24 Reacties
één maand geleden
Hi, ik heb dit nogal gehoord. Zelf heb ik momenteel al 3 dagen 3 cm. Wel al pijnlijke krampen maar nu lijkt het even niet meer vooruit te gaan..
één maand geleden
İk had 3cm ontsluiting en heb maar 2 weken kunnen volhouden, dit met medicatie
één maand geleden
Wij hebben vorige week controle gehad (36w) kleintje lag al heel laag met zijn hoofdje maar voor de rest heeft ze niets anders nagekeken.
Volgende week vrijdag moeten we terug (38w) heb wel wat last van drukkende pijn en menstruatieachtige krampen, deze houden niet aan. Het is met komen aan gaan 🙈
één maand geleden
İk had 3cm ontsluiting en heb maar 2 weken kunnen volhouden, dit met medica ...
Wat voor medicatie als ik mag vragen, wat deed dit juist?
één maand geleden
Ikzelf had vorige week op 35w3, 1cm ontsluiting en sindsdien last van mentruatiekrampen en soms ook echte voorweeen maar niets dat zich doorzet. Dinsdag mag ik terug op controle gaan dus ben wel benieuwd.
Anderzijds onlangs een vriendin die op 36w, 2 cm had en ze is nog 5 dagen overgegaan dus wil soms niet veel zeggen.
Normaal op deze termijn gaan ze de bevalling ook niet meer tegenhouden moest die zich toch doorzetten. De kindjes zijn zo goed als “klaar” dus het is spannend afwachten wanneer ze komen. Laatste maand kan elke dag laatste dag zijn 😉
één maand geleden
Reactie op Enagrom
Oh fijn te horen! Ons dochtertje zit wat achter met haar gewicht, ze weegt ...
Hopelijk blijft ze nog 🙏🏻 onder 37w zien ze als prematuur en blijft in het ziekenhuis
één maand geleden
Ik vind het vreemd dat ze zo vroeg al vaginaal onderzoek doet. Gezien ze dat ook via echo kan zien. Mijn gynaecoloog wou dat niet doen voor 37-38 weken. Want een toucher ( vaginaal voelen) kan zelfs ene bevalling uitlokken en daarom doen ze dat niet. Ik loop ook al weken ( van week 30) rond met een drukkend gevoel maar heb daar nog geen toucher voor gehad. En inderdaad een beetje opening(2 cm) is niet zoveel. Vnl vrouwen met een 2 de zwangerschap/ bevalling zie je vaak de laatste weken met ontsluiting rondlopen en dan vaak ook al voorweeen.
In principe moet je kleine toch best blijven tot 37-38 weken. Laten we hopen dat het onderzoek dus geen effect heeft op uw lichaam.
één maand geleden
Reactie op ErikaK88
Ik vind het vreemd dat ze zo vroeg al vaginaal onderzoek doet. Gezien ze da ...
Ik ben zelf deze week aan de monitor moeten gaan hangen, en ondanks reeds weeen activiteit te zien en hoge bloeddruk hebben ze niet getoucheerd. Morgen moet ik nog eens gaan . Ergens mogen ze van mij mij inleiden hoor( ben vandaag 38 weken). En heb al voorweeen en hoge bloeddruk en vocht vasthouden sinds week 35. En al druk en steken sinds 30 weken. Uit gesprek met gynaecoloog weet ik dat ze dat pas wil doen vanaf 38 weken en alleen indien medisch noodzakelijk( meeste gyne willen pas na 40 weken inleiden)
één maand geleden
Reactie op ErikaK88
Ik ben zelf deze week aan de monitor moeten gaan hangen, en ondanks reeds w ...
Bij mij wou ze pas ten vroegste vanaf 39 weken inleiden en zo zal het vermoedelijk ook gaan.
één maand geleden
Reactie op Racingafadingimage
Bij mij wou ze pas ten vroegste vanaf 39 weken inleiden en zo zal het vermo ...
Ja als er complicaties zijn en het kind gevaar kan lopen bv door bloeddruk, niet goed groeien, placenta die niet goed meer werkt, diabetes,…. Dan doen ze dat wel wat vroeger en proberen ze te wachten tot het kind veilig kan komen ( eind week 37 dus).
één maand geleden
Reactie op EnnahJL
Ik had eergisteren 1cm ontsluiting en ben vandaag bevallen. Kan dus ook sne ...
Ja maar als je baarmoederhals al verstreken is dan zien ze dat al op de echo, dat ze dan gaan toucheren begrijp ik( gezien die bijna helemaal verstreken was). Maar als ze gewoon een drukkend gevoel aangeeft, wat bijna iedereen ervaart als de baby ingedaald is. Ik voel dat drukken al van week 30 en ben er 38 , dat is dus niet de enigste indicatie naar bevalling toe want ik loop daar al 8 weken mee rond.
één maand geleden
Al 10 dagen 3 cm ontsluiting... Vandaag 38+5... Geen weeën, wel veel last van schaambeen en harde buiken. Sinds gisteren erg veel doorschijnende afscheiding, maar volgens mij echt wel afscheiding en geen vruchtwater.
één maand geleden
Reactie op BobkesMoeke
Al 10 dagen 3 cm ontsluiting... Vandaag 38+5... Geen weeën, wel veel last ...
Ik kreeg de tip van een vriendin om op je vuist te blazen en als je dan iets zou voelen weglopen dan zou het vruchtwater kunnen zijn.
Ik vind dit ook moeilijk. Ben morgen 40w en heb ook wel veel afscheiding maar voorlopig ook nog geen vruchtwater.
Heb ook last van mijn schaambeen vooral met draaien in bed, of als ik moet opstaan omdan terug aan de gang te komen zeg maar. Eenmaal opweg gaat het gelukkig weer.
één maand geleden
Reactie op Vrhyn
Ik kreeg de tip van een vriendin om op je vuist te blazen en als je dan iet ...
Heel herkenbaar! Onze 'klachten' komen echt overeen. Veel moed!
één maand geleden
Hallo iedereen
Ik ben nu 38 weken, maar had al 1 cm ontsluiting op 37 weken, zelf bijna 2 cm, volgens de gynecoloog kon het nog geen kwaad, heb nog altijd de slijmprop zitten, maar heb tegen woordig ook wel meer last van lage buikpijn, een beetje zo als menstruatie pijn, maar dan iets neiger, de baby ligt ook al ingedaald maar nog niet volledig, en ook veel last van pijn aan de ribben en veel het zuur, volgende maandag weer afspraak, en dan gaat ze zien of ik meer ontsluiting heb of niet, is ook ons eerste kindje