28 Reacties
2 maanden geleden
Ik ben bij mijn eerste bevalling mijn slijmprop 2x verloren.
Vanaf nu wel best niet meer in bad of naar een zwembad gaan.
Mijn 2de slijmprop verloor ik 4 dagen voor mijn bevalling.
2 maanden geleden
Kan een teken zijn dat je ontsluiting hebt maar ook dat het niet lang meer duurt. Meeste ziekenhuizen zeggen voor 37 weken ook te bellen/ langst te gaan bij verliezen van je slijmprop. Zo kunnen ze controleren of je werkelijk al ontsluiting zou hebben of niet. Neemt niet weg dat het soms nog dagen tot enkele weken kan duren voor het echt zover is, maar vaak is dat dagen en niet weken.
Ik zou dus even contact opnemen met je ziekenhuis en eens horen.
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Kan een teken zijn dat je ontsluiting hebt maar ook dat het niet lang meer ...
Heb contact opgenomen met de vroedvrouw gisteren en ze zei dat het normaal was en dat idd niet meer de 4 weken ga uitdoen waarschijnlijk. Heb dinsdag een afspraak bij de gynaecoloog.
2 maanden geleden
Reactie op michelevd
Heb contact opgenomen met de vroedvrouw gisteren en ze zei dat het normaal ...
Succes!
2 maanden geleden
Reactie op michelevd
Heb deze namiddag regelmatig contracties gehad en veel vochtverlies. Heb da ...
En de vochtverlies dan?
2 maanden geleden
Reactie op michelevd
Zolang dat slijmerig is, en niet waterig, is het oke!
Da’s waar, tis niet meer lang voor dinsdag
2 maanden geleden
Reactie op michelevd
De contracties zijn nu ook wel weer dat gestopt, wat ook typisch zou zijn v ...
Beter 🙏🏻🙏🏻 hoe langer die blijft hoe beter
2 maanden geleden
Reactie op Racingafadingimage
Ik ben bij mijn eerste bevalling mijn slijmprop 2x verloren.
Vanaf nu wel ...
Je mag je nog steeds douchen of in bad, die regel geldt alleen als je vruchtwater verlies of verloren hebt. , maar als dat vlies nog intact is kan dat onder de douche of bad geen kwaad he , je kindje is nog beschermd
2 maanden geleden
Reactie op ErikaK88
Je mag je nog steeds douchen of in bad, die regel geldt alleen als je vruch ...
Klopt. Inderdaad pas bij het breken van de vliezen.
My bad. 😬
2 maanden geleden
Hier ben ik vorige week tussen 32w en 33w volgens mij ook een deel van mijn slijmprop verloren. Is niets abnormaal en als er geen andere aanwijzingen zijn, wil dit niet noodzakelijk zeggen dat je vroeger zal bevallen. Een slijmprop regenereert zich normaal na ongeveer 7 dagen. En inderdaad, bad en zwemmen mag dan nog, zolang je geen vruchtwater verliest...
2 maanden geleden
Ik ben gisterenavond nog naar het ziekenhuis geweest voor monitoring. Ik voelde ze niet meer (dacht ik) maar alles is in orde, gelukkig! Ik heb wel contracties elke 5 minuten, oefenweeën waarschijnlijk, en heb ook een hoge bloeddruk. We zullen zien wat de gynaecoloog zegt morgen, ik mocht wel gewoon naar huis maar heb nu ook constant harde buiken zonder fysieke dingen te doen.
2 maanden geleden
Reactie op michelevd
Om 16u15 is de afspraak!
Hou ons op de hoogte