Hey,
Ik weet niet of iemand anders dit ook ervaart maar ik ben gefrustreerd omwille van mijn dieet van zwangerschapsdiabetes. De laatste tijd merk ik dat mijn waarden ook hogere staan en heb ik schrik dat ik alsnog insuline zal moeten spuiten. Sowieso lette ik omwille van toxoplasmosis al sterk op mijn eten maar nu ben ik nog meer gelimiteerd. Iemand tips om hier mee op te gaan?
Ik had het er eerst ook moeilijk mee maar heb mijn dieet zelf wel aangepast.
Ik eet bv ook altijd koolhydraat verlaagd brood en da werkt perfect voor mij.
Het is normaal dat je waarden stijgen naarmate je verder in je zwangerschap bent. Dat is niet bij iedereen zo. Je kan daar niets aan doen. Ik kom niets meer bij, at weinig omdat ik altijd piekte bij bvb 1 sneetje volkoren brood. Nu toch sinds 3w insuline omdat ik meer moest eten. Ik spuit niet veel maar ik kan me al iets permitteren, bvb 2 sneetjes bij m'n ontbijt ipv 1. Succes 🙃
Ik vond veel inspiratie op deze website: https://www.lowcarbchef.nl/
Het is met momenten inderdaad heel frustrerend, zeker omdat er al heel wat dingen zijn die je al niet mag eten als je zwanger bent… zwangerschapsdiabetes is dan nog eens een extra domper.
Hopelijk vind je wat gerechtjes die je lekker vindt en waarbij je goede waardes prikt ☺️