13 Reacties
één jaar geleden
Geen enkel probleem om te sporten als je dit voordien ook deed. Enkel geen contactsporten en buikspieren vanaf 3 maanden
één jaar geleden
Ik doe ook 3x/week krachttraining en conditionele training. Helemaal niks mis mee als je dit ervoor ook al deed! En dan nog is het een goed moment om te starten....als je niet te gek doet natuurlijk ;)
Ik sta onder begeleiding van een personal trainer en hij geeft aan dat het perfect kan! Al moet ik mezelf nu goed aanvoelen en me niet tot het uiterste pushen volgens hem.
Ik merk bij mezelf dat ik sneller buiten adem ben en het soms wel lastig is door de misselijkheid. Maar tegelijk doet het sporten me zeker deugd!
Dus gewoon doen en je eigen lichaam goed aanvoelen lijkt mij ;)
10 maanden geleden
Ik liep voor mijn zwangerschap ook al en loop nu nog steeds gemiddeld 40km per week met af en toe nog eens een halve marathon ertussen. Ondertussen bijna 16 weken zwanger.
De gynaecoloog zegt dat er absoluut geen probleem hierin zit zolang ik mijn tempo aanpas en luister naar mijn lichaam.
Doe vooral waar jij je goed bij voelt en luister naar je arts.
Naar mijn ervaring verklaren mensen je redelijk snel ‘voor gek’ als je een actieve/sportieve zwangerschap wenst te hebben. Maar mijn artsen zeggen dat dit juist gezond is voor jouw en de baby. De UA deed hier ook recent nieuw onderzoek naar, moest je geïnteresseerd zijn: https://stroom.uantwerpen.be/nl/de-bron/sporten-tijdens-de-zwangerschap-is-gezond-en-nodig
10 maanden geleden
Ik ben 14 weken en begin ook de draad van het sporten terug op te nemen. Heb bijna 2 maanden niet gesport omdat ik echt TE moe, zwak en misselijk was maar nu ik me beter voel heeft de gynaecoloog me ook aangeraden om het weer op te nemen maar idd lichtere gewichten nemen en meer naar mijn lichaam te luisteren.
Bepaalde oefeningen zoals deadlift doe ik momenteel ff niet meer omdat ik te veel rugpijn heb/had.
Ben zo blij om te horen dat nog anderen ook blijven sporten! ☺️
10 maanden geleden
Hoi, ik was een aantal maanden geleden ook terug begonnen met cardio/krachttraining onder begeleiding van een coach. Vanwege de misselijkheid een aantal weken moeten overslaan, maar vanaf vandaag opnieuw mee ingepikt. Voorlopig doe ik geen zware dingen, maar volgende week ook een afspraak met m’n coach om zeker te zijn wat kan en wat niet. Maar heb ook al verschillende keren gehoord dat het gezond is en ook niet voor het eerst dat ik een zwangere vrouw in de fitness spot 😁
10 maanden geleden
Ik doe 2x per week crossfit en soms spinning. Ik moet wel letten op mijn hartslag die een de hoogte inschiet en krijg aangepaste oefeningen, vooral met buikspieroefeningen. Helemaal niets mis mee om te blijven sporten tijdens de zwangerschap. Eén van de coaches zei dat het veel voordelen gaf naar de bevalling toe en herstel.
10 maanden geleden
Ik ben tijdens het eerste trimester blijven sporten (spinning en lopen), maar wat minder frequent dan voor mijn zwangerschap. Momenteel voel ik mij wat minder moe en minder kwaaltjes, dus probeer ik toch opnieuw naar 3-4 keer in de week te gaan. Tijdens het spinnen pas ik mijn weerstand wat aan en tijdens lopen mijn snelheid ook wat lager, zodat ik mijn hartslag beter onder controle kan houden
10 maanden geleden
Iemand ervaring met buikpijn na sporten? Vandaag deed ik pilates en de coach was er van overtuigd dat ik alles nog kon mee doen. Niet dus merkte ik al snel. Dus niet alles mee gedaan maar hopelijk is de buikpijn nu alleen maar een signaal dat het toch te zwaar op de buikspierenwas?
10 maanden geleden
Reactie op Anoniem002
Iemand ervaring met buikpijn na sporten? Vandaag deed ik pilates en de coac ...
Mijn gynaecoloog heeft me verteld dat ik alles kon doen zoals ervoor maar dat ik iets meer moet oppassen. Als je echt buikpijn hebt ben je mss net een stap te ver gegaan en weet je dat je volgende keer iets lichter moet gaan of meer aangepaste oefeningen gaat moeten doen.