127 Reacties

één jaar geleden

Ik ben verschrikkelijk moe.. op en af misselijk, regelmatig hoofdpijn, pijnlijke borsten en af en toe lichte krampjes in de onderbuik, eten lukt echt niet goed alleen yoghurtjes pudding en ijs 😅

één jaar geleden

Reactie op Lizzy1706

Wat een rollercoaster van emoties hier… deze morgen op afspraak bij de gyne ...
Zo blij voor je! ❤️

één jaar geleden

Reactie op Tinee

Exact hetzelfde meegemaakt vandaag! Na 1.5 week bruinverlies, deze namiddag ...
Wat goed dat het toch ok is! ❤️

één jaar geleden

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier! Ik zocht naar een forum om te kunnen praten met gelijkgestemden, omdat niemand (behalve mijn partner) nog op de hoogte is van de zwangerschap… Ik zoek even steun, want ik ben nu 7w+5 en al een week doodmisselijk op elk moment van de dag, het stopt niet… het beheerst mijn hele dag/nacht. Ik kan niet degelijk werken, heb continue schrik om over te geven, kan geen warm eten verdragen, moet heel veel verschillende opties van eten meenemen naar het werk, om het uur eten zodat mijn maag niet leeg is,… niet eten zorgt voor misselijkheid, maar na het eten ben ik ook misselijk. Word er erg moedeloos van! Ik zou de huisarts iets veiligs willen laten voorschrijven als dat bestaat, maar dan voel ik me zo schuldig dat ik medicatie zou innemen! Verder ook last van de krampen, mega vermoeid,… dus even geen pretje momenteel! Gelukkig is mijn man mega ondersteunend!

één jaar geleden

Reactie op A.L.

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier! Ik zocht naar een forum om te kunnen pra ...
Welkom! Die misselijkheid is vreselijk he. Bij mij is het vandaag ook wel weer hevig. Mijn huisarts had mij gezegd dat als het te erg is, er wel iets is dat ze kan voorschrijven dat veilig is. Ik ben even de naam vergeten, het begon met een N. Zeker eens naar je dokter gaan, ze zijn er om te helpen!

één jaar geleden

Reactie op A.L.

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier! Ik zocht naar een forum om te kunnen pra ...
Hey Anneke, ik had dezelfde klachten als jou maar wel zo erg niet. Ik heb het hierover met m'n huisarts gehad en zij heeft me Navalit voorgeschreven. Ik neem dit nu 2 dagen en het is een wereld van verschil. Vraag dit zeker even bij je huisarts, want je moet je hier zeker niet schuldig of slecht over voelen. Die Navalit is specifiek ontwikkeld voor misselijkheid bij de zwangerschap, dus zou zeker veilig moeten zijn.

één jaar geleden

Dag Ellefien en Saar! Dank je wel voor de reacties! Ben na het typen van het bericht naar de huisarts gegaan, zat vandaag ‘ziek’ thuis, zo kon het geen weken meer... Heb natuurlijke gembertabletten voorgeschreven gekregen: ‘Antimetil’, om te starten, werkt het niet voldoende dan een siroop die 100% veilig wetenschappelijk getest was ‘Primperan’. Die Navalit zou de derde optie zijn, als ook de siroop niet voldoende zou werken. Bedankt voor de geruststelling dat ik me niet schuldig zou moeten voelen… Je denkt nu eenmaal: die misselijkheid hoort er bij, maar dit was toch een opluchting. Hopelijk werkt het snel!

één jaar geleden

Ik heb enorme last van winderigheid wat soms ook voor buikkrampen zorgt. Nog iemand last van deze vervelende kwaal? 😬

één jaar geleden

Ja hoor kan er van mee spreken 🤌😂 Ik ben ook heel erg moe mijn rug doet zeer hoofd doet zeer en ben kotsmisselijk en moet steeds kokhalzen.

één jaar geleden

Reactie op 20-06

Ik heb enorme last van winderigheid wat soms ook voor buikkrampen zorgt. No ...
Ja hoor, al buikkrampen van mijn eerste gemiste menstruatie… Precies non stop mijn regels, continue checken of ze toch niet waren gekomen. Ze minderen wel elke week. Maar in plaats daarvan kreeg ik de extreme misselijkheid cadeau.. Dan liever de krampen!🙈 Kan ook nog maar 1-2x per week naar het groot toilet, dus winderigheid check… Een app zei gisteren ‘Je voelt je vast alsof er een auto over je is gereden.’ En ik dacht: zo accuraat!😅 Maar alles voor de goede zaak! Laat je goed verzorgen!😘

één jaar geleden

Is er hier al iemand die het ergste gepasseerd is? 😅 vandaag 7 + 1 en al twee dagen doodziek. Paar dagen geleden een dag gehad dat ik opeens niet meer misselijk was en in plaats van ervan te genieten heb ik mij super druk gemaakt, heb ik nu wel spijt van 😅 ik hoop op beterschap rond 9 weken 🍀

één jaar geleden

Reactie op Lizzy1706

Is er hier al iemand die het ergste gepasseerd is? 😅 vandaag 7 + 1 en al t ...
Deze kader stond op mijn bloedtest, HCG stijgt enorm vanaf week 7, verklaart vast waarom we zo ziek zijn. Hoop dat er na week 10 beterschap op komst is!🙏🏻

één jaar geleden

Hoi iedereen! Ik ben vandaag 6+1. Over het algemeen gaat het best goed. De misselijkheid valt best goed moe ook. Mijn kwaaltjes zijn vooral moe zijn, pijnlijke borsten en krampen. Vandaag heb ik best fel last van steken links onder.. ik maak me best zorgen omdat ik het tot nu toe nog niet zo fel gehad heb…

één jaar geleden

Reactie op 20-06

Ik heb enorme last van winderigheid wat soms ook voor buikkrampen zorgt. No ...
Yep! Ik kan ook moeilijker naar het groot toilet, wat dus wel voor winderigheid zorgt 😜

één jaar geleden

Hey, ben vandaag 7+3 weken ver gaat enorm extreem. Elk moment van de dag misselijk braken moe. Moe van braken geen kracht meer. Niks helpt hopen dat ik er snel van af ben kan totaal niet genieten van de zwangerschap.

één jaar geleden

Reactie op summ26ka

Hey, ben vandaag 7+3 weken ver gaat enorm extreem. Elk moment van de dag ...
Dat klinkt idd heftig. Ik ben nu 8w+1 en moet zeggen dat het bij mij tot nu toe in week 7 het ergste was qua misselijkheid. Veel goeie moed ❤️

één jaar geleden

Reactie op kamiel

Dat klinkt idd heftig. Ik ben nu 8w+1 en moet zeggen dat het bij mij tot nu ...
Dat geeft hoop! 🤗

één jaar geleden

Reactie op kamiel

Dat klinkt idd heftig. Ik ben nu 8w+1 en moet zeggen dat het bij mij tot nu ...
Bij mij was het ook heel erg 6+7de week! Ben vandaag ook 8+1 en gaat wel veel beter met momenten..

één jaar geleden

Vandaag 8 + 2 dagen en de misselijkheid wordt precies erger ☹️ Ik kan ook de laatste week enkel kleine porties eten en krijg ineens echt enorme vlagen van misselijkheid, pijnlijke borsten en ik haal de 23u niet meer. Vandaag onze eerste echo dus dat is natuurlijk ook spannend 🤗

één jaar geleden

Reactie op LNK97

Vandaag 8 + 2 dagen en de misselijkheid wordt precies erger ☹️ Ik kan ook d ...
Veel succes! 🍀 En wat je zegt is enorm herkenbaar.