Ik heb vorige week mijn bloed laten trekken, ben 31 weken. Dacht dat ik vitamine of minimale tekort had omdat men haar zo droog en sprok was. Dus bloednamen gedaan, blijken mijn vitamine en minimale oké te zijn maar heb ik veel te hoge witte bloedcellen. Nu blijkt dat deze gezamenlijk door heel men zwangerschap gestegen zijn ma toch das veel te hoog. Tijdens de zwangerschap zouden nog vrouwen hier een verhoging van hebben tot zo’n 13 a14000 ma die van mij staan op 19000. Gynocoloog ging het volgende week opvolgen. Vermoedelijk weer bloednamen. Nu als ik er over nadenk hebben mijn witte bloedcellen altijd wel aan de hoge kant gestaan ook voor de zwangerschap, ma ik werk in de zorg, dus heb daar nooit echt erg in gezien. Moest voorlopig niets doen of aanpassen. Maar maak me toch een beetje ongerust nog iemand hier ervaring mee ?
Geen ervaring mee en heb ook geen verdere medische kennis, dus ga me er niet over uitspreken want ik kan je ook alleen maar vertellen wat ik lees op andere fora 😅
Hopelijk heb je snel meer (en positief) nieuws 🤞
Hoge witte bloedcellen kunnen wijzen op een infectie. Door bijvoorbeeld een blaasontsteking of iets anders kunnen deze stijgen. Foliumzuur zorgt ook voor de aanmaak van witte bloedcellen.