29 Reacties

7 maanden geleden

Ik volg mee, zit met dezelfde twijfel

7 maanden geleden

39 weken is idd heel lang! Ik doe een fysieke job en mag vanaf 6 maanden in werkverwijdering gaan dus geen weken dat ik kwijt ben voor erna. Ik werk ietsje langer door tot ik voel dat het niet meer gaat en dan stop ik. Mijn zus moest normaal ook werken tot 39 weken maar heeft rond 6 maanden halve dagen kunnen werken. Zonder iets kwijt te zijn achteraf en de laatste maand niet meer gaan werken dus denk via de arbeidsarts dat dit dan wordt goedgekeurd? 🤔

7 maanden geleden

Ik ben van plan om tot 39 weken te werken. Ik heb maar een gewone bureaujob (3 dagen/week thuiswerk), niet echt vermoeiend dus. Mocht ik natuurlijk merken dat het niet gaat, kan ik altijd wat vroeger stoppen. Maar dat is sowieso iets heel persoonlijks en moet ieder voor zich beslissen. Als jij het niet ziet zitten om tot 39 weken te werken kan je ook wat vroeger in verlof gaan natuurlijk 😊

7 maanden geleden

Ik ben voorlopig van plan zo rond 37 weken naar de dokter te gaan en me ziek te melden. Anders heb je toch ook geen tijd om je rustig voor te bereiden. Vroeg me af of er nog mama’s zijn die er zo over denken 😁

7 maanden geleden

Ik ben reeds thuis omdat ik in de zorg werk ( moederschapsbescherming) chapeau dames, ik zou het niet kunnen

7 maanden geleden

Ik sta gepland voor 39 weken te doen. Reizen heb ik wel al kunnen limiteren (ben export manager)maar moet dus wel gewoon verder werken. Allee moeten, ik probeer zo lang mogelijk zelf om dan zolang mogelijk erna nog verlof in te zetten (ga 4maanden zwangerschap nemen)

7 maanden geleden

Ik heb afgesproken met mijn werkgever dat ik vanaf 36 weken niet meer naar de bureau ga en enkel thuis zal werken. Hierdoor heb ik toch wat rust in mijn hoofd.

7 maanden geleden

Ik werk in principe ook door tot 39 weken… Twijfel ook om die laatste 2w ziekte te vragen. Maar mag nu wel vanaf deze week 2d thuiswerken van de 5, zal misschien ook schelen? 🤞🏻

7 maanden geleden

Ik heb een zelfstandige statuut dus ik ga ook tot 39 weken moeten/proberen te werken, omdat ik in totaal maar 12 weken recht heb op een vervanginkomen, dus alles wat ik eerder stop ervoor, kan ik erna niet meer hebben

7 maanden geleden

Ik ben nu 30 weken en dokter heeft me op ziekte gezet wegens bekkeninstabiliteit

7 maanden geleden

In principe wel. Alleen ben ik momenteel 31+3 en merk ik dacht ik het écht lastig begin te krijgen. Wordt dus nog afwachten ..

7 maanden geleden

Hier 28 weken ver. Ik sta in het onderwijs en ga (proberen) om tot 39 weken te werken zodat ik zoveel mogelijk weken nadien heb. Maar ook omdat de komende periode wel belangrijke weken zijn voor een zesde leerjaar. Ik zou dan werken tot 18/6, wat ervoor zorgt dat ik de eindtoetsen en klassenraden nog zelf kan doen. Voorlopig lukt het nog maar ik merk wel dat ik het lastiger begin te krijgen met de middagtoezichten van 40 minuten.

7 maanden geleden

Ik sta in het onderwijs. In was van plan om tot 34 weken te werken omdat ik anders toch al mijn verlof achteraf kwijt was in de grote vakantie. De gynaecoloog heeft me vandaag thuis geschreven owv agressierisico op het werk. Dus nu ben ik al op 30w thuis. Ben er niet rouwig om, school bezorgde mij veel stress (en een hoge bloeddruk)...

7 maanden geleden

Ik ging normaal ook tot 39 weken werken maar zit nu al thuis met doktersbriefje (30 weken). Ik ben super vermoeid en ervaar veel stress, door niet meer te gaan werken is dit toch al iets beter… Elke situatie is anders en je moet dit inderdaad voor jezelf beslissen. Maar als je het niet meer zie zitten, ga gerust naar de dokter voor een ziektebriefje. Hierdoor kan je wat vroeger rust nemen en ben je achteraf niets kwijt.

7 maanden geleden

Reactie op Sannekevdb

Ik ging normaal ook tot 39 weken werken maar zit nu al thuis met doktersbri ...
Is dit gewoon bij de huisdokter dan? Ik merk dat de gynaecoloog namelijk niet zo rap een briefje schrijft..

7 maanden geleden

Ik ging normaal werken tot 36 weken, maar zit thuis sinds vorige week (29 weken) met een ziektebriefje door oververmoeidheid. Heb ik gevraagd aan de huisarts en zo ben ik niks kwijt van mijn zwangerschapsverlof. Ik merk duidelijk minder stress sinds ik thuis ben dus raad het iedereen aan als je voelt dat het nodig is! Als je het aan de gynaecoloog vraagt heb je risico dat ze het linken aan de zwangerschap en dan ben je wel al een stuk zwangerschapsverlof kwijt.

7 maanden geleden

Reactie op MrsVanderhaegen

Ik ging normaal werken tot 36 weken, maar zit thuis sinds vorige week (29 w ...
Dat maakt tegenwoordig toch niet meer uit of dit gelinkt is aan de zwangerschap? Vroeger gingen deze ziektedagen van je moederschapsrust af, maar tegenwoordig is dat niet meer...

7 maanden geleden

Reactie op Tinee

Dat maakt tegenwoordig toch niet meer uit of dit gelinkt is aan de zwangers ...
Bij het ziekenfonds zeiden ze dat er best geen diagnose op staat die gelinkt is aan de zwangerschap omdat ze anders 6 weken voor de bevalling gingen nemen als prenataal verlof. Bij mij heeft de dokter er dan overververmoeidheid op gezet.

7 maanden geleden

Reactie op MrsVanderhaegen

Bij het ziekenfonds zeiden ze dat er best geen diagnose op staat die gelink ...
Raar, deze regel is er al enkele jaren niet meer. Dit heeft de gynaecoloog en mijn werkstation nog maar pas bevestigd. Maar ja, beter het zekere voor het onzekere nemen ;-)

7 maanden geleden

Reactie op Tinee

Raar, deze regel is er al enkele jaren niet meer. Dit heeft de gynaecoloog ...
Ja, misschien was de persoon in kwestie van de ziekenfonds nog niet goed op de hoogte van de nieuwe wetgeving. Ik dacht idd beter op safe spelen dan maar.