8 Reacties

10 maanden geleden

Amaii, Elke dag asperine ... mijn schoonzus heeft altijd zwangerschapsvergiftiging gehad, zij werd opgevolgd door haar gyno en kreeg een week lang spuiten, achteraf werd de eerste week na de geboorte de bloed veranderd van de baby'tje, alles is oke ! Dus geen schrik, ik zelf vind zel elke dag asperine veel wat zou het dan eigenlijk doen ?

10 maanden geleden

Sowieso hangt het ook af van de dosering maar gezien aspirine ervoor zorgt dat het bloed minder gemakkelijk stolt kan het ook wel een heel heel licht verhoogd kans geven op maagbloedingen. (Geen andere types). Zoals ik zeg hangt het allemaal ook af van dosering en welke nadelen je probeert te voorkomen ermee. Vaker moeten voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen worden bij start medicatie. Zwangerschapsvergiftiging geeft zeker ook mogelijks zware complicaties. Dat wil je ook echt niet hebben.

10 maanden geleden

Amaii, Elke dag asperine ... mijn schoonzus heeft altijd zwangerschapsvergi ...
Ik zou toch niet zo frappant doen over zwangerschapsvergiftiging. Het wordt weliswaar goed opgevolgd maar echt onschuldig is het niet. Het kan juist in ernstige gevallen hele nare gevolgen hebben tot overlijden van baby toe en ernstige gevolgen voor de moeder.

10 maanden geleden

Reactie op Crissytje

Ik zou toch niet zo frappant doen over zwangerschapsvergiftiging. Het wordt ...
Daarom word het ook beter opgevolgd, het is gewoon een vraagteken waarom elke dag asperine ?

10 maanden geleden

Reactie op Crissytje

Sowieso hangt het ook af van de dosering maar gezien aspirine ervoor zorgt ...
asperine zou de bloeddruk verlagen en zou voor een betere doorstroming van je bloed zorgen (omdat het wat verdund). Hierdoor zou de placenta dan beter doorbloed worden. Waarom elke dag, dat weet ik niet. Ik zou elke dag 100mg moeten innemen.

10 maanden geleden

Ik moet ook asperine nemen vanaf 12 weken. Zwangerschap met eiceldonatie. Het zou vr meer zuurstof in het bloed zorgen. Is dus iets dat nog redelijk vaak gegeven wordt bij een zwangerschap

10 maanden geleden

Reactie op yentel94

asperine zou de bloeddruk verlagen en zou voor een betere doorstroming van ...
Onderhoudsmedicatie wordt altijd dagelijks ingenomen voor een constante bloedspiegel te hebben van dat medicatie. Hetzelfde bv. met diabetes medicatie of medicatie voor hartpatienten of antidepressiva.

10 maanden geleden

Bij mijn 1ste 2j geleden ook moeten nemen door verhoogd risico en zal het bij deze zwangerschap vanaf volgende week ook weer moeten nemen (12weken). Vorige zwangerschap niet echt problemen ondervonden erdoor, alleen dat ik nog sneller blauwe plekken had dan voordoen (maar ben altijd al teer geweest voor blauwe plekken).