76 Reacties
20 dagen geleden
Reactie op BrPa
Hier op
37+2 voor het eerst gevoeld. 1cm ontsluiting en vliezen staan op sp ...
Mag ik vragen wat de reden is achter de inleiding? En of het je eerste kindje is? ☺️
20 dagen geleden
Mag ik vragen wat de reden is achter de inleiding? En of het je eerste kind ...
Het is mijn eerste kindje. gynaecoloog stelde het zelf voor omdat ik mij niet meer goed voel (buikpijn, diarree, ik veel houdingen geen adem vinden, harde buiken, bloeddruk tegen de grens,..) dus ze vroeg of ik graag een datum had om naar af te tellen. Ze keek dan ook in haar agenda wanneer zij zelf werkte en stelde dan een datum voor. Ze zei dat dat voor veel vrouwen tegen het einde fijn is om de eindmeet in zicht te hebben. Mocht het ook altijd terug afbellen als ik het tegen volgende week toch niet wil, maar ik vind het nu wel een fijn gevoel. Kindje is qua lengte en gewicht ook prima.
20 dagen geleden
Hier voor de eerste keer gevoeld naar ontsluiting afgelopen donderdag op 36w, ik ben wel sinds 26w gekend met een verkorte baarmoederhals en veel harde buiken. Heb ook een weekje in het ziekenhuis gelegen voor longrijping. Ik heb al 3cm, toen schrok ik toen ook even 😳 Benieuwd hoe lang ze nog blijft zitten 🤭
20 dagen geleden
Reactie op Phoebe1806
Hier voor de eerste keer gevoeld naar ontsluiting afgelopen donderdag op 36 ...
Hier was het op 35 weken 3cm en ben nu bijna 38’weken
20 dagen geleden
Reactie op Petmat Malueva
Hier was het op 35 weken 3cm en ben nu bijna 38’weken
En veel last van harde buiken/voorweeën of voel je helemaal niks?
20 dagen geleden
Hier aan 33w 5d weeën gehad, ik had al 1cm opening en verkorte bmh, ben zaterdag binnen gegaan
En mag normaal morgen terug naar huis, vanacht stoppen ze de weeënremmers en heb 4 prikken gehad voor longrijping 😔 hoppelijk blijft ons kleintje nog wat
Zitten want 6 weken te vroeg is toch veel aangezien ik sins vandaag 34w ben
20 dagen geleden
Reactie op Bo Jelle
Hier aan 33w 5d weeën gehad, ik had al 1cm opening en verkorte bmh, ben zat ...
Om je wat gerust te stellen, ik heb van 29w-30w een weekje in het ziekenhuis gekregen voor longrijping aangezien ik weer een enorme druk en continue zeurende pijn in mijn onderbuik had (ook wel veel harde buiken), baarmoederhals was toen nog verder verkort (gekend probleem gezien op 26w) en daarom wouden ze me toch opnemen. Nadien naar huis met rusten. Tot 36w heb ik dan moeten rusten en elke avond utrogestan opsteken, dan mocht ik stoppen. Nu ben ik 36w4d en buiten stevige harde buiken niet echt klachten. Heb 3cm ontsluiting.
Met voldoende rusten kan je het hopelijk nog 2w rekken. Ik duim mee 🤞
20 dagen geleden
Reactie op Phoebe1806
En veel last van harde buiken/voorweeën of voel je helemaal niks?
Ik heb constant weeen, maar ook daartussen rugweeen dat ik moet wegpuffen.
Helaas nog geen regelmatige rugweeen om de 5 minuut
20 dagen geleden
Reactie op Petmat Malueva
Ik heb constant weeen, maar ook daartussen rugweeen dat ik moet wegpuffen. ...
Amai moet enorm lastig en vermoeiend zijn 😳 Heb je geen schrik dat je verder ontsluiting krijgt als je al weeën hebt die he moet wegpuffen, ook al zijn ze niet regelmatig? Ik lees soms verhalen dat sommigen hun weeën nooit regelmatig werden voor de bevalling…
20 dagen geleden
Reactie op Phoebe1806
Amai moet enorm lastig en vermoeiend zijn 😳 Heb je geen schrik dat je verd ...
Als ze mij niet willen opnemen kan ik niet veel doen eigenlijk
Vruchtwater verlies of regelmatig weeen zeggen ze😅
19 dagen geleden
Bij mij heeft ze vandaag op 39 weken gevoeld. Sindsdien wel regelmatig harde buiken en pijnlijke rug. Zou dit iets op gang gebracht hebben? Geen idee of het nu effectief begonnen is want had nog niet zoveel ontsluiting vandaag. 🤷🏼♀️
19 dagen geleden
Reactie op Sarah Van Geert
Bij mij heeft ze vandaag op 39 weken gevoeld. Sindsdien wel regelmatig hard ...
Bij mij hebben ze vorige week donderdag gevoeld op 36w, heb toen diezelfde avond en de dag nadien ook regelmatig harde buiken gehad en een wat zeurderig gevoel in mijn buik. Is uiteindelijk overgegaan, ze zit er nog in 🫣