13 Reacties
4 maanden geleden
Ze draaien nog rond eigen as tot tijdens de bevalling, dus komt vast goed!
4 maanden geleden
Bij mij ligt hij (36w) ook in sterrenkijker, de gynaecoloog heeft me gerustgesteld met dat hij nog kan draaien tot tijdens de bevalling zelfs. De vroedvrouw zei dat voorover hangen (op een omgedraaide stoel bvb of af en toe op handen en knieeen) kan helpen om hem te laten draaien, en achterover hangen in de zetel dus te vermijden. Dus dat probeer ik nu te doen. Zijligging is ook een goeie houding
4 maanden geleden
Ik ben vorige week bevallen van dochter in sterrenkijker. Knip gehad omdat sterrenkijkers iets meer diameter nodig hebben, maar was dus geen enkel probleem
4 maanden geleden
Reactie op Shatho
Omdat ze hierboven zei dat ze voelde dat hij gedraaid was naar sterrenkijke ...
In plaats van een hard rugje aan de voorkant van mijn buik te voelen en af en toe een schopje van een voetje in mijn linker zij, voel en zie ik nu duidelijk armpjes en beentjes over en weer glijden aan de voorkant van m’n buik.
4 maanden geleden
Dinsdag bevallen van een sterrenkijker. Moest tijdens de bevalling veel op handen en knieën zitten om hem te proberen doen draaien. Dit is niet gelukt. Uiteindelijk werd hij geboren met behulp van een vacuümpomp en een knipje. Dit houdt niet veel in en zeker niets om je zorgen over te maken! Zeker geen negatieve gevoelens eraan overgehouden.
4 maanden geleden
Bij mij lag ze ook telkens in sterrenkijker. Bij laatste echo op 36weken en 1 dag lag ze ‘goed’, dag nadien spontaan bevallen zonder enige aanleiding. Lag ook goed dacht vroedvrouw maar toch bevallen in sterrenkijker uiteindelijk. Deed geen deugd, maar had ook geen verdoving dus kan het niet vergelijken want vorige bevalling werkte epidurale pas wanneer ik moest persen (niets gevoeld dus). Maar vlot verlopen wel (15min persen) dus kan allemaal ook al zou kindje nemeer draaien (al las ik dat de meeste baby’s tijdens arbeid zeker nog draaien)
4 maanden geleden
Lag de hele tijd goed , pas vandaag te horen gekregen sterrenkijkertje , hoe kan dat ?