44 Reacties

één jaar geleden

Mijn zussen denk ik na de eerste echo (staat gepland op 8 weken), de rest na de echo op 12 weken!

één jaar geleden

Ik ben heeeel slecht in zwijgen, maar wil toch graag wachten tot ik zeker ben dat mijn kindje gezond is.

één jaar geleden

Reactie op LienM2024

Ik ben heeeel slecht in zwijgen, maar wil toch graag wachten tot ik zeker b ...
Inderdaad hier ook zo, zullen ook wachten totdat we zekerheid hebben

één jaar geleden

Ik kon niet zwijgen… close vrienden en familie weten het al 🤭

één jaar geleden

Reactie op JstnBns

Ik kon niet zwijgen… close vrienden en familie weten het al 🤭
Hier ook vandaag op vaderdag, 6 weken

één jaar geleden

Ik werk in de zorg en stop eind deze maand al met werken wegens infectiegevaar. Collega's weten het dus al en daarom gaan we onze ouders ook snel inlichten. Maar anderen na de zekerheid van 12 weken. 🤞

één jaar geleden

Wij hebben het allebei al aan onze moeders verteld. De rest doen we pas na die 12 weken.

één jaar geleden

Wij willen deze keer wachten tot na de eerste echo met het aan de familie te vertellen. Maar in tussentijd hebben we nog twee familiefeesten, waarvan het op één ervan heel sterk gaat opvallen dat ik niet drink. Ik ga zeggen dat ik antibiotica moet nemen, maar zelfs dan.. Ik heb er wel wat stress voor. Hebben jullie tips voor smoesjes?

één jaar geleden

Reactie op Sophie_vc

Ik werk in de zorg en stop eind deze maand al met werken wegens infectiegev ...
Ik werk zelf ook als zorgkundige in de thuiszorg met ouderen. Tegen mij zeiden ze op het werk dat ik tot 6 maanden moet blijven werken? Ik vraag mij af of dit klopt? Want ik vind dit toch vrij intensief werk om zo lang te blijven doen. En toch ook de infecties enz… Hebben ze dat bij u aangeraden om al thuis te blijven? Of werkt u met kinderen?

één jaar geleden

Collega's weten het ook al omdat in kleuteronderwijs doe voor de rest weet een groep vriendinnen het omdat het bij ons via ivf is en ze tijdens het traject er voor me zijn geweest. De rest zal nog moeten wachten tot 12 weken behalve mijn dochter denk ik na de eerste echo in te lichten

één jaar geleden

Mijn collega’s gaan het allemaal ook snel weten aangezien ik niet meer in productie mag komen. Daar we ook met een traject zijn zwanger geworden en de ouders/vrienden op de hoogte waren, vragen zij ze quasi dagelijks achter. We kunnen hier dan ook niet over liegen.. Hopelijk blijft alles goed gaan. 🤞

één jaar geleden

Reactie op XAshX

Mijn collega’s gaan het allemaal ook snel weten aangezien ik niet meer in p ...
🤞🍀

één jaar geleden

Reactie op Katrien VG

Ik werk zelf ook als zorgkundige in de thuiszorg met ouderen. Tegen mij zei ...
Ik werk met volwassenen. Tot nu toe is de regeling bij ons dat we tot drie maanden mogen doorwerken. Eerder stoppen kan in overleg met arbeidsgeneesheer en teamverantwoordelijke. Er doen wel geruchten de ronde dat dit 'niet meer van deze tijd is' en dit ook zal opgetrokken worden naar 6 maand, afhankelijk van het risico op infectie of agressie van de doelgroep. Geen idee hoe de regeling in andere voorzieningen is. Ik heb veel respect voor alle mama's die doorwerken - in alle sectoren- want het vraagt toch wel echt veel van ons lichaam.

één jaar geleden

Reactie op Mama_anoniem

Wij willen deze keer wachten tot na de eerste echo met het aan de familie t ...
Iemand werd vandaag bijna kwaad op mij omdat ik geen champagne wou drinken 🙈 ik zei dat ik gisteren al redelijk veel gedronken had en vandaag last had van mijn maag...

één jaar geleden

Reactie op Sophie_vc

Iemand werd vandaag bijna kwaad op mij omdat ik geen champagne wou drinken ...
Dankjewel! Gaat bij m'n papa niet werken. Denk dat ie ook wat 'kwaad' gaat reageren, maarja.. 🤷

één jaar geleden

Reactie op Mama_anoniem

Wij willen deze keer wachten tot na de eerste echo met het aan de familie t ...
Ik heb hetzelfde probleem :). Zeggen dat je de dag van te voren een hele gezellige bbq hebt gehad. (Te gezellig)en nu de wijntjes even overslaat😅

één jaar geleden

Reactie op Nadia1989

Ik heb hetzelfde probleem :). Zeggen dat je de dag van te voren een hele ge ...
Ja, hele goeie tip, maar bij m'n pa werkt dat niet. Het is een feest voor z'n 65e, redelijk chique, ligt ook al even vast. En die gaat zoiets hebben van: doe ni onnozel en drink dan één glas ofzo..

één jaar geleden

Reactie op Mama_anoniem

Ja, hele goeie tip, maar bij m'n pa werkt dat niet. Het is een feest voor z ...
En gewoon iemand anders die het weet je glas langzaam laten leegdrinken of wisselen van glas? Gewoon doen of je een slok neemt af en toe. Heb vriendinnen waar ik het echt niet van wist en daarmee hebben we twee flessen wijn destijds mee leeggedronken (met haar partner, arme jongen 😂)

één jaar geleden

Reactie op maartje_in_belgië

En gewoon iemand anders die het weet je glas langzaam laten leegdrinken of ...
Dit zegt zoveel over onze maatschappij trouwens ik drink al jaren niet meer maar wanneer ik gestopt was ook de commentaren niet normaal... En nu als'mensen horen dat ik niet drink denken ze dat ik vroeger een probleem had 🙄

één jaar geleden

Dit zegt zoveel over onze maatschappij trouwens ik drink al jaren niet meer ...
Inderdaad als je het zo bekijkt... Alcohol is zo sterk ingeburgerd