11 Reacties

één jaar geleden

Vis , vlees , kip , schaaldieren mogen MAAR moeten goed doorbakken en voldoende verhit zijn.. zo is het mij toch altijd gemeld.

één jaar geleden

Download de app ‘zwangerhap’ daar staat alles vaak duidelijk in uitgelegd. Bij scampi staat staat er stoffen zoals kwik en dioxine inzitten, vandaar dat het niet ‘te vaak’ mag. Mijn dokter heeft me aangeraden om de eerste 12 weken over heel streng op te letten, in deze periode ontwikkelt bijna alles al, daarna groeit het enkel nog!

één jaar geleden

Er zijn bepaalde vis/vleessoorten die je niet mag eten omwille van de stoffen die er in zitten, dus ook niet doorbakken. Calamaris,.. zijn bijvoorbeeld heel vervuild en in lever en zwaardvis zitten te veel vit a

één jaar geleden

Reactie op ElkeT98

Er zijn bepaalde vis/vleessoorten die je niet mag eten omwille van de stoff ...
Heb de app ook gedownload 😉 calamaris lust ikzelf niet dus dat had ik nog niet opgezocht 😅

één jaar geleden

Bij ons op het werk eten ze ook elke vrijdag een broodje met verse rauwe groentjes in, ik weet dat sommige mensen dit ook niet eten tijdens de zwangerschap. Maar online vind ik er niet echt iets over, enkel dat rauwe groenten wel mogen mits je deze goed wast.

één jaar geleden

Reactie op vh1997

Bij ons op het werk eten ze ook elke vrijdag een broodje met verse rauwe gr ...
Mijn dokter zei hier ook van dat iedereen zelf beslist hoe streng ze erin zijn. Wie geen antistoffen heeft tegen toxoplasmose zoals ik, kan hier ook de eerste 12 weken best strenger in zijn.. en dus ook geen rauwe groenten eten bij een smoske of op restaurant bijvoorbeeld. Maar uiteindelijk kiest iedereen zelf hoe streng ze hierin is. Mijn dokter zei ook ‘hoe groot is da kans dat ge nu in de komende 8maanden toxoplasmose gaat krijgen terwijl ge dit nog nooit gehad hebt.. maar hoe hard wil je het risico nemen..’

één jaar geleden

Ik vind het ook zo moeilijk 😅 morgen avond ga ik eten bij een vriendin en haar ouders, zij maken altijd puree omdat ze weten dat ik dat supergraag eet maaar zij doen er altijd een rauw ei in, ik denk niet dat het genoeg verhit door gewoon erdoor te mengen!? lastig want ik wil Het eigenlijk nog niet aan teveel mensen zeggen..

6 maanden geleden

Hey iedereen, Ik wou dit gewoon even delen met jullie. Heb voor het eerst deze prepare du chef geprobeerd van Délo. Zij hebben een afdeling van producten dat allemaal 100% plant-based zijn. En moet zeggen ter vervanging van ECHTE prepare is dit wel te doen. 👌

6 maanden geleden

De dingen die je niet mag eten is gewoon dat je dat niet dagelijks zou eten. Als je dat 1x eet kan er niks fout gaan. Ik heb tijdens mijn zwangerschap al wel vaker iets gegeten dat staat dat het niet mag. Maar de gynaecoloog zei ook dat dat geen kwaad kan als je niet dagelijks die dingen eet. Als je echt zeker wil zijn is de app Zwangerhap wel handig.

6 maanden geleden

Er is een aplicatie zwangerhap die je kan downloaden en daar kan je alle soorten voeding opzoeken

6 maanden geleden

Opletten met schaaldieren, voor de kwik en dioxine, maar eerlijk, ik eet het ook wel regelmatig een keertje hoor. Kan geen kwaad, zolang je niet overdrijft, maar dat is van alles zo natuurlijk.