15 Reacties
één jaar geleden
Na 1,5 week gebruik, heb ik de indruk dat het beter begint te gaan! Zou het even hebben moeten inwerken of komt het omdat ik in week 10 zit, geen idee? Ik hoop zo dat het nu steeds beter begint te gaan… Nog steeds misselijk, maar minder overgeefneigingen en krijg meer eten binnen!🙏🏻
één jaar geleden
Ik nen nu 10 weken en nam 4 pilletjes per dag en bleef naar de wc lopen. Ik hield niks binnen, kon niks eten of drinken (zelfs water lag zwaar op mijn maag) de gynaecoloog heeft dinsdag beslist dat ik niet meer mag gaan werken en veel moet slapen en rusten. Ik geef nog over maar heb de indruk dat het wel helpt door me gewoon rustig te houden en niet 2u per dag naar het werk te rijden. Langzaam eet k ook weer beetjes. Hopelijk duurt het maar tot 12 weken 🤞
één jaar geleden
Ik neem ook navalit al 5 weken.
Met 7 weken zwangerschap opgenomen in het ziekenhuis met HG (Hyperemesis Gravidarum = fancy woord voor ernstig zwangerschap staken). Die week heb ik eerst 24u geen eten gekregen maar 24/24, 7/7 een infuus elke 12 uur afwisselend met of zonder iets extra in. Dat heeft me er toen een beetje bovenop geholpen. Ben ook al sinds toen thuis. Ik had wonderen verwacht van de medicatie dus dat viel dit tegen. Nu na 5 weken kan ik zeggen dat ik veel minder overgeef maar ik lig dan ook al 5 weken in bed. Minimale belasting, zo min mogelijk prikkels. En vanaf dat ik meer doe dan het minimum sta ik weer als een gek misselijk en draaierig te wezen en over te geven…
Ik ben nu 12w1d en ik hoop echt dat het mag gaan minderen zodat ik op die roze wolk mag gaan stappen. Dit is om van te huilen :(
één jaar geleden
Ik neem ook 4 pilletjes per dag sinds 6de week. Nu 10 weken zwanger. Ben nog steeds misselijk de hele dag en nacht. Gelukkig wel al iets minder door de medicatie. Ik neem ook voor elke warme maaltijd Primperan, dit helpt me wel om iets beter te kunnen genieten van het eten. Verder probeer ik me rustig te houden en slaap ik veel. Werken zit er niet in. Zelf zorgen voor mijn dochtertje van 2 jaar is moeilijk. Idd zoals alle anderen 🤞 dat het betert vanaf 12 weken. Mijn vroedvrouw zei dat het best tot 15 weken kan duren als je nu zo misselijk bent. Dit was uiteindelijk ook zo bij mijn 1ste zwangerschap. In week 15 kon ik eindelijk stoppen met Navalit💪
één jaar geleden
Was ik nog vergeten te melden, je kan eventueel van die drukbandjes gaan halen bij apotheek. Deze kunnen ook de misselijkheid wat onderdrukken.