52 Reacties
één maand geleden
Wij hebben op voorhand een lijst gemaakt en zijn de dag dat we erachter zijn gekomen dat ik zwanger was afspraken beginnen inboeken.
één maand geleden
En moet je bij het aanmelden meteen laten weten voor welke dagen? Want ik zou halftijds gaan werken na mijn zwangerschap maar weet nog niet welke dagen…
25 dagen geleden
Reactie op jolienvdsmis
En moet je bij het aanmelden meteen laten weten voor welke dagen? Want ik z ...
Meestal wel al op voorhand te zeggen welke dagen. Zo kunnen ze iemand anders ook inplannen op de dagen dat jouw kindje er niet is. Zo werkt het tenminste bij onze onthaalmoeder, mss andere regels op andere plaatsen 😉
25 dagen geleden
Reactie op HarryW
Meestal wel al op voorhand te zeggen welke dagen. Zo kunnen ze iemand ande ...
Ik vind het toch heel raar om voor zoooo ver in de toekomst al zo’n dingen vast te leggen… Vroeger was dat toch simpeler denk ik. Mijn moeder was altijd onthaalmoeder en de nieuwe ouders kwamen daar langs met hun 4 maanden baby er al bij, voor ergens in de komende maanden opvang te hebben 😅
25 dagen geleden
1 ste zwangerschap waren we te laat was ik al 8w+4d plaatsen waren moeilijk te vinden (helaas niet meer nodig)
nu 4w+2d zwanger en we zijn terug direct beginnen bellen maar ook heel veel creche zitten vol tot eind 2025 dus het id inderdaad heel moeilijk om te zoeken
je moet bewijze van spreken al en creche zoeken voor dat je zwanger bent 😂
24 dagen geleden
Reactie op mommy0
Gisteren al eens in geschreven op kind en gezin dan kijken zij in de plaats ...
Oh is dat gewoon op de website?
24 dagen geleden
Reactie op mommy0
Ja is gewoon op de website.http://www.kinderopvanggezinsbond.be/
Leek mij ...
Super, bedankt voor de tip!
24 dagen geleden
Reactie op bollie6
De crèche die we op het oog hebben, heeft pas plaats vanaf september 2026!! ...
Zo schandalig.. dat is echt een giga probleem hier in België hé
24 dagen geleden
Hier ook vanaf 4/5 weken beginnen zoeken. Wij moeten de aanvragen via het stad en zo naar de crèche sturen en momenteel in afwachting. Van eentje hebben we al feedback gehad en een afspraak maar pas plaats eind april 2026 :/ Ik hoor van anderen hier dat het ook heftig is en sommigen moeten enkele maanden overbrugging zoeken bij de grootouders of loopbaanonderbreking
23 dagen geleden
Reactie op Elien.
Hier ook vanaf 4/5 weken beginnen zoeken. Wij moeten de aanvragen via het s ...
Ja echt schrijnend. De grootouders zouden er elk een dag voor zorgen en ik zou 4/5de werken. Ik zoek dus opvang voor maar twee dagen maar het is moeilijk. De zoektocht wordt voortgezet. 😬