17 Reacties

7 maanden geleden

Ik ben 31 weken zwanger en kindje ligt al de volledige zwangerschap in stuitligging... . Ik hoop dat ze nog draait natuurlijk er is nog wat tijd maar aangezien ze al de volledige tijd in de zelfde positie ligt vrees ik hier wat voor.

7 maanden geleden

Onze baby draait iedere dag in een andere positie. Ze heeft al in alle mogelijke richtingen gelegen 🫠 ik probeer het nog eventjes los te laten 🙈 ze krijgt nog 5 weken de tijd om de goede positie aan te nemen!

7 maanden geleden

Ik heb nu 34 weken, volgende week naar de gynaecoloog en ben echt benieuwd hoe mijn baby ligt dan. Maar ik ben ook van plan als het in stuit ligt om het manueel te laten draaien. Het is voor mij ook mijn eerste kindje maar k sta er heel open tegen over. Schrik helpt toch niet dus probeer dat een beetje los te laten, want hoe onspannender dat je zelf bent hoe beter dat het draaien ook gaat lukken. Heel veel succes alvast! 🙏🤞

7 maanden geleden

Reactie op lexa1994

Ik ben 31 weken zwanger en kindje ligt al de volledige zwangerschap in stui ...
Bij mij is de baby gedraaid op 33 weken, lag ook al de hele zwangerschap in stuit.😊

7 maanden geleden

Onze baby lag van bij het begin in hoofdligging, dan rond 24 weken ongeveer heeft ze zich gedraaid en lag ze in stuit, maar bij de volgende echo 4 weken later lag ze terug in hoofdligging. Hopelijk lukt het draaien 🤞 Je kan trouwens wel een vaginale stuitbevalling doen als je wil.

7 maanden geleden

Hier ook nog in stuit (33w) en pas op 36 weken een nieuwe afspraak. Hoop dat de baby tegen dan gedraaid gaat zijn want ik wordt wrs vroeger ingeleid (zwangerschapsdiabetes met insuline spuiten). En vrees dat als het niet goed ligt, het een keizersnede wordt 😔 Veel kunnen we er niet aan doen, denk ik. Als ze zou voorstellen om het manueel te proberen draaien, zou ik dat wel doen. Mijn zus zei wel dat dat geen deugd doet 🙈 maarja, we moeten er iets voor over hebben zeker?

7 maanden geleden

Reactie op Sannekevdb

Hier ook nog in stuit (33w) en pas op 36 weken een nieuwe afspraak. Hoop da ...
Hopelijk lukt het draaien 🤞 En anders op zoek naar een andere gynaecoloog die wil stuitbevallingen doet?

MOD

7 maanden geleden

Mijn vroedvrouw zei dat ze enkele vrouwen kent die via voetreflexologie hun baby hebben laten draaien (niet zeker of het effectief daardoor komt natuurlijk….) maar dat is volledig onschadelijk en niet pijnlijk dus misschien het proberen waard?

7 maanden geleden

31w ook in stuit. In Antwerpen en Gent doen ze stuit bevallingen, bij ons te weinig ervaring, ergste nachtmerrie van een gynaecoloog is dat het hoofdje vast komt te zitten.. dus hier geen optie en wil graag bij ons in het zh bevallen. Manueel draaien doen ze in Leuven maar gynaecoloog zei ook dat het babietje zich daar niet altijd goed bij voelt, dat ze dat niet weten.. ik ga dus voor een keizersnede moest hij niet meer draaien.

7 maanden geleden

Reactie op lexa1994

Ik ben 31 weken zwanger en kindje ligt al de volledige zwangerschap in stui ...
Idem hier 😂

7 maanden geleden

Al tips gevraagd aan je vroedvrouw? Er bestaan oefeningen die je kunt doen die door middel van zwaartekracht de baby zouden kunnen helpen draaien. Geen 100% garantie, maar wel het proberen waard lijkt me! Hier ligt de baby al sinds 16w met de voetjes naar beneden, wel al altijd dwars. Dus poepje ligt aan men linkerzij nu, en hoofdje kijkt naar rechterzij.

7 maanden geleden

Reactie op SparklesandSmiles

Al tips gevraagd aan je vroedvrouw? Er bestaan oefeningen die je kunt doen ...
Ik bedoel sinds 16w met hoofdje naar beneden, en voetjes aan de ribben!

7 maanden geleden

De eerste lag dwars, een versie geprobeerd maar mislukt. Aangenaam was dat niet. Ik voelde echt veel druk tegen mijn ribben, echt alsof er iets vast zat en ze bleven maar duwen. Mijn vroedvrouw doet wel stuitbevallingen, afhankelijk van het soort stuit, bij mij was het niet mogelijk dus werd een geplande keizersnede.

7 maanden geleden

Dikke 33w hier. Ons mannetje lag al de hele zwangerschap dwars/in stuit. Hij is ondertussen verticaal gedraaid, maar kan pas maandag terug naar de gynaecoloog om te weten of hij nu volledig in stuit ligt of wel juist. Ik kreeg van de gynaecoloog als tip om muziek onderaan mijn buik af te spelen. Elke avond speel ik dus zo een trekspeel-muziekje af en hij reageert er wel op... Ik kreeg van de vroedvrouw ook oefeningen maar je moet dan vooral ondersteboven liggen en ik werd hier misselijk van. Mijn vroedvrouw is geen fan van uitwendige kering, ze zegt dat kindjes meestal met een reden verkeerd liggen. Als hij volgende week niet juist ligt, wil ik voetreflexologie proberen en anders wil ik 1x een uitwendige kering proberen maar niet meermaals.

7 maanden geleden

Reactie op SparklesandSmiles

Al tips gevraagd aan je vroedvrouw? Er bestaan oefeningen die je kunt doen ...
Moet morgen gaan, ik vraag het eens ☺️

7 maanden geleden

Bij mijn eerste bevalling bijna 9jaar geleden hebben ze de baby nog handmatig gedraaid tijdens de bevalling zelf. Er is nog steeds hoop 😊 En anders kan je eventueel bevallen in stuit.

6 maanden geleden

Reactie op Tinee

Dikke 33w hier. Ons mannetje lag al de hele zwangerschap dwars/in stuit. Hi ...
Ondertussen vandaag controle gehad. Ligt nog steeds in stuit, zelfs volledig dubbel geplooid. Over 2 weken nieuwe controle en als hij dan nog dubbel ligt, proberen ze een uitwendige kering in Leuven. Ondertussen ben ik aan het rondhoren waar ik terecht kan voor acupunctuur... Ik zou zo graag vaginaal bevallen... Hier zei de gynaecoloog dat ze volgende keer het verschil tussen keizersnede en vaginale stuitbevalling ging overlopen, de meeste vrouwen kiezen voor een keizersnede. Heb net al wat opgezocht en denk dat, als het moet, het hier toch ook een keizersnede gaat worden...