27 Reacties

茅茅n maand geleden

Hey! Mijn pijngrens is ook zeer laag maar mijn bevalling viel echt mee! 陌k kon mijn pijn zeer makkelijk onder controle houden tot 9cm 馃ぃ terwijl ik niet wist dat ik bezig was. Epidurale kan je vragen na bepaalde cm als het je eerste kindje is maar weet niet precies omdat ik ze niet nodig had. Succes!

茅茅n maand geleden

Heel hard focussen op puffen/je ademhaling tijdens een wee. Vanaf dat het bij mij echt niet meer goed te houden was heb ik epidurale gevraagd en ook gekregen. Ik zat toen op ongeveer 4 of 5 cm denk ik.

茅茅n maand geleden

Tip: als je 's namiddags of 's avonds binnen gaat en je hebt effectief wee毛n, vraag dan je epidurale rond 22u/23u zodat je nog een beetje kan slapen en niet al direct begint met een brakke nacht. (Hoewel let's be real die nacht wel brak gaat zijn... Maar elke minuut slapen is beters als geen)

茅茅n maand geleden

Hey! Mijn pijngrens is ook zeer laag maar mijn bevalling viel echt mee! 陌k ...
Sterk gedaan! Ik weet niet of ik dat ga kunnen maar ik hoop het toch lang mogelijk zonder vol te houden maar de angst speelt wel heel de tijd door mijn hoofd.. en dankjewel 馃槃

茅茅n maand geleden

Reactie op emiliad

Sterk gedaan! Ik weet niet of ik dat ga kunnen maar ik hoop het toch lang m ...
陌k kan dit voorstellen. Misschien ging ik ook bang zijn moest het zo ver komen. 陌k zou niet focussen op epidurale en zie wat je kan. Eerst en vooral vertrouw op je! Mijn pijngrens is ook super laaaaaag maar kan gewoon concentreren dus belangrijkste is focussen op je pijn en die beheersen, de pijn moet jou niet beheersen

茅茅n maand geleden

Reactie op Racingafadingimage

Tip: als je 's namiddags of 's avonds binnen gaat en je hebt effectief wee毛 ...
Ik moet om in de ochtend om 7u al binnen zijn ik wil het ook gewoon zo lang mogelijk volhouden zonder maar vrees dat dit niet zal gaan het is mijn eerste kindje dus benieuwd wat me te wachten staat maar wel met een heel klein hartje馃ス

茅茅n maand geleden

陌k kan dit voorstellen. Misschien ging ik ook bang zijn moest het zo ver ko ...
Inderdaad het beste om mij niet zo te focussen op die epidurale ik zal daar zeker mijn best in doen dankjewel voor jou reacties鈽猴笍

茅茅n maand geleden

Reactie op emiliad

Ik moet om in de ochtend om 7u al binnen zijn ik wil het ook gewoon zo lang ...
In principe krijg je eerst pilletjes of capsules om je baarmoedermond te laten verstrijken. Daarna (afhankelijk van hoeveel voortgang je maakt zal dat tegen de namiddag zijn) krijg je wee毛n opwekkers. Geef gewoon op tijd aan wanneer het voor jou niet meer haalbaar is. Als je wee毛n hebt, maar je lichaam heel de tijd in fight or flight mode is, krijg je vaak geen extra opening. Het is pas wanneer je je lichaam kan ontspannen dat je verdere opening krijgt. Bij mij was dat dus dankzij de epidurale. @aysel, met alle respect van de wereld, maar er is wel een groot verschil tussen wee毛n en persen op het einde van de zwangerschap of op 26 weken. Jouw ervaring is de jouwe, maar is praktisch niet te vergelijken met iemand die aan het einde van het derde trimester zit.

茅茅n maand geleden

Ohja, vanaf een bepaald moment krijg je een baxter met zwaardere wee毛nopwekkers en kan je (wat ze zo noemen) een wee毛nstorm krijgen. Dan is het vaak niet meer mogelijk om een epidurale te laten steken omdat alles zo snel gaat. Als je die epidurale wilt, vraag het dan daarvoor. En stel gewoon vragen aan de vroedvrouwen he. Ze zijn er om jou en je kindje te ondersteunen. Communicatie is key!

茅茅n maand geleden

In principe krijg je eerst pilletjes of capsules om je baarmoedermond te la ...
Sorry maar dit zeggen de neonatologen niet. Mijn kind was klein maar de bevalling is nooit anders dan iemand die op laatste zit. Mijn weeen waren hoger dan de meeste. 陌k heb ook urenlang pijn gehad om die 10 cm te krijgen dus mijn opening is niet pijnlijker als die van anderen omdat de baby klein is? Logica ver te zoeken

茅茅n maand geleden

Sorry maar dit zeggen de neonatologen niet. Mijn kind was klein maar de bev ...
Ik wil hiermee niet zeggen dat jouw bevalling pijnloos was he. Ik zie van jou gewoon reacties a la "ik kon de wee毛n zeer makkelijk onder controle houden" en let me tell you, dat is niet bij iedereen zo. Ik ben blij voor jou dat jij een positieve ervaring hebt gehad zonder epidurale. Dat gezegd zijnde is jouw ervaring heel anders dan iemand die haar termijn volledig kan uitdoen. Begrijp mij niet verkeerd, ik zou jouw ervaring niet willen ofzo. Lijkt mij vreselijk stresserend wat jij doorgemaakt hebt. En nee, ik heb geen ervaring met bevallen op 26 weken, dus ik weet niet wat jij gevoeld hebt, maar jouw reacties lijken dat wel te bevestigen.

茅茅n maand geleden

Ik wil hiermee niet zeggen dat jouw bevalling pijnloos was he. Ik zie van j ...
Ze probeert topicstarter enkel gerust te stellen en te motiveren vanuit haar ervaring. Een bevalling blijft een bevalling maakt niet uit op hoeveel weken. Zo鈥檔 reactie was echt niet nodig. 鈽癸笍

茅茅n maand geleden

Ik heb 24u gewacht met vragen om een epidurale. Doe dit niet! 馃槄 gewoon meteen om vragen.

茅茅n maand geleden

Reactie op sou.elb

Ze probeert topicstarter enkel gerust te stellen en te motiveren vanuit haa ...
"Motiveren" of iemand proberen om praten die vrij duideljk aangeeft om te willen kiezen voor epidurale is ook niet nodig. Maar goed. Het is niet de eerste keer dat ze door een lid hier gewezen wordt op het feit dat haar ervaring wellicht anders is dan iemand die rond de 40 weken bevalt. Ik heb een miskraam gehad op 12 weken dus ik weet dat bevallen voor de 40 weken pijnlijk is en dat je ook effectief wee毛n hebt. Maar naar mijn ervaring niet zo pijnlijk als bevallen op 40 weken. Daar komt dan vaak nog het trauma van geknipt of ingescheurd worden bij ook als je van een groot kindje bevalt.

茅茅n maand geleden

Reactie op sou.elb

Ze probeert topicstarter enkel gerust te stellen en te motiveren vanuit haa ...
Er is wel een verschil denk ik tussen een baby鈥檛je van 1 kg of een babytje van 3-4 kg eruit te persen. Nergens zei ze dat de weeen zelf niet anders zijn maar denk wel dat het laatste stuk een groot verschil maakt. Er is dus wel een verschil in de persfase qua omvang van lichaam, gewicht en hoofdje dat eruit moet komen. En ik weet niet maar gerust stellen doet dat niet zls je weet hoeveel verschil een voldragen gewicht is in vergelijking met 1 kg. Niemand zei ook dat het voor haar niet moeilijk was, want eerlijk ik zou het zelf niet willen meemaken met zo een klein prutske dat naar de nicu moet. Epidurale is iets wat elke vrouw voor zichzelf zal moeten uitmaken wanneer men dat wel of niet wil ongeacht de pijngrens want tijdens een bevalling kunnen de meeste vrouwen meer aan dan ze zelf verwacht hebben. Maar een 3-4 kg kindje eruit krijgen tijdens de persfase in 10 cm of een prutske van 1 kg zal wel wat verschil geven en kan men dus niet vergelijken met iemand die voldragen een bevalling zal doen. Het gevoel van weeen en de pijn daarrond heeft idd niets met gewicht te maken en is voor elke vrouw anders. Net zoals het vragen om die epidurale. Velen zeggen op voorhand het niet te willen tot ze er effectief om vragen. Anderen geven op voorhand aan ik wil het en vragen tijdens de bevalling er toch niet achter. Geen elke bevalling is op dat punt te vergelijken.

茅茅n maand geleden

Gelieve over mij niet te praten. Onrespectloze mensen

茅茅n maand geleden

Reactie op ErikaK88

Er is wel een verschil denk ik tussen een baby鈥檛je van 1 kg of een babytje ...
Prutske zijde zelf. 陌k zou iets zeggen over jou maar zal zwijgen.

茅茅n maand geleden

Begrijpend lezen never hurt anyone.

茅茅n maand geleden

Je kan dus eender wanneer tot 7cm om een epidurale vragen. Wandelen hielp mij erg om weeen op te vangen. Liggend voelde het altijd erger. Je mentaal op iets anders focussen helpt ook en warmte. Kersenpittenkussen of iets anders (kan je normaal in het ziekenhuis ook vragen), een warme douche nemen hielp ook heel erg of een bad, afhankelijk van wat ze hebben daar in het ziekenhuis.

茅茅n maand geleden

Begrijpend lezen never hurt anyone.
Achja inderdaad 馃槖