52 Reacties

21 dagen geleden

ik werk zelf in de kinderopvang wereld en ik raad echt aan om vanaf je weet dat je zwanger bent al rond te bellen/mailen/ in te schrijven. momenteel zijn we bezig met de inschrijvingen van 2025 oktober... wat ik ook kan meedelen is dat de datums net na een instapdatum beste kans hebben omdat er dan kinderen naar school gaan en dit gaan meestal maar over een 1-3tal kindjes.

21 dagen geleden

Reactie op jolienvdsmis

En moet je bij het aanmelden meteen laten weten voor welke dagen? Want ik z ...
wanneer je de contract gaat ondertekenen word er toch al gevraagt naar welke dagen. desnoods vraag je voltijdse plan aan en vanaf je weet welke dagen je gaat werken dit dan doorgeven? dit is toch wat we aanraden als ouders bij ons komen inschrijven.

21 dagen geleden

Reactie op nilo 1

wanneer je de contract gaat ondertekenen word er toch al gevraagt naar welk ...
Oke erg bedankt voor de tips! Ik had 3 crèches gemaild vorige week maar slechts 1 heeft geantwoord. We gaan vrijdag op bezoek. Hoop dat de andere toch ook nog antwoorden, anders wordt het weinig keuze 😕

21 dagen geleden

Wij gaan morgen een lijst maken van de crèches in de buurt en dan volop rondbellen/mailen volgende week. Er is al 1 crèche die volzit tot september 2026 en dit baart me grote zorgen voor de andere crèches 😢

20 dagen geleden

Ik heb daar ook veel stress voor. In de crèche waar mijn zoontje gaat is ook pas plaats vanaf sept 26. Ze zei me dat het overal zo is in onze regio

20 dagen geleden

Ik heb daar ook veel stress voor. In de crèche waar mijn zoontje gaat is oo ...
Van welke regio zijn jullie als ik vragen mag? Wij zoeken regio Oudenburg/Jabbeke/Loppem. Wij zijn van West-Vlaanderen 😊

20 dagen geleden

Amai dat is wel heel lang

19 dagen geleden

Reactie op nilo 1

wanneer je de contract gaat ondertekenen word er toch al gevraagt naar welk ...
Ben zelf onthaalouder en idd zo raden wij het ook aan bij ouders

19 dagen geleden

Geen voorrang omdat jou zoontje er al zit? Zo werkt dat hier wel

19 dagen geleden

Reactie op JoyPixX

Geen voorrang omdat jou zoontje er al zit? Zo werkt dat hier wel
Jawel, maar dan nog pas plaats vanaf sept 26

19 dagen geleden

Jawel, maar dan nog pas plaats vanaf sept 26
Hier worden dan openstaande aanvragen verzet zodat broer of zusje van eerst kan starten

19 dagen geleden

Hier ook al paar creches/ onthaalmoeders gemaild. Bij 2 was er nog een plaatsje vrij de 3de ben ik nog op aant wachten en de andere had pas april 26 plaats vrij

19 dagen geleden

Reactie op JoyPixX

Hier worden dan openstaande aanvragen verzet zodat broer of zusje van eerst ...
Ja hier blijkbaar niet 🫣 Heb dan maar bij 3 anderen ook gevraagd. Eentje al antwoord, plaats vanaf febr 26 😭

19 dagen geleden

Ja, hier ook ten vroegste vanaf februari 2026. Ik zal sowieso 6 maand afwezig zijn van mijn werk, zal niet anders kunnen. Zal nog ouderschapsverlof en gewoon verlof moeten opnemen om het te kunnen overbruggen

19 dagen geleden

Reactie op bollie6

Ja, hier ook ten vroegste vanaf februari 2026. Ik zal sowieso 6 maand afwez ...
Ik kan geen gewoon verlof nemen wegens onderwijs. Ik kan wel 1 maand ouderschapsverlof nemen, maar financieel gezien kan ik dat echt niet langer trekken. Kheb echt geen idee hoe we dat moeten overbruggen 😔 mijn ouders werken nog en schoonouders kunnen geen dagelijkse zorg opnemen

19 dagen geleden

Ik kan geen gewoon verlof nemen wegens onderwijs. Ik kan wel 1 maand ouder ...
Het is niet vanzelfsprekend 😢. Het is hier ook nog zoeken hoe we het zullen doen voor opvang.

19 dagen geleden

Ja hier blijkbaar niet 🫣 Heb dan maar bij 3 anderen ook gevraagd. Eentje a ...
Amai, hier in de opvang verandert er veel maar wel al plaats vanaf juni 25 🤔

16 dagen geleden

Wij hebben morgen een eerste bezoek bij een crèche. Wat zijn jullie criteria voor een goede crèche? Op welke zaken moeten we letten? Wat vragen wij best? Ik wil me goed voorbereiden en wou dus even polsen naar jullie ervaringen met eerdere crèches. Alvast bedankt girls! 😊

16 dagen geleden

Reactie op bollie6

Wij hebben morgen een eerste bezoek bij een crèche. Wat zijn jullie criteri ...
De vragen die wij vooral krijgen (ben onthaalouder) is het dagritme in de opvang, wat je zelf moet voorzien, en hoe ze tegenover borstvoeding staan als je borstvoeding zou geven eventueel. Vakanties en vakantiedagen voor je kind zou ik zeker ook bespreken en de financiële kant van de opvang

16 dagen geleden

Reactie op bollie6

Wij hebben morgen een eerste bezoek bij een crèche. Wat zijn jullie criteri ...
Ik vond het belangrijk dat er veel buiten gespeeld of gewandeld kon worden. Wij hebben geluk dat we een leuke onthaalmoeder hebben die ook nr 3 kan opvangen. Ze maakt alles vers, het meeste is gestoomd, verse soep, van bietjes tot erwtjes. Zo goed als dagelijks buiten wandelen en spelen. Niet teveel kindjes. Ik krijg de indruk dat mijn kinderen gestimuleerd worden, veilig zijn en er graag komen. Uiteindelijk is dat laatste het belangrijkste.