15 Reacties

één jaar geleden

Heb je pijn bij je onderbuik?

één jaar geleden

Ik heb ook een voorliggende placenta. En ben nu 21 weken zwanger en ik voel vooral zo bubbeltjes en kriebeltjes maar ook nog niet echt stampen. Dus zou me geen zorgen maken. 😉

één jaar geleden

Hier ook voorbij de 21 weken met een voorliggende placenta en denk nu pas iets te voelen, maar ben zelf niet zeker of het mijn darmen zijn of de baby’s 🙈

één jaar geleden

Hier ook 20w 5d en voel voor het eerst belletjes die ploppen. Ik moet wel heel stil liggen en mij er echt op concentreren om het te voelen maar ben er bijna zeker van dat dat de baby is. Ook een placenta die vooraan ligt

één jaar geleden

Volgens mijn gynaecoloog voel je de eerste bewegingen gemiddeld rond 22 weken.

één jaar geleden

Heb ook een placenta die vooraan ligt. Als ik op mijn onderbuik duwde met mijn handen en mij op niks anders concentreerde, kon ik voor mijn 20 weken wreven voelen aan de binnenkant van mijn buik. Ben nu 20 weken en ik voel de wreven niet meer, op de 20-wekenecho was alles wel in orde, dus niets om mij zorgen over te maken. Ipv wreven voel ik nu af en toe plopjes in mijn buik, maar hiervan weet ik niet of het schopjes van de baby zouden zijn, of gewoon gas. Gynaecoloog heeft mij ook gerust gesteld dat het niet erg is dat ik mijn baby nog niet (elke dag) voel, zolang ik de baby op 24 weken zeker elke dag voel is het allemaal oké. Alles daarvoor is mooi meegerekend om jezelf gerust te stellen, maar dus niet erg als het niet zo is.

één jaar geleden

Ik voel haar al wel maar voel wel een sterk verschil met mijn zoontje waar de placenta niet vooraan bij lag. Nu is het gewoon minder duidelijk ofso, ook voor mijn man zal het minder voelbaar worden vrees ik dan bij de vorige zwangerschap.

één jaar geleden

Ik ben 19 w +2 dagen en ook een placenta die vooraan ligt en ook nog geen bewegingen gevoeld. Gynaecoloog zegt dat het bij een eerste zwangerschap wat langer kan duren vooraleer je het zal voelen. Zeker geen zorgen maken

één jaar geleden

Ik ook zwanger met voorliggende placenta, bijna 21 weken. Voel de baby al enkele weken. Is wel mijn tweede zwangerschap (vorige keer achterliggende placenta), dus ik weet ‘wat te voelen’. Voelt idd wel gedempter dan bij eerste kindje. Gynaecoloog zei dat het gezien de situatie perfect normaal had geweest mocht ik nog niks voelen.

één jaar geleden

Reactie op (Sabrina) NinaMichiels

Hier ook voorbij de 21 weken met een voorliggende placenta en denk nu pas i ...
Update ondertussen (voorbij 22 weken) en voel ik sinds 2 dagen duidelijk de 2 baby’s 🥰 geduld dus 🤞

één jaar geleden

Ik voelde de baby rond 16 weken met voorliggende placenta maar is wel men tweede bij men eerste rond de 20 weken met achterliggende placenta :)

één jaar geleden

Ondertussen 22+3d en voel ze echt elke dag. Placenta ook vooraan en men partner heeft ze 2x al kunnen voelen maar de andere keren niet

één jaar geleden

Momenteel 22+2 weken. Baby voor het eerst heftig gevoeld op 20+5. Bevestigd op 20w echo wat ik moest voelen (21+2) en voel hem nu dagelijks 🥰

één jaar geleden

Hier ook voorliggende placente en sinds een week voel ik de baby wel bewegen. Vooral snachts wanneer ik lig. Ik zou me geen zorgen maken.

één jaar geleden

Ik heb een achterliggende placenta en voelde de baby toch pas op 22 weken. Ik zou me dus geen zorgen maken. Sindsdien voel ik de baby elke dag heel duidelijk, dus ik vraag me wel af hoe het kwam dat ik daarvoor totaal niks voelde :D