44 Reacties
één jaar geleden
Reactie op maartje_in_belgië
En gewoon iemand anders die het weet je glas langzaam laten leegdrinken of ...
Mijn vriend drinkt bijna nooit alcohol en lust geen wijn 😂. Ik weet het: ik doe moeilijk 🙈
één jaar geleden
Reactie op Mama_anoniem
Ja, hele goeie tip, maar bij m'n pa werkt dat niet. Het is een feest voor z ...
Tegenwoordig heb jebtoch ook heel veel alcoholvrije cava en wijn kan je mss is horen waar de feest gegeven word dat ze een fles voorzien voor u en zeg erbij dat je papa nog noe weet dus dat geheim moet blijven
één jaar geleden
Reactie op liessimon
Tegenwoordig heb jebtoch ook heel veel alcoholvrije cava en wijn kan je mss ...
Heb ik ook overwogen, maar ik vrees dat het ook heel hard gaat opvallen. Hopelijk is het snel 9 juli (de dag erna) 😅
één jaar geleden
Ik heb het m’n zus (zij is verpleegster dus handig vr vragen te stellen 😜), m’n mama en m’n oma meteen verteld. Ik moet het aan iemand echt kwijt kunnen. Ook een aantal vriendinnen die ik via ivf leerde kennen weten het al. Met de rest wacht ik tot aan de 8w echo (20/7)
één jaar geleden
Reactie op Mommytobee1
Ik heb het m’n zus (zij is verpleegster dus handig vr vragen te stellen 😜) ...
Jij moet dus ook nog even aftellen.. 😅
één jaar geleden
Op 15 juli hebben wij hier een familiefeestje gepland en zouden het dan vertellen ook aan iedereen. Ons idee momenteel is om het met koekjes te zeggen: een mengeling van koekjes waar afwisselend de namen van onze 3 kindjes en 'baby 4' op staan.
We zijn wel nog op zoek om het op voorhand al aan die 3 andere kindjes te vertellen, maar hebben nog geen goed idee. Dus als iemand hier ideetjes heeft, mag je ze gerust ook laten weten 😅
één jaar geleden
Reactie op Mama_anoniem
Jij moet dus ook nog even aftellen.. 😅
Jaaaaa wat ik super lastig vindt 🙈
één jaar geleden
Reactie op gerty_vdc
Op 15 juli hebben wij hier een familiefeestje gepland en zouden het dan ver ...
Wij hebben een foto gemaakt van ons eerste kindje in z'n bedje met dan zo'n papier eraan 'stopzetting huurovereenkomst' en dan dat ie eruit moet tegen februari 2024, wegens een nieuwe bewoner. Was die tegengekomen op internet ☺️
één jaar geleden
Op het werk weten ze het al omdat het nogal opviel dat ik om het half uur naar achteren moest om iets kleins te eten 😅 verder twee goede vriendinnen verteld. In de twee weken na de eerste echo zien we de hele familie dus dan gaan we het hen ook vertellen. Daarna pas de vriendengroep.
één jaar geleden
Reactie op XAshX
Mijn collega’s gaan het allemaal ook snel weten aangezien ik niet meer in p ...
In welke soort productie werk je?
Ik werk op de hr-dienst van een voedingsbedrijf en geef ook regelmatig rondleidingen, opstarten en onboarding op de werkvloer.
Mag je dan nog productie binnen?
één jaar geleden
Reactie op VeroniqueOnsia
In welke soort productie werk je?
Ik werk op de hr-dienst van een voedingsb ...
Ik ben procesverantwoordelijke in een chemisch bedrijf. Dit staat in ons arbeidsreglement. Misschien dat er bij jullie ook iets staat beschreven? Wat wij produceren is als potentieel kankerverwekkend en schadelijk voor ongeboren kind gecategoriseerd vandaar😊
één jaar geleden
Reactie op Katrien VG
Ik werk zelf ook als zorgkundige in de thuiszorg met ouderen. Tegen mij zei ...
Tijdens mijn vorige zwangerschap werkte ik ook als zorgkundige in de thuiszorg. Praktisch direct mogen stoppen. Heb zelf een afspraak gemaakt bij de arbeidsgeneesheer toen, omdat mijn werkgeefster mij ook blaasjes probeerde wijs te maken (dat ik pas op 6maand moest gaan..) misschien beter eens navragen..
één jaar geleden
Spannend, ik start op 21/08 op een nieuwe job en laat dat de dag zijn van onze eerste echo. We gaan wel al wat aan de 'late' kant zijn hiervoor omdat we eerst nog een lange reis hadden gepland, tjah. Nu lijkt het me niet zo leuk voor mijn nieuwe werkgever om onmiddellijk deze melding te krijgen dus voel ik me enerzijds wat schuldig hierover. Anderzijds zijn wij al een klein jaar aan het proberen en door in een nieuwe sector te zijn beland reeds 3 keer van werkgever verandert, kon dat toch ook niet steeds melden tijdens m'n gesprek + zou tot discriminatie kunnen leiden dat ik voor de job niet aanvaard zou kunnen worden. Ik vind het eerlijk gezegd niet de leukste melding aan mijn werkgever... Spannend dus...
één jaar geleden
Reactie op Ambrosia Gabriella
Spannend, ik start op 21/08 op een nieuwe job en laat dat de dag zijn van o ...
Ben je verplicht om het onmiddellijk te melden want niet op elke job moet je dat doen
één jaar geleden
Nee, maar je bent beschermd tegen ontslag wanneer je je zwangerschap doorgeeft dus voor jezelf is het wel handig om het al vroeg te doen. Omdat ik mijn derde trimester in de drukste periode van het jaar heb en onder werktijd naar de gynaecoloog moet, vond ik het wel fijn om het al vroeg aan mijn baas te vertellen zodat hij daar rekening mee kon houden in de planning.
één jaar geleden
Ben je verplicht om het onmiddellijk te melden want niet op elke job moet j ...
Ik wel, gezien ik part time als lasser ga werken en dit dus als 'gevaarlijke job' wordt aanzien... Eerst was ik full time lasser en was dit onmiddellijke verwijdering op de werkvloer. Nu is mijn job een combo met Talent Acquisition dus hopelijk krijg ik wat begrip en mag ik eerst mijn focus hier op leggen...
één jaar geleden
Ik heb het al aan redelijk wat mensen verteld. Na eerdere miskramen door een chromosomale afwijking en nu zenuwslopend eerste trimester met veel onzekerheid heb ik het al aan familie en vrienden verteld om de steun te hebben. De kans is reëel dat we na het resultaat van de vlokkentest toch nog afscheid moeten nemen van onze baby en daar wil ik niet alleen moeten doorgaan.