12 Reacties
één maand geleden
Kolven ( vaak kolven) brengt weeen op gang dus bevalling.
Als je keizersnee moet krijgen en daar datum voor hebt bijvoorbeeld is dit niet zo’n goed idee😅
Met voorliggend bedoel je laag placenta dat die uitgang belemmerd?
Als je dit niet bedoelt mag je het gewoon doen hoor.
Ik wou dit ook doen tegen einde maar week geleden op 35 weken had ik 3cm ontsluiting en moet liefst 37 weken halen vandaar valt dit weg.
één maand geleden
Reactie op Petmat Malueva
Kolven ( vaak kolven) brengt weeen op gang dus bevalling.
Als je keizersnee ...
Ja klopt, daarom dat ik mocht starten vanaf 37 weken. Er is geen keizersnee ingepland bij mij 😅
Ik heb een placenta anterior, dus niet eentje die de uitgang belemmerd, maar ze ligt gewoon vooraan in mijn baarmoeder. Dus dan mag het wel gewoon denk je? Ik vind het nogal verwarrend omschreven op het internet: voorliggende placenta… haha 😅
één maand geleden
Ja klopt, daarom dat ik mocht starten vanaf 37 weken. Er is geen keizersnee ...
Ja hoor, dat heb ik ook.
Mijn gyne raadde mij dat zelfs aan als ik 37 weken zou halen om niet over datum te gaan en natuurlijk op gang te laten komen toen.
Mijn vroedvrouw raadde het ook aan, ik had altijd grote kindjes vandaar, er was natuurlijk een reden waarom ze zeiden liever niet over datum😂 gewoon doen zou ik zeggen
één maand geleden
Ze zeggen wel best met hand
Ik heb 1 keer is uitgeprobeerd met hand maar zoals het moet lukte niet alleen als ik in tepel kneep🤣🤣
één maand geleden
Ja hoor, dat heb ik ook.
Mijn gyne raadde mij dat zelfs aan als ik 37 weken ...
Oh oke, dankjewel voor je reactie!! Ik ga het alvast wel gewoon doen vanaf volgende week dan. Ik vind het anders zonde om het verloren te laten gaan. Ik ga het inderdaad met de hand doen.
één maand geleden
Reactie op Liiesbeth
Mij werd gezegd dat prenataal kolven enkel voordeel heeft als je weet dat j ...
Ik ben ook een enorme voorstander van de natuur zijn eigen gang te laten gaan hoor! Maar ik vind het ook wel zonde om die druppeltjes verloren te laten gaan want ze lopen er gewoon zo uit, vooral ‘s nachts heb ik gemerkt, want dan word ik wakker met opgedroogde korstjes op mijn tepels 😅 Mijn vroedvrouw raadde het aan vanaf volgende week, dan ben ik er 37.
één maand geleden
Ik ben ook een enorme voorstander van de natuur zijn eigen gang te laten ga ...
Als je 2-3 keer per week doet gaat dat niet veel doen hoor
Het is echt als je vaak en elke dag doet dat het alles goed op gang brengt.
En als je voelt dat het te veel krampen wekt stop je maar e
Natuur doet zo i zo wat die wil
Er zijn er zelfs die gene dat bij inleiding terug naar huis konden omdat het niet werkte😅
Dus natuur doet zijn ding zo i zo😂
één maand geleden
Ik ben ook een enorme voorstander van de natuur zijn eigen gang te laten ga ...
Ja dat bedoel ik ook, ik ben 38+ en bij mij loopt het er niet echt uit. Heb soms wel korstjes. Dat wel, en voor de rest wil ik er ook niets mee opwekken. Maar als de melk anders verloren gaat begrijp ik zeker dat je het wil opvangen hoor.. ik ga het zelf gewoon niet forceren als ik niet te vroeg beval 😃 ik hoor zoveel over het prenataal kolven dat mensen er echt mee bezig zijn maar mij is gezegd dat het niet nodig is om het echt te gaan opwekken.
één maand geleden
Als je 2-3 keer per week doet gaat dat niet veel doen hoor
Het is echt als ...
Dat is waar! 😅
25 dagen geleden
Mijn vroedvrouw zei over prenataal kolven, manueel dan, dat dit sowieso is aangeraden bij mama’s met zwangerschapsdiabetes omdat die kleintjes extratjes nodig hebben na de geboorte en ze dat dan al hebben. Anderzijds om het gevoel aan de borsten etc gewend te worden zodat dit niet nog een extra prikkel erbij geeft.
Ik kolf manueel na een warme douche, elke kant 2 minuutjes & van het op met een spuitje! Enkel wanneer ik op dat moment voel dat mijn baarmoeder ook samentrekt stop ik wel vroeger dan 2 minuutjes! Heb nu een 10tal cc ingevroren! (Zelf vroedvrouw van opleiding)
PS: 35w3dagen
25 dagen geleden
Reactie op Leax
Mijn vroedvrouw zei over prenataal kolven, manueel dan, dat dit sowieso is ...
De mijne zei dat ook allemaal inderdaad! Ik heb geen zwangerschapsdiabetes, maar aangezien ik wel al melk aanmaak, mocht ik gerust al wat afkolven. Ik voel gelukkig niks van samentrekkingen als ik aan het afkolven ben. Ben nu 37 weken.