8 Reacties
één jaar geleden
Ik herken dit. Ik voel ook al meer 'band' met de baby dan hem. Wat ook niet geheel abnormaal is natuurlijk. Maar ik krijg niet altijd evenveel reactie op het feit dat ik nu best wel wat vaker moe ben en dingen minder kan. Langs de andere kant merk ik wel dat mijn vriend ook meer in het huishouden probeert te doen en bewust taakjes over neemt van mij.
Ik had misschien ook wat meer gehoopt op de liefdevolle gebaren, maar ik probeer me er niet op te focussen. Des te aangenamer ben ik verrast als ik dan 's avonds eens een kus op mijn buik krijg of hij mijn buik knuffelt. Ik zeg vaak dat ik dit fijn vind, maar probeer het niet te pushen.
één jaar geleden
Mijn partner is uit zichzelf altijd al vrij empatisch en zorgzaam (in de zin van attent/opmerkzaam/complimenten geven..zorgzaam op veel vlakken maar helaas niet zozeer op huishoudelijk vlak). Hij vraagt geregeld hoe ik me voel, of hoe het met “ons twee” gaat, en telt ook mee af naar onze 13 weken echo, wat erg fijn is. Alleen is hij thuis van het werk rond 16u30, en ik rond 19u (soms later). Ik weet dat hij niet graag kookt, maar zeker nu zou ik het echt fijn vinden mocht hij uit zichzelf eens wat vaker zorgen dat we kunnen eten tegen dat ik thuis kom. Al was het 2x per week. Hij vraagt wel eens of hij iets kan halen in de winkel, maar het klaarmaken doe ik altijd. En surtout omdat ik zo moe ben en net een nieuwe job ben gestart, denk ik toch geregel: zie je dat nu zelf niet in? Maar door alle andere zaken denk ik dan: ik mag niet echt klagen.. Gisteren had hij bv de was al geplooid toen ik thuis kwam. Dus ik denk dan: het is overal wel iets ;-)
één jaar geleden
Bij ons is het juist andersom. Mijn partner doet oprecht zijn best, alleen ben ik degene die minder aandacht geeft. Mijn partner werkt als een chef in de keuken, waardoor hij behoorlijk sterk ruikt. Ik stuur hem soms na een douch terug om nog eens te douche. Die geur blijft van hem afkomen( ik geef snel over) waardoor ik ook afstand van hem neem. Als ik mij ziek voel, kom ik ook minder empathisch over. Hij neemt het mij verder ook niet kwalijk, maar ik zie wel dat het hem kwetst. Wat ik probeer te zeggen is: dat hij minder empathisch en afstandelijk is, wilt niet zeggen dat hij niet om jullie geeft. Het kan zijn dat hij oprecht niet beter kan doen. We moeten ook allemaal niet vergeten dat het mannen zijn he 🤣 die gaan makkelijker om met hun emoties.
één jaar geleden
Wij zijn momenteel onze bovenverdieping aan het verbouwen, mijn vriend doet het meeste werk allemaal zelf. Hij werkt in vroege-en late shiften waardoor hij letterlijk de hele dag aan het werk is. Als hij de vroege heeft gehad van 6u 's morgens, werkt hij soms nog in ons huis tot 21u30... Ik voel me die avonden zo alleen als ik in m'n eentje in de zetel lig en verlang naar wat aandacht. Hij doet het met de beste bedoelingen maar zeker in deze periode heb ik echt nood om gezien te worden. Klinkt best ondankbaar besef ik, maar ik kan mijn gevoel niet onderdrukken en loop best triest rond de laatste tijd