Hoi mama’s
Welke kleur van ogen had jullie prachtige dochter/zoontje bij de geboorte?
Weten jullie of dit zo blijft of klopt het dat dit nog kan veranderen tot 1 jaar?
Blauw! Mijn vriend heeft bruine ogen en ik groene, dus ben ook heel benieuwd welke kleur het uiteindelijk zal worden. Had gelezen dat ze vanaf 6 maanden pas veranderen.
Meeste kinderen worden met blauwe ogen geboren en krijgen binnen termijn van 6 maanden de definitieve kleur, al kan dat bij sommigen nog duren tot 1,5 jaar oud wist mijn vroedvrouw te vertellen (wel zeer uitzonderlijk). Eens ze bv bruin zijn, blijven ze wel bruin (dominant gen) ☺️ hier nog steeds blauw 😍
Blauw/grijze ogen bij de geboorte, maar ik verwacht ook dat ze nog zullen veranderen. Ik heb bruin/groene ogen en mijn vriend bruin. Zou anders wel mooi zijn moesten ze deze kleur behouden 😃
Mijn dochter had grijze ogen en mijn zoon nu ook. Ik zie er geen blauw in, echt grijs.
Mijn dochter heeft nu bruine ogen. Dat hebben wij als ouders ook.
Mijne heeft heel donker bruine ogen zoals de papa (Afrikaan), zelf heb ik lichte ogen groen/oranje dus ben heel benieuwd of ze mss nog lichtere ogen zal krijgen. Toen ik baby was had ik ook donker bruine ogen en zijn dus wel nog veranderd. 🫣
Hier was het met de geboorte helder blauwe ogen net zoals de papa. Ik zelf heb blauw/grijze. Indruk dat ze wat donkerder blauw aan het worden zijn is nu momenteel 10weken oud.
Blauw bij de geboorte, nu 3 maanden oud en de kleur is al wat veranderd. Ik zie al wat groenig aan de binnenkant (ik heb bruin-groene ogen en mijn partner bruine).