52 Reacties
21 dagen geleden
ik werk zelf in de kinderopvang wereld en ik raad echt aan om vanaf je weet dat je zwanger bent al rond te bellen/mailen/ in te schrijven. momenteel zijn we bezig met de inschrijvingen van 2025 oktober...
wat ik ook kan meedelen is dat de datums net na een instapdatum beste kans hebben omdat er dan kinderen naar school gaan en dit gaan meestal maar over een 1-3tal kindjes.
21 dagen geleden
Reactie op jolienvdsmis
En moet je bij het aanmelden meteen laten weten voor welke dagen? Want ik z ...
wanneer je de contract gaat ondertekenen word er toch al gevraagt naar welke dagen. desnoods vraag je voltijdse plan aan en vanaf je weet welke dagen je gaat werken dit dan doorgeven? dit is toch wat we aanraden als ouders bij ons komen inschrijven.
21 dagen geleden
Reactie op nilo 1
wanneer je de contract gaat ondertekenen word er toch al gevraagt naar welk ...
Oke erg bedankt voor de tips! Ik had 3 crèches gemaild vorige week maar slechts 1 heeft geantwoord. We gaan vrijdag op bezoek. Hoop dat de andere toch ook nog antwoorden, anders wordt het weinig keuze 😕
20 dagen geleden
Ik heb daar ook veel stress voor. In de crèche waar mijn zoontje gaat is ook pas plaats vanaf sept 26. Ze zei me dat het overal zo is in onze regio
19 dagen geleden
Reactie op JoyPixX
Geen voorrang omdat jou zoontje er al zit? Zo werkt dat hier wel
Jawel, maar dan nog pas plaats vanaf sept 26
19 dagen geleden
Reactie op JoyPixX
Hier worden dan openstaande aanvragen verzet zodat broer of zusje van eerst ...
Ja hier blijkbaar niet 🫣
Heb dan maar bij 3 anderen ook gevraagd. Eentje al antwoord, plaats vanaf febr 26 😭
19 dagen geleden
Reactie op bollie6
Ja, hier ook ten vroegste vanaf februari 2026. Ik zal sowieso 6 maand afwez ...
Ik kan geen gewoon verlof nemen wegens onderwijs.
Ik kan wel 1 maand ouderschapsverlof nemen, maar financieel gezien kan ik dat echt niet langer trekken. Kheb echt geen idee hoe we dat moeten overbruggen 😔 mijn ouders werken nog en schoonouders kunnen geen dagelijkse zorg opnemen
16 dagen geleden
Reactie op bollie6
Wij hebben morgen een eerste bezoek bij een crèche. Wat zijn jullie criteri ...
De vragen die wij vooral krijgen (ben onthaalouder) is het dagritme in de opvang, wat je zelf moet voorzien, en hoe ze tegenover borstvoeding staan als je borstvoeding zou geven eventueel. Vakanties en vakantiedagen voor je kind zou ik zeker ook bespreken en de financiële kant van de opvang
16 dagen geleden
Reactie op bollie6
Wij hebben morgen een eerste bezoek bij een crèche. Wat zijn jullie criteri ...
Ik vond het belangrijk dat er veel buiten gespeeld of gewandeld kon worden. Wij hebben geluk dat we een leuke onthaalmoeder hebben die ook nr 3 kan opvangen. Ze maakt alles vers, het meeste is gestoomd, verse soep, van bietjes tot erwtjes. Zo goed als dagelijks buiten wandelen en spelen. Niet teveel kindjes. Ik krijg de indruk dat mijn kinderen gestimuleerd worden, veilig zijn en er graag komen. Uiteindelijk is dat laatste het belangrijkste.