37 Reacties

24 dagen geleden

Hier ook eerste bevalling en ik heb toch gekozen voor het bevallingsbad, zo weet ik dat ik een verloskamer met bad zal krijgen, en dan kan ik nog zien of het iets is. Ik denk dat het bad me sowieso zal helpen tijdens het opvangen van de weeën. En omdat alles de huid nog wat weker wordt in water zou het volgens de vroedvrouwen van dit ziekenhuis het risico op scheurtjes net verkleinen. Mijn plan is om in het bad te gaan hangen en verticaal te persen, maar het bad heeft zeker ook beugels voor gynaecologische houding zodat er geholpen kan worden indien nodig blijkt. Ik ben heel benieuwd, 39+2 vandaag, hopelijk is het snel zo ver!

24 dagen geleden

Ik lees hier veel reacties over ziekenhuizen waar je geen keuze hebt over je EIGEN bevalhouding. Hoe absurd kan het zijn? Het is toch jouw lichaam en jouw kindje… Sorry maar dat begrijp ik echt niet. Als ik niet zelf mag kiezen hoe ik ga bevallen, dan beval ik daar niet. Zo simpel is het. Op de rug in bed is de meest onnatuurlijke houding die je maar kan hebben, maar natuurlijk voor de gynaecologen en dokters het meest handige, maar het gaat toch niet over wat voor hun het meest handige is? Het gaat om wat voor JOU het beste aanvoelt. Als jij gehurkt wil bevallen en de gynaecologe daarvoor op haar knieëen moet gaan zitten, so be it dan maar. Ik denk echt dat velen onder ons meer op onze strepen moeten staan. Ik ben van plan om mijn weëen op te vangen in bad en nadien persen op de baarkruk, zo en niet anders, tenzij het medisch niet anders kan. Nogmaals, het is JOUW bevalling, dus jij beslist. Laat je niet afschrikken over wat ze zeggen en sta gerust op je strepen.

24 dagen geleden

Reactie op Marthe1991

Ik ben vorig jaar na enkele uren weeën opvangen in bad op de baarkruk beval ...
Dit is dus exact wat ik ook wil! 😍

24 dagen geleden

Ik lees hier veel reacties over ziekenhuizen waar je geen keuze hebt over j ...
Vanmorgen bevallen in Hasselt zoals hier vermeld. Het ging opeens allemaal snel. Want het was erg druk en ik was al aan het persen terwijl ik op toilet zat. Ik werd helaas automatisch op mijn rug gelegd met de benen in de beugels. Na enkele keren persen was ze er uit. Had ik het anders gewild? Ja. Ben ik ongelukkig met hoe het gegaan is? Eigenlijk niet.

24 dagen geleden

Reactie op Liiesbeth

Vanmorgen bevallen in Hasselt zoals hier vermeld. Het ging opeens allemaal ...
Wauw zo snel plots! Proficiat 🥰

24 dagen geleden

Reactie op Liiesbeth

Wow al bevallen😍 Gefeliciteerd!! Hoe gaat het met baby? En hoeveel weegt ze uiteindelijk na al die zorgen van je dokter.

23 dagen geleden

Reactie op Liiesbeth

Proficiat!! 😄 Ben je ingeleid geweest of is ze van nature gekomen?

23 dagen geleden

Reactie op MJ88

Wauw zo snel plots! Proficiat 🥰
Ja echt snel. Had sinds de gyneacoloog gevoeld had voor opening een week geleden veel krampen gehad. Waren over gegaan maar gisteren avond half8 terug. Vannacht werd ik er steeds wakker van en in bad gaan hielp niet. Dus naar ziekenhuis vertrokken. Had 3cm. Wilde eig langer thuis blijven maar was bang dat het niet goed zou gaan met de baby. Het was vrij druk dus lange tijd niemand gezien op de kamer. Opeens zei ik van ik moet precies meeduwen. Ze dachten dat ik nog lang moest en was moe dus overwoog toch epidurale te nemen in dat opzicht. Maar toen zeiden neenee je gaat nu bevallen 🤣 dus tegen half 8 vanmorgen was ze er 🥰

23 dagen geleden

Proficiat!! 😄 Ben je ingeleid geweest of is ze van nature gekomen?
Natuurlijk gekomen 🥰

23 dagen geleden

Reactie op Petmat Malueva

Wow al bevallen😍 Gefeliciteerd!! Hoe gaat het met baby? En hoeveel weegt ...
45cm en 2,775kg. Op termijn van 38+6w

23 dagen geleden

Reactie op Liiesbeth

Ja echt snel. Had sinds de gyneacoloog gevoeld had voor opening een week ge ...
Waren ze regelmatig jou weeen? En hoog in pieken op monitor? Hier loop ik al bijna 2 weken rond sinds ze zei dat ik 3-4cm heb. Begin het echt beu te worden ondertussen Geduld geraakt op Snap dat er niks aan te doen is natuurlijk Ik voel van alles buiten weeen dus twijfel ook wel op eens langs te gaan om te zien of alles wel oke is

23 dagen geleden

Reactie op Petmat Malueva

Waren ze regelmatig jou weeen? En hoog in pieken op monitor? Hier loop ik ...
Eerst om de 6 minuten, tot opeens om de 2-3 minuten. Ze piekten niet hoog op de monitor omdat ze die niet zo hard aantrokken zei de vroedvrouw. Dat zorgde enkel voor meer pijn. Ze zei dat ze ook keken naar hoe moeder erop reageerde en daar ook veel uit wisten. Ik dacht ook dat ik met 3 cm terug naar huis ging moeten of nog lang ging moeten doen maar opeens ging het snel..

23 dagen geleden

Oh Liesbeth, ik lees net dat je bevallen bent. We hadden beide dezelfde uitgerekende datum en ik ben ook vandaag bevallen 😄🥰! Hoe toevallig is dat! Proficiat!!

23 dagen geleden

Reactie op Rani195643443131

Oh Liesbeth, ik lees net dat je bevallen bent. We hadden beide dezelfde uit ...
Mijn God wij lopen zo gelijk! En alles oké?

23 dagen geleden

Reactie op Liiesbeth

Eerst om de 6 minuten, tot opeens om de 2-3 minuten. Ze piekten niet hoog o ...
Ja kan plots snel gaan e Geniet er maar van❤️

23 dagen geleden

Reactie op Rani195643443131

Oh Liesbeth, ik lees net dat je bevallen bent. We hadden beide dezelfde uit ...
Gefeliciteerd 💕

23 dagen geleden

Hier gisteren op kraamafdeling geweest omdat ik weeen had Ik had weeen maar niet heel regelmatig en gingen maar tot aan 50 Ontsluiting 4-5cm En ja naar huis gekomen😂 Zelfs na controle ontsluiting en tegelijk weeen zijn ze weg. Nu weer van nul afwachten tot ik weer regelmatig weeen heb😂