6 Reacties
7 maanden geleden
Vooral doen waar jij je zelf het beste bij voelt op dit moment. Het siert dat je niemand wil kwetsen maar uiteindelijk is het belangrijk het gevoel te hebben dat je op de persoon in kwestie kan rekenen in deze tijden waar veel op je af komt. Dus vooral gaan voor je eigen gevoel. 😊
7 maanden geleden
Hoe ik je verhaal lees, denk ik dat je best verandert. Het is mooi dat je niemand wil kwetsen, maar jij bent haar niets verschuldigd. Jij verwacht binnenkort een kindje en hebt nu nood aan mensen waarop je kunt rekenen, aan zo veel mogelijk structuur/duidelijkheid en rust in je hoofd in een onvoorspelbare periode. Zij kan jou dat duidelijk niet bieden dus zou ik iemand anders zoeken. Het zal al een pak stress wegnemen bij je, wat me trouwens nu belangrijker lijkt dan een paar cursussen. Mijn gynaecologe zei laatst trouwens dat zij bij bevallingen helemaal geen verschil merkt tussen vrouwen die geen cursussen gevolgd hebben en vrouwen die dat wel deden.
7 maanden geleden
Doe zeker waar je je goed bij voelt, maar een vroedvrouw moet je rust bezorgen en geen stress. Ik heb een vroedvrouw gezocht vlak voor de geboorte van ons 2e kindje, en dat was echt prima zo. Uiteindelijk moet het gewoon klikken, zodat ze je na de bevalling kan helpen met je vragen en bezorgdheden. Het ziekenhuis biedt ook vaak cursussen aan, maar ze leren je ook wel alles in het ziekenhuis eens je bevallen bent (hoe babytje pakken, badje geven, luier verversen, etc) 😊
7 maanden geleden
Als je er nu al stress van krijgt zou ik gewoon veranderen. Ik weet uit ervaring dat het niet veel beter zal zijn eens de baby er is.
Ik had/heb ook zo’n vroedvrouw. ‘t is omdat ik haar al persoonlijk kende en ik mij wel echt vertrouwd voel bij haar dat ik nu bij mijn tweede zwangerschap ben teruggegaan. 🙈