9 Reacties

4 maanden geleden

Het kindje zit nu veilig in de vruchtzak met vruchtwater. Het gevaar zit hem tijdens de geboorte als die bacterie aanwezig is in de vagina dat het kindje er dan mee in contact komt.. maar mij was gezegd dat je dan standaard antibiotica krijgt voor of tijdens de bevalling om zo het kindje te beschermen

4 maanden geleden

Mijn vroedvrouw vertelde me als het water breekt moet je binnen de 4u zeker in het zh zijn

4 maanden geleden

Mij werd gisteren verteld door de gynaecoloog dat als het water breekt bij GBS positief, ze de weeën gaan opwekken in het geval ze niet vanzelf op tijd komen.

4 maanden geleden

Bij mijn zoontje was ik positief en tegen dat ik AB toegediend kreeg was mijn zoontje al geboren. Zoontje is 6u na dat mijn water gebroken is geboren... nu bij deze zwangerschap terug positief, maar ga nu thuisbevallen en beslist dat ik enkel AB wil in noodsituaties zoals te lang gebroken vliezen... dus als het kan zou ik zonder AB thuisbevallen. De keuze is helemaal aan jou als je al dan niet AB wil bij de bevalling, maar lees je goed in zou ik zeggen.

4 maanden geleden

Interessant artikel hierover op: https://www.birthmatters.be/wetenschap/dit-zijn-de-voor-en-nadelen-van-de-gbs-screening-in-belgie/

4 maanden geleden

Mij werd gisteren verteld door de gynaecoloog dat als het water breekt bij ...
Dat heeft ze bij mij ook gezegd. Daar hopen we niet op maar als het moet dan moet het 😅

4 maanden geleden

Reactie op Kinderwens11

Bij mijn zoontje was ik positief en tegen dat ik AB toegediend kreeg was mi ...
Had je dan ook al weeën of moesten die opgewekt worden? En is jouw zoontje er ziek van geworden of was hij helemaal in orde?

4 maanden geleden

Ik was GBS positief, vliezen waren thuis gebroken en moest meteen naar het ziekenhuis. Om de 4u kreeg ik een baxter met antibitioca

4 maanden geleden

Reactie op Leenclv

Had je dan ook al weeën of moesten die opgewekt worden? En is jouw zoontje ...
Alles is natuurlijk verlopen, zoontje is nooit ziek geworden.