37 Reacties
3 maanden geleden
Rond 7u30 wakker en 1ste fles maar ze laat telkens de 4 u ertussen wat maakt dat haar 5de flesje pas om 23u /23u30 is . Daarna gaat ze naar bed en als haar slaapzakje aangaat weet ze precies dat zo voor een lange tijd moet slapen 😅 ze slaapt heel de nacht door.
Nadeel ze is in de avond soms wel heel moe waardoor ze wat weent.. maar als ik haar vroeger in bed stop zal ze denk ik weer wakker worden snachts ...
3 maanden geleden
Hier ook nog geen schema. Ons zoontje slaapt ook nog niet alleen in. Ik maak het wel donker om 19u en als ik merk dat hij moe wordt wieg ik hem in slaap. Gisteren was dit 20u eergisteren 21u en de dag ervoor 1u.. elke dag is anders en ik volg hem gewoon. Pas als hij vast slaapt kan ik hem in zijn bedje wegleggen en dit lukt ook niet altijd.
3 maanden geleden
Wij volgen ook nog het ritme van ons zoontje momenteel. Hij is 7 weken nu. Vaak valt hij bij ons in slaap en kunnen hem dan wegleggen in de cosleeper. Het is erg afwisselend wanneer de nacht start. Ergens tussen 20u en 23u meestal. Afhankelijk van wat we tijdens de dag gedaan hebben is hij meer of minder rustig. Het onrustig zijn is vaak de verwerking ook van prikkels merk ik
3 maanden geleden
Bijna 13 weken hier, maar ook geen echte regelmaat. Meestal 's nachts een voeding rond 2u, 's morgens rond half 6 en daarna rond 9u. Vanaf dan is de regelmaat met de uren weg 😂 Ik probeer 's avonds voor ik ga slapen rond 22 a 23u ook nog een keertje te voeden.
Qua slaap doet hij meestal in de voormiddag een korte dut in bed, namiddag een lange dut en 's avonds weer een korte. Maar ook dit wisselt nog dag per dag.
3 maanden geleden
Onze dochter van 11 weken slaapt nu al een weekje tot 6u-7u door, maar de avonden zijn ook wel hoe jij het beschrijft. Ik geef toe aan haar hangerige en huilerige avonden. Ik geef borstvoeding dus vaak betekent dat gewoon veel aan de borst (clusteren) van 19u-23u. Om 23u valt ze dan meestal wel in diepe slaap tot ‘s ochtends. Rond 21u probeer ik haar laatste pampertje te doen en haar in haar slaapzakje te steken zodat ze weet dat de nacht er aan komt. Soms slaapt ze al om 22u, soms is dat 23u30. Dat hangt van dag tot dag af, maar dat is het ‘ritme’ dat voor ons werkt!
3 maanden geleden
Bij ons gaat die mee naar bed rond 22u en slaapt dan meestal na voeding na een half uurtje zelf in (9 weken oud nu). Wij hebben toen die rond 6 weken enkele dagen een huiltuurtje ‘s avonds ook geprobeerd hem vroeger naar bed te doen maar dat was ook zonder succes (lees: heel veel geween, in slaap gewiegd worden op de arm maar dan weer moord en brand schreeuwen zodra hij neergelegd werd). Wij houden het dus voorlopig op met ons mee naar bed zodat iedereen nog een aangename avond heeft 🙈
3 maanden geleden
Ik volg mijn zoon (11w) zijn vermoeidheids- en honger signalen, daar is echt nog geen ritme in. Over 2 weken, als de oudste weer naar school gaat zal er misschien wel meer ritme komen.
Tip die ik je kan geven, volg een holistische slaapcoach zoals the_nurturingkind of thegentlekidd.
3 maanden geleden
Hier ook geen schema, hij slaapt nu wel sinds 2weken mooi van 23u tot 5u. (Hij is 12 weken)
MOD
3 maanden geleden
Dochter van 8 weken hier, daar zit nog geen vast ritme in. Ze gaat mee naar boven wanneer ik ga slapen, gisteren was dat bijvoorbeeld om middernacht, maar was ze wel om 21h al in slaap gevallen in mijn armen. Het wisselt ook heel erg van dag tot dag bij haar. Ze is vaak moe overdag maar is koppig en vecht tegen de slaap, waardoor ze vaak 's avonds helemaal niet in slaap geraakt en onrustig is. Dus soms ga ik om 21h30 of 22h al naar bed om haar rustig te krijgen 🤷🏻♀️
3 maanden geleden
Hier 9 weken en ook nog geen opgelegde regelmaat voor s nachts/overdag. We volgen zijn ritme. Hoewel ikzelf wel al probeer om tegen 22u naar bed te gaan ipv 00u00 om terug zelf weer beetje in mijn eigen slaapritme te komen😅. Hier krijgt hij dan laatste flesje rond 22u/22u30 vallen we in slaap tegen 23u en eerste flesje terug om 4u30 en dan weer om 8u en vind dat persoonlijk al een hele verbetering. Zelf mijn partner stelde voor om terug bij mij te slapen in de week 🤪 nu dat hij maar 1 keer s nachts wakker wordt. Stilletjes aan zal onze zoon wel het ritme vinden. Overdag is het op zijn vraag of hij slaapt of niet. Ik merk wel als hij veel volk gezien heeft en veel verplaatsingen heeft meegemaakt dat er die dag overprikkeling is en helemaal geen regelmaat 🥴
3 maanden geleden
Ik geloof niet in slaapcoaching, maar eerder in het volgen van je baby zijn/haar ritme. 9 weken is nog zo klein, waarom zo je überhaupt willen dat ze al een schema volgen? Ze komen daar echt zelf wel toe als ze er klaar voor zijn. Laat ze maar lekker baby zijn en ons nodig hebben. 😊
3 maanden geleden
Hier volgen we ook gewoon zijn ritme, hij is nu 8.5 weken. Hij slaapt ook overdag goed, is dan in de vroege avond heel actief, wat later vraagt hij veel voeding (clustert) en start dan zijn nacht tussen 20-23u. Sinds vorige week slaapt hij dan een blokje van 4-5u, daarna vraagt hij terug om de 2-3u en rond 6-7u start zijn dag.
3 maanden geleden
Reactie op MarieT
Hier volgen we ook gewoon zijn ritme, hij is nu 8.5 weken. Hij slaapt ook o ...
Ik vind het trouwens helemaal prima zo, het geeft me rust om gewoon te kijken naar wat hij nodig heeft. Wil nog niet denken aan schema's, daar zou ik pas mee starten als er echt een probleem is, maar hoe het nu gaat past het perfect bij zijn leeftijd.
3 maanden geleden
Reactie op ShannaE
Ik vind ook dat het allemaal niet zo snel hoeft te gaan. Als ze maar gelukk ...
Inderdaad, alles gaat al zo snel vind ik. Had het er gisteren nog moeilijk mee toen ik foto's van vlak na de bevalling aan het bekijken was en het besef kwam dat ze al zo gegroeid is 😅