3 Reacties

5 maanden geleden

Ik had op 4 weken + 5 dagen een hcg van 460. Twee dagen later opnieuw getest (dus op 5 weken) en toen waren mijn waarden 1262. Ik duim mee voor stijgende waarden 🤞

5 maanden geleden

Het spijt me, maar ik vrees dat de vroedvrouw het echt wel juist hebben. Ik heb 1 keer een trager stijgend hcg gehad, geen verdubbeling om de 2 dagen..(fertiliteit vond de stijging ok, ik had liever hoger gezien) Het bleek uiteindelijk een leeg vruchtzakje te zijn. Ook had ik een keer een lage startwaarde, het stijgde wel, maar niet voldoende (ook volgens fertiliteit onvoldoende stijging) bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Een zwangerschap waarbij hcg niet om de 2-3 verdubbeld is, dat zijn jammer genoeg steeds niet evolutieve zwangerschappen. Weet dat ondanks het geen goede zwangerschap is, het hcg wel kan blijven stijgen. Dit kan heel verwarrend zijn. In deze gevallen wordt er normaal geregeld een echo gedaan. Dit om te kijken wat er juist misloopt (zwangerschap niet in de baarmoeder, lege vruchtzak, beginnende miskraam,...)

5 maanden geleden

Ik begrijp heel goed dat dit een heel frustrerende en verwarrende periode is. Dat je toch naar sprankeltjes hoop zoekt in het donker, tegen beter weten in. Mijn ervaring leert me dat dit het proces niet gemakkelijker maakt. Probeer het te aanvaarden en je laat je verdriet toe, het mag er echt wel zijn. Ik leef met je mee.