14 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb ze sinds 12 w … eerst intake gesprek gehad medische achtergrond wat bespreken die dingen … en dan verder komt ze wanneer ik haar stuur voor een afspraak ( bloeddruk opvolgen , hartslagje beluisteren met dopler )
Ik kan haar ook 24/24 sturen of bellen met vragen of onzekerheden 😊
5 maanden geleden
Ik had een positieve test in handen en heb direct gestuurd naar de vroedvrouw voor een bloedafname. Dan op 10 weken eerste afspraak voor kennismaking & dopler! De volgende mag ik inplannen wnr ik er behoefte aan heb! Ga die doen tussen mijn 16w en 20w echo, want de 20w echo is aan 23w 😭
5 maanden geleden
Hier op 14 weken geweest voor kennismaking en dossier op te maken. Ze controleerde ook mijn bloeddruk en luisterde naar de hartslag via een doppler. Ook een nummer gekregen waarbij ik haar altijd kan bereiken bij ongerustheid of vragen. Ook het gevoel dat er daar meer tijd en ruimte is om vragen te stellen dan bij de gynaecoloog. Een echte meerwaarde :)
5 maanden geleden
Onze vroedvrouw is mee naar het ziekenhuis gegaan voor de geboorte van onze zoon, hierdoor minder verloop op de kamer, intiemer moment en een persoon die je kent en vertrouwt aan je bed/voor de arbeid. We bespraken ook op voorhand wat ik en mijn man wel en niet wilden (geboorteplan) en zij bewaakte dit mee. En deze keer doen we het helemaal hetzelfde. In tussentijd volgt ze ons op voor bijvoorbeeld de suikertest, infomomenten,...
5 maanden geleden
Reactie op Laantje123
Ik heb ze sinds 12 w … eerst intake gesprek gehad medische achtergrond wat ...
Wij doen dit ook zo! En zijn echt super tevreden daarover ☺️
5 maanden geleden
Bij mijn eerste zwangerschap een enorme steun, heel veel info van haar gekregen waar ik niet zou opkomen om te vragen. Heb haar snachts opgebeld omdat ik constant aan het overgeven was en ze heeft raad gegeven wat ik mocht nemen en eten. Ze kwam meteen langs toen ik thuis was. Ik heb haar nu terug gecontacteerd 🙂
5 maanden geleden
Reactie op rosita36
En waarom niet als ik vragen mag slechte ervaring er mee
Ja, misschien heb ik eentje gehad dat niet goed was geen idee. Het was als een slechte schoonmoeder in huis als ik het zo mag zeggen😂
5 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Ja, misschien heb ik eentje gehad dat niet goed was geen idee. Het was als ...
Ik snap wel wat je bedoelt hoor haha ik heb bij alle 3 mijn kinderen geen vroedvrouw gehad en dat ga ik nu ook niet ik vind het gewoon heel prettig om alles op mijn manier te doen 😂
5 maanden geleden
Reactie op rosita36
Ik snap wel wat je bedoelt hoor haha ik heb bij alle 3 mijn kinderen geen v ...
Ja dat dus, iemand die in mijn huis komt helpen met mijn kind vind ik dat die persoon het ook min of meer op mijn manier moet doen zonder eigen mening dingen
Buiten medische dingen bedoel ik, medische dingen weten ze natuurlijk beter maar hoe kleden, wakker maken om te voeden geen tut en bla bla dat heb ik niet graag😂
5 maanden geleden
Reactie op Petmat Malueva
Ja dat dus, iemand die in mijn huis komt helpen met mijn kind vind ik dat d ...
Het zelfde hier als zullen ze het goed bedoelen maar is gewoon niet zo mijn ding heb zo me eigen manier om dingen te doen mijn zus heeft dat wel gedaan die vroedvrouw vertelde letterlijk waneer me zus een dutje moest doen waneer ze moest eten enso dus ik dacht van nope dat gaat mij niet gebeuren dus heb ik nooit een vroedvrouw genomen ben nu zwanger van me 4 de 18 + 3 dagen en heb zo iets van het is wel goed zo alles op het gemakje