18 Reacties

één maand geleden

Als je positief test moet je na het breken van je water inderdaad onmiddelijk naar het ziekenhuis voor het antibioticum

één maand geleden

Maar zowiezo als je water breekt ga je beter naar het ziekenhuis dus is thuisblijven toch geen optie..

één maand geleden

Vandaag had ik een consult bij de vroedvrouw & zei gaf aan dat als je positief test, je inderdaad best zo snel mogelijk naar het ziekenhuis vertrekt om zoveel mogelijk antibiotica op voorhand te krijgen. Sowieso krijg je eerst een test om te zien hoe je erop reageert. En dan afhankelijk van de soort antibiotica dat je moet krijgen (afhankelijk van de soort streptokokken) wordt dit om de 4, 6 of 8 u toegediend.

één maand geleden

Reactie op kelly36t

Maar zowiezo als je water breekt ga je beter naar het ziekenhuis dus is thu ...
Waarom zou je dan beter naar het ziekenhuis gaan? Als je water breekt kan het nog uren duren vooraleer er überhaupt weeën opkomen. Als je vruchtwater gewoon helder is en niet vreemd ruikt is er geen enkele reden om naar het ziekenhuis te gaan… Tenzij je natuurlijk positief hebt getest en antibiotica moet krijgen, dan ga je uiteraard wel meteen. Maar dat je water breekt wil niet gelijk zeggen dat je in alle heil naar het ziekenhuis moet zoals de meeste mensen denken :)

één maand geleden

Je hoeft niet veel vroeger te gaan als je water niet breekt. Meeste bevallingen starten door weeën. Ze moeten alleen de tijd nog hebben om je 2 cyclussen baxter te kunnen geven tijdens de arbeid tegen dat de baby langs jouw vagina moet passeren. Als je water breekt dan wel.

één maand geleden

Waarom zou je dan beter naar het ziekenhuis gaan? Als je water breekt kan h ...
Op alle cursussen zeggen ze toch dat als je water breekt je ook binnen 24h moet bevallen zijn ivm infecties. Als je positief test moet je binnen 6h het antibioticum hebben& het duurt 4 uur eer het werkt dusja..

één maand geleden

Reactie op kelly36t

Op alle cursussen zeggen ze toch dat als je water breekt je ook binnen 24h ...
Mij hadden ze dit ook gezegd!

één maand geleden

Reactie op Sarah Van Geert

Je hoeft niet veel vroeger te gaan als je water niet breekt. Meeste bevalli ...
Bedankt, dan kan ik nog hopen dat mijn water niet eerst breekt en dat het met weeën zal beginnen 🤞 Het oorspronkelijke plan was om zo lang mogelijk thuis te blijven tot regelmatige en hevige weeeen omdat ik me thuis meer op mn gemak zal voelen en me beter kan afleiden tussendoor. Mij was ook verteld dat dit zeker nog even kan als water eerst breekt , zolang het mooi helder water is en zolang GBS negatief. Zal nu dus niet gaan, maar OK als verder alles vlot loopt mag ik nog content zijn zeker 😉

één maand geleden

Hier ook jammer genoeg positief getest en ik ben allergisch aan de antibiotica's die ze toedienen tijdens de bevalling, dus hopelijk hebben ze er nog andere opties voor. Moet volgende week wel naar de gynae voor een tussentijdse controle en dan ga ik dit eens allemaal navragen want is inderdaad allemaal even schrikken.

één maand geleden

Reactie op liefkleinwondertje

Hier ook jammer genoeg positief getest en ik ben allergisch aan de antibiot ...
Idd verschieten, je gaat er op voorhand eigenlijk vanuit dat die test negatief zal zijn he 🙁 ik heb in het verleden ook allergisch gereageerd op 2 verschillende antibiotica, ik mijd het echt liever. Zal het ook bespreken volgende keer (moest niet met resultaat bellen zei de gynae) dus ik hoop vooral dat de baby nog lekker even blijft zitten, ga al richting de 37 weken nu. Dit weekend mss toch zorgen dat valies helemaal klaar is dat ik echt rap weg kan zijn als het moet.

één maand geleden

Reactie op kelly36t

Op alle cursussen zeggen ze toch dat als je water breekt je ook binnen 24h ...
Ja maar het is niet zo dat als je water breekt je direct naar ziekenhuis moet. Je mag 12u wachten om de weeën zelf te laten opstarten en die eerste centimeters ontsluiting thuis te krijgen. Als je geen infectie hebt sturen ze je toch terug. Als je natuurlijk na 12u geen weeën hebt moet je wel binnen om ze te laten inleiden.

één maand geleden

Hoe snel had jij je resultaat?

één maand geleden

Onze vroedvrouw zei deze week ook dat als je GBS negatief bent, je gerust thuis nog wat kan wachten op regelmatige weeën, maar als je GBS positief bent toch best sneller naar ziekenhuis gaat zodat antibiotica optijd kan worden toegediend

één maand geleden

Reactie op MJ88

Idd verschieten, je gaat er op voorhand eigenlijk vanuit dat die test negat ...
Nee inderdaad, zo is het! Valiesje klaarmaken is zeker al een goed idee. Laat ons hopen op het beste mama! 😘

één maand geleden

Reactie op Stephanie0602

Bij mij duurde het een week ongeveer

één maand geleden

Reactie op Stephanie0602

Hier stond het na 2 dagen op mijn cozo

één maand geleden

Ik ben ook GBS positief. Weet dit al sinds 16 weken, de bacterie heeft tijdens mijn zwangerschap al 4x voor een blaasontsteking gezorgd. Dus heel actief beestje 😖 geeft me ook veel stress… Protocol van gynaeco en vroedvrouw: Breken van vliezen = zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Maar, je hebt wel een paar uur speling (gevraagd gezien mijn partner een uur van huis werkt dus zal ons zeker 1,5-2u duren vooraleer we in het zkh zijn en dat was geen probleem) Weeën: normaal adviseren ze naar het zkh te komen als de weeën 1u lang om de 5minuten komen en 1 minuut aanhouden. Mij zien ze liever binnenkomen vanaf ze 1u lang 10 minuten uit elkaar liggen zodat er zeker genoeg antibioticacycli opgestart kunnen worden en ze goed kunnen monitoren. Ik baal er ook enorm van want had heel graag nog wat thuisgebleven. Ik heb zoveel vertrouwen in mijn eigen lijf en de houdingen die ik aangeleerd kreeg. Even een knop omdraaien dat dit nu in het zkh moet, maar zolang dit beter is voor de baby leg ik me er maar bij neer 🙏

één maand geleden

Reactie op EMBO

Ik ben ook GBS positief. Weet dit al sinds 16 weken, de bacterie heeft tijd ...
Dankjewel, dit advies helpt me al veel 🩷 wij moeten ook een eindje rijden dus had al veel stress dat we te laat zouden zijn. Goed om te horen dat er toch wat speling is nog. 100% zelfde gevoel hier, ik was ook vol vertrouwen om de houdingen te testen, ademhalingsoefeningen, nog wandelen en blijven bewegen tot het te erg wordt zoals ik had afgesproken met vroedvrouw. Maar t zal dan idd bewegen in de ziekenhuiskamer worden 🙁