17 Reacties
2 maanden geleden
Waarom niet via bloedtest? Dat is beste manier om nipt test te doen. Ik ben blij dat ik wel gedaan heb, ondanks angst voor naalden.
2 maanden geleden
Reactie op Fiie
Is dat niet altijd via bloedafname? En dat ze dan het DNA daarin onderzoeke ...
Ja, nipt test is altijd via de bloedtest. Want ze kunnen hun nekje goed op echo hebben, maar ondertussen toch wat mankeren. Ik heb van mijn 2 dochters niet gedaan, maar nu ik tweeling krijg en handicap in familie heb en dus erfelijk is. Toch gekozen voor de nipt test, in België krijg je meteen de geslacht ook te horen.
2 maanden geleden
Ik denk niet dat er gynaecologen zijn die zelf het bloed afnemen. Je moet altijd naar het labo (of in het ziekenhuis of bij aml)
Ik kan de nipt bij aml alleen maar aanraden! Bij hen heb je na een paar dagen je resultaten al. Bij sommige ziekenhuizen is het 10 dagen wachten.
2 maanden geleden
Reactie op miloli
Ik denk niet dat er gynaecologen zijn die zelf het bloed afnemen. Je moet a ...
Klopt niet , mijn gynaecoloog heeft dat zelf gedaan in zijn kantoor.
2 maanden geleden
Ik heb nergens gezegd dat ik geen bloedtest wil doen. Ik wil een gyneacologe die dit zelf doet en jou niet naar het labo stuurt om daar de bloedafname te doen.
2 maanden geleden
Reactie op WelwillendeMuzieknoot361385
Ik heb nergens gezegd dat ik geen bloedtest wil doen. Ik wil een gyneacolog ...
Mijn dokter doet dat maar dat is een man helaas 🩵
2 maanden geleden
Ik was super content van AML!
2x laten trekken bij de gynaecoloog en die ene stuurde het ook naar AML, de andere was via het UZA… ik zag nooit iets op Cozo en moest kei lang wachten.
2 maanden geleden
Klopt niet , mijn gynaecoloog heeft dat zelf gedaan in zijn kantoor.
Eigenlijk is dit zelfs niet ideaal. Uiteindelijk moet het bloed altijd naar een labo. Die stalen blijven dan uren liggen voor ze naar het labo gaan. (De stalen worden dan in het beste geval 2 keer per dag opgehaald, zoals bij huisartsen) Terwijl sommige testen binnen een bepaald aantal uur moeten bepaald worden.
2 maanden geleden
Reactie op miloli
Eigenlijk is dit zelfs niet ideaal. Uiteindelijk moet het bloed altijd naar ...
Lieverd , hiermee bedoel ik dat de dokter mijn bloed zelf heeft geprikt , dat is ook wat deze dame bedoeld . Bloedstalen gaan zowiso naar het labo. 😉
2 maanden geleden
Reactie op miloli
Eigenlijk is dit zelfs niet ideaal. Uiteindelijk moet het bloed altijd naar ...
En binnen de 4 dagen had ik mijn resultaten van het labo binnen op myCozo dus wel degelijk ideaal. 🙂
2 maanden geleden
En binnen de 4 dagen had ik mijn resultaten van het labo binnen op myCozo d ...
Klopt dit is wat ik bedoel! Zo kan het dus ook. Jammer dat niemand kijkt naar de vraag
2 maanden geleden
En binnen de 4 dagen had ik mijn resultaten van het labo binnen op myCozo d ...
Ik ben laborant van opleiding (en 10 jaar als laborant gewerkt). Een veel voorkomend probleem met bloedstalen die genomen werden op privepraktijken raakt eigenlijk te laat in het labo. Het ligt daar uren te wachten voor het in het labo komt... Waardoor rode bloedcellen al afbreken en dit beïnvloed de resultaten.
Bloed dat in het labo afgenomen wordt, dat wordt tijdig behandeld (bv centrifugeren) en bepaald.
2 maanden geleden
Reactie op WelwillendeMuzieknoot361385
Klopt dit is wat ik bedoel! Zo kan het dus ook. Jammer dat niemand kijkt na ...
Laat maar weten als je niemand zou vinden en openstaat voor een mannelijke dokter ❤️☺️
2 maanden geleden
Laat maar weten als je niemand zou vinden en openstaat voor een mannelijke ...
Yess je mag mij de gegeven doorgeven prive 🥰