11 Reacties
6 maanden geleden
Heylaba. Je goed informeren over wat er allemaal mogelijk is iets heel goed eigenlijk. Zodat je beetje weet wat je wilt of niet in allerlei omstandigheden. Jouw omgeving reageert waarschijnlijk zo omdat je nooit weet hoe het op dat moment verloopt. Elk bevallingsverhalen bij iedereen is zo anders en iedereen neemt zichzelf als referentie. Het enige wat ik als tip kan meegeven is dat je je realiseert dat vb in bad zitten je op dat moment niet bevalt. Dat je niet teleurgesteld geraakt als het anders loopt dan gedacht. Je zou eerder je opties idd overwegen om op dat moment gewoon te kijken of die opties ok zijn of het anders loopt. Je hebt pas een nare ervaring van je bevalling als er niet naar je geluisterd wordt. Hoe gemakkelijk of moeilijk de bevalling is, er moet naar je geluisterd worden en wat je aangeeft moet serieus genomen worden. Dus blijf je zeker informeren etc. Het kan je in elk mogelijk scenario helpen.
6 maanden geleden
Reactie op MarieG1991
Heylaba. Je goed informeren over wat er allemaal mogelijk is iets heel goed ...
Ja dat doe ik zeker, ik informeer mij enorm veel tot op het punt dat ik zelfs commentaar krijg dat ik te veel uitzoek. Dat ik daar nog niet moet met bezig zijn omdat ik nog net geen 4 maand ver ben. Ik begrijp 100% dat elke bevalling uniek is en dat het altijd anders kan lopen, daar ben ik mezelf op aan het voorbereiden maar ben de “horrorverhalen” een beetje beu aan het geraken… zeker aangezien het m’n eerste is en ik dus op den duur telkens meer schrik krijg. Ook heb ik aangegeven dat als ik het gevoel heb dat de gynaecoloog niet wilt mee gaan in wat ik graag wil (tenzij medisch nodig uiteraard bij complicaties of dergelijke) dat ik dan wil veranderen van gynaecoloog en daarop krijg ik dan de reactie dat ik overdrijf… het is echt niet makkelijk op die manier… ik wil me gewoon veilig en gehoord voelen.
6 maanden geleden
Reactie op jules2580
Ja dat doe ik zeker, ik informeer mij enorm veel tot op het punt dat ik zel ...
Doe uw eigen ding. Je stelt je op zo'n moment heel kwetsbaar op dus je hebt echt wel een omgeving nodig waar je vertrouwen in hebt. Tip misschien wel. Informeer ook je partner of begeleider die mee gaat over vanalles
6 maanden geleden
Eerste kind maar dit heb ik nog niet meegemaakt. Doe uw ding! İnformeren is belangrijkste en keuze maken wat jij best vind voor jezelf. De rest komt wel
6 maanden geleden
Ik denk idd ook dat het vooral belangrijk is om je te omringen door mensen die je steunen en begrijpen en die naar je luisteren! En van die “negatieve” commentaren zou ik me echt niet te veel proberen aantrekken. Het is jouw leven, jouw bevalling en jouw kindje dus al de rest heeft er niks over te zeggen of van te vinden!
6 maanden geleden
Ik ben uitgerekend voor 25/10 juist een dagje later maar je weet maar nooit 🤭 ik krijg ook kei veel verhalen te horen en juist helemaal omgekeerd.. de helft van mijn schoonzussen zijn bevallen zonder epidurale en ze zeggen dat wij als vrouwen het lichaam ervoor hebben gekregen dus waarom zouden we middelen moeten gebruiken om een kind op de wereld te zetten? Maar aan de andere kant ben ik zeer bang voor de bevalling en denk ik persoonlijk dat ik zonder nadenken de epidurale zal doen.. ik wil mij zeker informeren maar denk dat dit mijn beslissing zal zijn en zeker als het moment eraan komt en de pijn er is 🤭
6 maanden geleden
Hier ook mijn eerste kindje. Ik merk dat veel mensen gewoon veel minder actief bezig zijn met dingen opzoeken, en dus vaak niet eens weten wat de opties zijn. En dat is ook prima natuurlijk, maar de reacties van die mensen komen soms ook gewoon uit onwetendheid. Soms zit er ook een generatiekloof merk ik. Mijn moeder is zelf arts, maar staat er helemaal niet bij stil dat er in die 35 jaar wel wat zaken veranderd zijn 😂 Doula of zelfstandige vroedvrouw? Kraamzorg? Nooit gehad, soms zelfs niet van gehoord. Mijn zus heeft moeite met borstvoeding, haar zoontje heeft veel krampjes . Ik suggereerde dat hij misschien allergisch is aan iets, kreeg van mijn moeder als reactie dat dat niet kan via de moedermelk en dat mijn zus heel gezond eet, ze heeft het zelf gezien 🤦🏻♀️
Ik ga vooral mijn eigen ding doen, ik weet bij wie ik terecht kan voor de steun die ik nodig heb. De opmerkingen van anderen negeer ik meestal 🤷🏻♀️
6 maanden geleden
Reactie op Oubz
Ik ben uitgerekend voor 25/10 juist een dagje later maar je weet maar nooit ...
Ja tuurlijk, uiteraard weet je nooit op voorhand hoe de bevalling gaat gaan hé! Ikzelf heb een panische angst voor naalden en ik ben ook enorm koppig waardoor ik het in mijn hoofd heb dat ik de epidurale niet wil maar wie weet bedenk ik mij op het moment zelf, you never know he ! 🤣
6 maanden geleden
Reactie op Karen_86
Hier ook mijn eerste kindje. Ik merk dat veel mensen gewoon veel minder act ...
Ja ik probeer er zelf ook wat afstand van te nemen wat betreft de opmerkingen van anderen, het valt mij ook op dat als mensen weten dat je zwanger bent dat ze ook meteen al beginnen met hun mening over hoe zij het kind zouden opvoeden ookal hebben ze zelf geen kinderen. Ik word daar persoonlijk onnozel van maar probeer het van mij af te zetten. Zolang je zelf genoeg research doet en weet welke opties je hebt, dat is dan het belangrijkste vind ik 🥰