wel down heeft dan zullen wij dit accepteren en met open armen ontvangen. Ze zeiden een aantal maanden geleden dat ik niet zwanger meer kon worden en dat ik aan een ivf traject moest beginnen en net voor alles begon ben ik toch natuurlijk zwanger geworden dus voor ons is dit een wonderbaby, met of zonder ziekte hoe moeilijk dit maar zal worden 🥹
6 maanden geleden
Reactie op sousou88
Ik voel met je mee! Is super moeilijk! Wij blijven geloven dat dit goed kom ...
Inderdaad, diep van binnen is het echt pijnlijk en in het begin kan je er niet van slapen en ben je gewoon zo verdrietig maar nu het verwerkt is, kunnen we niks doen dan gewoon accepteren en kijken wat de mogelijkheden zouden zijn voor moest dit het geval zijn..
Een klein vraagje, is dit bij jou ook vastgesteld of niet?
En dankjewel voor jouw steun, wens jou ook het allerbeste toe 🥰
6 maanden geleden
Reactie op Oubz
Inderdaad, diep van binnen is het echt pijnlijk en in het begin kan je er n ...
Neen, heb een nipt test gedaan de 22ste en kreeg de 29ste dat de nipt mislukt is en dat er niet genoeg DNA was van de baby. Maar ik had eerst begrepen dat de baby een afwijking had. Maar ze konden dus niet zien of er een afwijking is omwille van de DNA. Maar was ook even verschieten. Heb zelf een kind van 12jaar met een mentale beperking en is heel zwaar om tot nu toe te accepteren. Ik volg altijd een psycholoog omdat ik het nog niet kan verwerken. Daarom ben ik altijd bang bij een zwangerschap 😢
6 maanden geleden
Reactie op sousou88
Neen, heb een nipt test gedaan de 22ste en kreeg de 29ste dat de nipt mislu ...
Oei dat is wel heftig en stressvol, zeker als je nog geen zekerheid hebt.. dat brengt extra stress met je mee wat zeker niet gezond is voor de zwangerschap 🥺. Ik snap jou volledig maar probeer er het beste van te maken, het is jouw kind, jouw bloed, jouw alles en dat is wat God jou geschonken heeft, dit moet je nemen als een soort van test in het leven. Hij ziet dat je afziet maar zal jou iets mooiers in de plaats geven! Ik ken een vrouw die 18 jaar voor haar zoontje heeft gezorgd die een beperking heeft maar hij is uiteindelijk gestorven.. echt een klap in het gezicht maar dan nog maakt dit jou sterker! Geef nooit op en blijf sterk, voor jouw gezin en kids ❤️❤️
6 maanden geleden
Reactie op Oubz
Oei dat is wel heftig en stressvol, zeker als je nog geen zekerheid hebt.. ...
Heb ook sowieso heel veel stress, sinds dat ik wist dat ik zwanger ben. Ik probeer rustig te blijven, maar lukt helaas niet. De stress slaat toe!!!! Alles van God is goed en welkom, maar kan wel zwaar zijn. Ik hoop op een goeie nipt test volgende keer. Dan pas zal ik minder kunnen stressen en genieten van mijn zwangerschap. Ik hou van mijn dochter, ze is zo lief en zorgzaam. Maar wordt niet altijd geaccepteerd in het samenleving. Wat mij altijd heel veel pijn doet 😭