13 Reacties
één jaar geleden
Reactie op ttcbaby2
Tijdens de zwangerschap moet je schildklier perfect staan.
Als je niet zwa ...
Dan vind ik het wel jammer dat ze me nu pas willen zien. Mijn waarden van bloed waren gekend op 5 weken en toen nog eens op 8 weken en nu pas ruim op 10 weken hoor ik er iets van :/
één jaar geleden
Ik had een miskraam in augustus doordat mijn schildklier al een tijdje goed en dan weer slecht werkt. Toen mijn resultaten binnen kwamen heeft mijn dokter onmiddellijk de endocrinoloog gebeld en onmiddellijk een pilletje moeten nemen. Helaas was het resultaat wel een miskraam. De volgende weken heb ik verschillende keer bloed laten trekken om te weten welke dosis ik moest nemen. Ik moest dus pilletje nemen en dan het moment ik zwanger zou zijn een hogere dosis nemen. Mijn huisdokter heeft alles opgevolgd voor mij. Ik moet wel nog eens op bezoek gaan bij de endocrinoloog, maar het is niet zo dringend aangezien ze me goed opvolgen.
één jaar geleden
Oh nee 🥺 Hadden ze je dan al een tijdje opgevolgd? Zo gek dat je schildklier dan opeens weer raar deed. Dat wens je niemand toe :(. Alles is nu bij me onder controle de waarden die verhoogd waren, waren door het hcg daardoor dat mijn lichaam extra werkte. Ze heeft me telkens laten bloednemen 4wekelijks en dan 2 wekelijks. Nu zijn we aan week 17 ze zag goede waarden 2 weken terug en wilt me pas terug zien aan week 21. Ik heb dus nooit een pilletje moeten nemen. De endocrinoloog ging er ook van uit dat het vanzelf zou dalen en dat een pilletje een te drastische verandering zou zijn in de hormonen plots, misschien wat er gebeurde met jou 🥺. Veel sterkte met het verlies!
één jaar geleden
Ik heb in mei een miskraam gehad, tijdens de zomervakantie verloor ik heel wat haar. Eind augustus ontdekt dat we opnieuw zwanger waren maar ook ontdekt dat mijn schildklier veeel te traag werkte. Mijn gynaecoloog heeft direct contact opgenomen met de endocrinoloog en ik moest direct medicatie nemen. Op 13w moest ik dan om controle om te bekijken of de dosis oké was. Ik neem nu (19w) nog steeds elke ochtend mijn medicatie en dit tot einde zwangerschap, na de bevalling moet ik terug op controle of te bekijken of de traagwerkende schildklier blijvend is of niet,
één jaar geleden
Goed dat ze opvolgen nu :) bij jou was je schildklier te traag, bij mij te snel onder invloed van het hcg vandaar dat er geen pilletje bestaat maar mijn lichaam dus zelf zijn normale schildklier waarden weer aannam eens het hcg stabiel werd. Misschien had je voor je zwangerschap ook al een tragere schildklier maar dan onopgemerkt?
één jaar geleden
Ik neem ook al 1 jaar elke morgen een pilletje in hiervoor. 16+3 vand, maar onze traject was een jaar geleden begonnen en mijn schildklier werkte te traag.
één jaar geleden
Ik had ook reeds schildklierproblemen voor de zwangerschap, toen werd ik zwanger waren mijn waardes opeens perfect (ervoor waren ze nooit echt 100% ondanks medicatie)
En tijdens 12w bloedname, was al gebleken dat het opnieuw achteruit ging, bij 16w opnieuw bloed moeten laten nemen, en nu gaat de medicatie omhoog.
En zo blijven ze me maandelijks opvolgen nu, en aanpassen waar nodig.
Mij hebben ze gezegd dat je nu meer verbruikt, dus dat er een te kort kan ontstaan. Komt wel in orde! Ze zullen je vanaf nu wel van kortbij opvolgen!