29 Reacties
één jaar geleden
Hey jana!
Ik kan je gevoel helemaal verstaan. Ook eerste zwangerschap.
Ik ben vandaag 8 weken en had vorige week zo een verkeerd gevoel vanwege buikkrampen en verminderen/weggaan van mijn misselijkheid. Heb toen gebeld met de praktijk en mocht vroeger gaan, zagen het hartje en was direct gerustgesteld. Maar na een paar dagen bekruipt me de angst opnieuw.
Nu is het wachten tot 3/10 en ben ik 10 weken.
Ik volg even mee voor tips. :)
één jaar geleden
Hoi! Ik ben vandaag 5 weken en een dag, herken de angst helemaal en denk dat we niet alleen zijn. Denk gewoon uitkijken van mijlpaal naar mijlpaal en zo gezond mogelijk leven. En beseffen dat die angst normaal is en dat we niet alleen zijn. Het blijft gewoon spannend en dat bezorgd zijn om je kleintje kan zelfs nu al beginnen
één jaar geleden
Ik ben vandaag 5,5 weken en herken die angst helemaal. Omdat je het ook zo vaak hoort (wat goed is, dat mensen erover praten). Maar dan vergeet je ook wel dat het vaker goed gaat dan mis. Dat je vertrouwen moet hebben in je lichaam. En dat je er ook niets aan kan doen of het nu goed of niet goed gaat.
Ik heb zo'n paar van die positieve gedachten voor mezelf opgeschreven als de negatieve weer opsteken lees ik die. Misschien helpt dat voor iemand anders ook?
Je kan idd ook eens horen of je vroeger een echo kan krijgen? Ik verloor eergisteren wat bloed (waarschijnlijk innestelingsbloeding), maar omdat het te vroeg was om een hartje te zien, mag ik op 6,5 weken teruggaan. Ze stellen je dan wel wat gerust..
één jaar geleden
Hoi hoi,
Ik ben vandaag 6w..
Ik probeer te genieten van onze mini in mijn buik maar de angst voor een miskraam zit er natuurlijk ook in.
Zeker omdat ik dit in het verleden al meer maals heb meegemaakt.
Ik heb een pretecho laten maken op 5w5 dit stelde me al wat meer gerust....
Ik ga die vrouw rijk maken denk ik 😂
Want ook wij konden niet wachten tot onze eerste echo.
Good luck!
één jaar geleden
Ik ken het volledig! Hier is het ook de eerste keer en een enorme onzekerheid door de buikkrampen die ik heb...
Ik probeer in de mate van het mogelijke tegen mezelf te zeggen dat ik gezond ben & niet meer kan doen dan gezond blijven leven, enz.
Ik probeer mezelf ook vaak af te leiden door al eens rond te kijken voor babyspullen 🤭
één jaar geleden
Reactie op Tine1984
Ik herken het. Was ook ongerust door die krampen in mijn buik. Blijken dit ...
Hoe was die verlopen? Kon je al iets zien?
één jaar geleden
Reactie op Mel05
Op 5w5 dagen kon ik al al een kloppend hartje zien
Oh wat fijn 😍 ik heb mijn echo op 6w3 dus hopelijk ook een kloppend hartje te zien.. nog een weekje wachten.
één jaar geleden
Ik probeer zo rustig mogelijk te blijven met de gedachte: geen bloed en/of superzware krampen= goed nieuws.
Vertrouwen op ons lichaam. En eigenlijk, best zo weinig mogelijk verhalen over miskramen lezen. Probeer in het achterhoofd de houden dat het vaker goed gaat dan misloopt. Alle tijd dat we nu piekeren over miskramen is tijd dat we niet van de zwangerschap genieten. Moest het mislopen, zullen we er dan genoeg mee moeten omgaan, en waarschijnlijk blijft het wél goed lopen.
Maar eerlijk: makkelijk gezegd. ik praat mezelf ook moed in, want ik ben zelf ook bang 😅 vooral het gevoel: als het misloopt, gaat het niet zomaar op 1-2-3 terug lukken ( wij hebben net 1,5j geprobeerd met als laatste nu ivf).
Deze namiddag eerste echo, dus dat brengt hopelijk ook rust 🤞🏻
één jaar geleden
Reactie op testekik
Ik probeer zo rustig mogelijk te blijven met de gedachte: geen bloed en/of ...
Succes! Ik duim.👍🏻👍🏻👍🏻
één jaar geleden
Reactie op testekik
So far so good gelukkig, maar die hartslag zien kon ik wel gebruiken! ❤️
Oh wat fijn dat je de hartslag kon horen, hoeveel weken ben je?
één jaar geleden
Reactie op testekik
Toch potentieel minder goed nieuws.😩 volgens Uz Jette ben ik 7 weken, volg ...
Wanneer krijg je meer info dan..? 🙁
één jaar geleden
Ik deel je angst, ook geen eerdere ervaring mee . Vandaag 6 weken en sinds gisteren beetje helder bloed gehad en nu bruine afscheiding zonder pijn. Wij zitten op dit moment ook in Curaçao voor ons huwelijksreis … de onzekerheid is beangstigend maar we kunnen niet veel doen dan enkel wachten tot de echo en hopen dat alles oké is …
één jaar geleden
Reactie op Anoniem1599
Wanneer krijg je meer info dan..? 🙁
Ze gaan mijn zaak deze namiddag bespreken en me bellen… mijn volgende afspraak staat 13/10 gepland, kijken of we moeten vervroegen of…
Damn, hier ben ik toch even niet goed van. Je wil gewoon horen dat alles goed is hè. 🥺
één jaar geleden
Hey Jana
Ik snap je angst helemaal. Ik heb zelf 2 miskramen gehad en ben nu opnieuw zwanger.. rond de 7weken5dagen zou ik nu zijn. Ik heb al 2 echo’s gehad omdat ik opgevolgd wordt omwille van de miskramen. Beide keren was er eigenlijk niet veel te zien.. dus mocht je vroeger gaan dan je 8weken echo, verschiet dan niet als je toch nog geen hartje zou zien.. Ik was dus niet echt gerust na mijn vroege echo’s. Nu staat er volgende week eentje gepland, dan zou ik 8 weken zijn. De angst is er continu, bij elke kramp, elke pijnscheut… Ik probeer te denken: elke dag voorbij is een extra dag waar het vruchtje groeit.. maar het is zeker niet eenvoudig. Veel tips kan ik niet geven maar ik wens je wel veel succes!
één jaar geleden
Reactie op testekik
Ze gaan mijn zaak deze namiddag bespreken en me bellen… mijn volgende afspr ...
Hey, hebj meer nieuws?