165 Reacties
茅茅n jaar geleden
Reactie op nahlie
Lieve dames !
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden en duimende duimen ...
Heel
Blij voor jou!! 馃檹馃徏
茅茅n jaar geleden
Reactie op pagna
Ik heb mijn eerste echo maar op 7 weken vandaag 5 weken en drie dagen. Lijk ...
Was bij mij exact hetzelfde maar heb dinsdag (7 weken) een mooie echo gezien en een kloppend hartje gehoord. Ik had ook een slecht gevoel omdat ik me helemaal niet zwanger voelde, maar het zag er toch heel goed uit. Wil dus niets zeggen. Maar ik begrijp helemaal dat elke dag wachten een dag te lang is. 馃槈
茅茅n jaar geleden
Vandaag mijn eerste echo gehad.
Volgens mijn berekening ben ik 6 weken zwanger. Want ik weet perfect wanneer ik seks heb gehad gezien mijn vriend op zee werkt.
Volgens haar ben ik bijna 8 weken, maar 8 weken geleden had ik geen seks.
En volgens haar 8 weken is het vruchtzakje veel te klein en de hartslag veel te zwak en geeft ze maar 30% slaagkans.
Volgende week mag ik terug. Hopelijk geevolueerd. Ik twijfel om vandaag naar de huisarts te gaan om mijn hcg waarde nog eens te meten.
Dat hartje zien kloppen voelde zo magisch, maar de magie werd me snel afgenomen.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Yawell
Volgens mijn berekening ben ik 6 weken zwa ...
Dit ziet er nochtans heel goed uit vind ik... Als jij zeker bent dat je maar 6w bent en je echo is idd meer voor 6w en je hebt het hartje gehoord..
Geen stress echt !
Ga idd maar naar ha voor bloedname dan ga je gerust zijn 鈽猴笍馃
茅茅n jaar geleden
Reactie op Yawell
Hoe heeft ze je termijn berekend? Normaal is dag 1 van je zwangerschap de dag dat je vorige menstruatie gestart is. Eigelijk krijg je 2 weken cadeau. Het kan ook zijn dat je innestelling later was waardoor je echo perfect normaal kan zijn voor je termijn ookal denk de gyneacoloog je langer zwanger bent. In de eerste weken is het perfect normaal een weekje voor of achteruit gezet te worden. Heb je hiervoor al enkele bloedwaardes laten controleren? Zoja kan dit inderdaad veel duidelijkheid brengen. Dan zou ik proberen vandaag nog te gaan. Ik duim alvast met je mee 馃挒
茅茅n jaar geleden
Reactie op Maaike C
Hoe heeft ze je termijn berekend? Normaal is dag 1 van je zwangerschap de d ...
Dankjewel voor jullie berichtjes.
Wel ja, ik begrijp idd dat ze de berekening starten de eerste dag van je 1ste menstruatie. Dan zit het idd op bijna 8 weken.maar hoe kan je de ontwikkeling van dat kind tellen op 8 weken als dat kindje nogmaar 6 weken aan het ontwikkelen is ? Dat is wat ik nie goed begrijp. Ik had 22 oktober sex dus ik ben in mijn hoofd 6 weken zwanger en in de 6de week is dat hartje nogmaar pas beginnen slaan..
Ik zal dan idd gewoon eens bellen naar de huisarts voor die bloedafneme zie. Want mijn huisarts zei toen dat 2000 heel goed was, en zij zegt veel te weinig... Brrrr
Fingers crossed
茅茅n jaar geleden
Reactie op nahlie
Mss eens naar een anderen gynaecoloog gaan voor andere opinie? ...
Dit wa ...
Ik heb het ook zitten denken om een tweede gynae op te zoeken. heb alleszins morgen een afspraak bij de huisarts voor een nieuwe hcg meting en ga eens met hem babbelen, want hij gaf enkele weken terug een heel andere berekening dan haar.
Dankjullie wel voor de goede moed en de steun. Apprecieer dit enorm ! 鉂わ笍馃檹馃徏
茅茅n jaar geleden
Reactie op Yawell
Ik denk dat het zo is dat zij de officiele manier van rekenen gebruiken en jij mss terug denkt aan je laatst keer sex. Dat verschil zijn die 2 weken. Ik heb hetzelfde een beetje, ik was volgens mijn telling 8 weken maar mn vruchtje is te klein, ze telde 6w4d ook met hartje die klopt maar ze voorspelde ook maar een kleine kans dat het goed komt, morgen weet ik meer! Ik had de week ervoor ook mijn bloed nog eens laten trekken hcg was goed gestegen dusja raar allemaal 馃ズ ik hoop dat het bij ons beide goed afloopt!!! 馃崁馃馃徏
茅茅n jaar geleden
Ik denk dat het zo is dat zij de officiele manier van rekenen gebruiken en ...
Veel succes morgen !
En ja ik begrijp het berekening, maar dat zou slechts een lijdraad zijnviir zij die het niet weten.ik weet het namelijk wel... Want ik houd alles strak bij. Mijn berekening was exact hetzelfde als de berekening van de echo, nl 6weken+0d. Je kan toch niet de ontwikkeling van een kindje bijrekenen als er nog geen kindje was ?
De innesteling was max 6 weken geleden, dus vanaf dan kan je toch maar de evolutie van het kind opmeten ? En ik lees dan overal dat op 6 weken het hartje net begint te klippen en dat het dus normaal kan zijn dat het nog wat trager klopt.
Sorry dat ik doordram, ik probeer gewoon echt duidelijkheid te krijgen.
Naar mijn opinie is dit puur boerenverstand maar mss ben ik helemaal mis en begint de ontwikkeling al bij een niet bestaande bevruchting... Wat wel echt super onlogisch is voor mijn autistisch brein.
Tanden bijten en afwachten tot de hcg waarden woensdag en de hartslag volgende maandag. 馃馃徏馃馃徏
茅茅n jaar geleden
Reactie op Yawell
Dankjewel voor jullie berichtjes.
Wel ja, ik begrijp idd dat ze de bereke ...
Ja je vruchtje is 6 weken oud maar je bent 8 weken zwanger. Eigelijk ben je maar 38 weken echt zwanger en die 40 weken zit je eisprong en innestelling bij. Als je rekent zoals jij doet , begint het hartje te kloppen als het vruchtje 4 weken is. Ik wil je niet ontmoedigen maar hou rekening met beide scenarios... ik heb beide kanten al meegemaakt. Zelf als men hcg correct steeg binnen de normen bleek het nadien toch niet genoeg te zijn. Ik hoop uit de grond van men hart het voor jou in de goede richting mag gaan. Maar ik wil je ook geen valse hoop geven. Mag ik vragen wanneer je eerste dag van je laatste menstruatie was? En hoelang duurt je cyclus ongeveer?
茅茅n jaar geleden
Reactie op Maaike C
Ja je vruchtje is 6 weken oud maar je bent 8 weken zwanger. Eigelijk ben je ...
Ja, die 4 weken is ook in mijn gedachte gekomen.
De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 10/10 en heb een cyclus van 28 dagen. Daarop rekende ze dan dat ik 7 weken zou zijn.
Ik hoop echt dat de innesteling later plaatsvond en dat het volgende week goed ge毛voluurd is pffff.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Maaike C
Ok effe je bericht grondig opnieuw gelezen 馃檲
In die 40 weken zit ook je menstruatie gerekend toch ? Aangezien je begint te tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.. ik heb dus die twee weken van mijn menstruatie en de week nadien al afgetrokken omdat dan nog geen sprake was van een bevruchting en dan komen we op 38 weken.
Zo lees ik het toch ook online ? Anders zou je toch beginnen rekenen vanaf je eiersprong en de innesteling en dan heb je de 38 weken die ik dan bereken.
En de ontwikkeling van het kindje telt toch ook maar vanaf de innesteling en dus meegerekend met de38 weken ?
Ben ik echt zo traag van begrip dat ik zo mis blijf rekenen de hele tijd ??? 馃檲馃檲 Pas op, tzou kunnen horen, soms zit ik echt vast in bepaalde denkpatronen... Dus neem me niet kwalijk als ik naast je blijfpraten 馃お
Dus effe mijn cyclus...
10/10 eerste dag laatste menstruatie
13/10 laatste menstruatie
18/19/20/21 eiersprong
22/10 sex
4/11 oorspronkelijk start volgende menstruatie
6/11 eerste innestelingsbloedingen
17/11 positief getest
21/11 eerste bloedafname met hcg van 2000
En dan vandaag ja die eerste echo waarvan zij beweert dak 7 weken ben en achter loopt en ik beweer zoals de echo piel op 6 weken zit
馃檲馃檲 Sorry ik word zot, al uren en uren aant het rondlezen en zoeken en blijf gewoon opt zelfde uitkomen 馃檲馃檲馃槄
茅茅n jaar geleden
Reactie op Yawell
Ok effe je bericht grondig opnieuw gelezen 馃檲
In die 40 weken zit ook je m ...
Ja in je zwangerschap zit inderdaad nog je laatste menstruatie bijgeteld. Klinkt niet logisch maar wordt wel bij elke zwangerschap bijgeteld. Je bent eigelijk maar 38 weken echt zwanger en krijgt dus 2 weken cadeau. Je zou morgen inderdaad 8 weken moeten zijn volgens de officie毛le telling. Maar het kan zeker een week verspringen als je een vroege of late innestelling hebt gehad. Denk je maar niet gek, je hebt het toch niet in de hand. De tijd zal het uitwijzen en je kan niets aan de uitkomst veranderen. Enkel hopen het goed komt 馃挒
茅茅n jaar geleden
Reactie op Maaike C
Ja in je zwangerschap zit inderdaad nog je laatste menstruatie bijgeteld. K ...
Maar ik snap zeker je verwarring. Ik werd bij mijn 1ste en enige zwangerschap die goed ging ineens 2 weken vooruit gezet. Ik dacht 5 weken te zijn, en bleek al 7 te zijn en was ook even in de war!
茅茅n jaar geleden
Reactie op Maaike C
Vandaag naar de huisarts geweest en een goed gesprek gehad met hem. Eindelijk iemand die de tijd neemt om te luisteren en antwoorden te bieden.
Het is zoals jij dus zegt... Als je rekent op mijn manier dan begint het hartje idd al te kloppen op 4/4,5 weken... Ik was zo in de war omdat overal online zeggen ze dat het hartje van 6 weken begint te kloppen geteld vanaf de bevruchting...blijkt dat daar toch een serieuze misvatting is ofzo.
Maw, het ziet er toch niet goed uit... Een week duurt lang als je moet wachten. Nogmaar 1 dag voorbij... Als ik al die ervaringen van andere dames lees online is er idd maar bitter weinig slaagkans. Zoveel vrouwen met identiek hetzelfde probleem... Bij de 7/8 weken zwanger met een echo van 6 weken.
Hoe zwaar en moeilijk het ook is, heb besloten om het los te laten en god het werk te laten doen... Wel angst voor die miskraam, want de vorige keer moest ik echt naar de spoed, dat was de vreselijkste pijn ooit. En het vertrouwen en geloof om ooit wel een normale zwangerschap te beleven is quasi onbestaand geworden in mijn hoofd.