20 Reacties
6 maanden geleden
Eigen bedje aan het uiteinde van ons bed (ik lig er met mijn hoofd naartoe), bedje staat schuin ivm reflux, ingebakerd en strak dekentje om wat vast te leggen (niet te hoog). Sonos met white noise playlist, tutje soms wel, soms niet, klein nachtlampje. Ik denk mss rond 6 maanden eigen kamertje of als Siebe (en mama) er klaar voor is.
6 maanden geleden
Ons meisje slaapt in een eigen bed op onze kamer, in een Puckababy inbakerslaapzak. We gebruiken zon himalaya zoutlamp die heel de nacht aan blijft als ‘nachtlamp’, en we zetten de hele nacht white noise op via Alexa. Tutje valt ze tegenwoordig wel mee in slaap in het begjn van de nacht, maar daarna heeft ze het meestal niet meer nodig omdat ze aan de borst in slaap valt 🙂
6 maanden geleden
Bij ons slaapt hij naast ons in de co-sleeper in een Doomoo babynestje, ingebakerd. Hier doet hij ook zijn dutjes overdag, we houden hem dan in de gaten met de babyfoon. De Moonie knuffel (white noise) is onderdeel van ons slaapritueel. We verhuizen in september, ik ben van plan om hem tot dan bij ons op de kamer te laten slapen. Anders moet hij zich heel vaak aanpassen lijkt mij..
6 maanden geleden
Co-sleeper en slaapzak (de eerste 12 weken gebruikte ik ook extra lakentjes om hem warm te houden). We hebben ook hele tijd nestje gebruikt, maar ik vond hem te groot worden daarvoor. Tutje gebruik ik heel weinig (alleen als in hem met niets anders kan troosten of als hij veel lawaai maakt bij inslapen en ik daardoor niet kan slapen). Verder geen hulpmiddelen. Ik gebruik 's nachts tijdens verzorging en voeding een nachtlampje van Liewood.
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Co-sleeper en slaapzak (de eerste 12 weken gebruikte ik ook extra lakentjes ...
En ik denk in eigen bedje als hij te groot wordt voor de co-sleeper. Ik zou hem graag tot een jaar op onze kamer laten slapen, maar denk dat mijn vriend wel fan is van eerder naar eigen kamertje. Ik denk dat het beetje zal afhangen ook van het aantal nachtvoedingen op dat moment.
6 maanden geleden
Onze dochter is bijna 11 weken. Co-sleeper met nestje en inbakerslaapzak. Ze valt in slaap met haar lampje en geluidjes van de moonie bear zonder tutje. Ze slaapt nu 14 dagen door van ong 21 tot 6u. Vandaag was het 6u45 🥰 Ik leg ze nu sinds 3 weken al boven met babyfoon en wij gaan later slapen. Ik ben van plan haar vanaf maandag op haar eigen kamertje te leggen. Heb het al enkele keren uitgesteld maar vooral omdat ik het zelf moeilijk vond. Denk niet dat zij er zo zeer last van zal hebben 😇 Overdag slaapt ze in haar park, zonder slaapzak en zonder hulpmiddelen. We hebben een hele goeie slaper!
6 maanden geleden
Ons zoontje (13w) slaapt in een gewone slaapzak in de co-sleeper naast ons bed. Meestal begint hij met een tutje, maar vaak spuwt hij het even later zelf terug uit. Wanneer hij ‘s nachts eten gekregen heeft kan het zijn dat ik nadien wat witte ruis (met gsm) en zo’n lichtprojector opzet om hem terug in slaap te krijgen.
Ik denk ook te wachten tot 6 maanden om hem op zijn eigen kamer te leggen.
6 maanden geleden
Hier in zijn slaapzak in de cosleeper. Tutje soms wel, soms niet. Momenteel zijn we er nog niet uit wanneer we hem in zijn eigen bedje willen laten slapen. Vermoedelijk zal dit dan ook eerst op onze kamer komen zodat hij eraan kan wennen, dan pas in zijn eigen kamer. Zal ook allemaal wat afhangen van hoe lang hij nachtvoeding(en) vraagt. Partner zou hem al wat sneller op zijn eigen kamertje willen denk ik maar hij wil hier ook mijn gevoel wel wat in volgen.
6 maanden geleden
Hier met puckababy inbakerslaapzak in de cosleeper. En moonie beer als slaapritueel. Laatste fles rond 22u in bed en slaapt dan door tot 8u 👼🏼 Dit doet ze al van week 7 (nu 12w). Soms snachts eens sussen met tutje, wrijfje of andere houding. Ik ben ook heel onzeker over wanneer we dit moeten veranderen naar eigen bedje op eigen kamer. Ik denk als ze 15w of 16w is. De inbakerslaapzak wordt nu ook te klein dus gaan ook kijken voor een nieuwe waar we de armen zowel kunnen inbakeren als uit kunnen halen
6 maanden geleden
Hier ligt hij in de co-sleeper. Momenteel nog ingebakerd en in een babynestje, we wilden dat afbouwen maar hebben nu gezegd dat we dat vanaf 4 maanden gaan doen, dus over twee weken. Vanaf 6 maanden wil ik hem graag in een bedje op zijn eigen kamer. Het idee vind ik wel heel gek, om hem dan niet meer naast me te hebben liggen! Maar ik denk wel dat het vanaf dan beter is om te doen.
Wij gebruiken bet white noise apparaat van Numsy omdat er van buiten best wel lawaai kan zijn van spelende kinderen enzo en hij daar nog van wakker schrikt. Babyfoon met camera van Luvion. Tutje vindt hij niet zo veel aan.
6 maanden geleden
Cosleeper / mee in bed . voor de rest niets , enkel slaapzakje als het wat frisser is .
Ik gok rond 1,5/2 jaar dat ze mogelijk naar haar eigen kamer gaat gaan maar we zullen zien wat ze nodig heeft. Nachtlampje doen we pas als fantasie tot leven komt en er schrik is van het donker
6 maanden geleden
Snachts: tot 8w bij mij in bed, daarna co sleeper. Nu eigen bedje naast dat van ons (geen co sleeper beschikbaar in de tropen). Overdag tot 6w in park/buggy, daarna Co-sleeper op haar kamertje. Vanaf 8w eigen bed op kamer. Nu in de tropen eigen bed op onze kamer ook overdag. Ingebakerd in BE, hier niet (te warm). Geen white noise. Amper een tutje. Wel een zijkamer dus zo een anti-rol structuur gemaakt.
6 maanden geleden
Ons meisje is bijna 14 weken oud en slaapt nog in een wiegje in onze kamer. De Moonie beer hoort bij het slaapritueel. 🧸 Soms met en soms zonder tutje.
Ze slaapt in de inbakerslaapzak van Puckababy (wij zijn megafan). Binnenkort schakelen we over naar het tweede inbakermodel van Puckababy.
De bedoeling hier is dat ze naar haar eigen kamertje gaat als ze tekenen vertoont van omrollen. Misschien rond 4 a 5 maand dan. 🌛
Haar laatste flesje splitsen wij op in 2 delen. De helft rond 20u, voor we haar te slapen leggen. De andere helft wanneer wij gaan slapen. Dit drinkt ze half in slaap op met een heel klein lichtje in de kamer. Daarna slaapt ze heerlijk verder tot de ochtend. 😴
6 maanden geleden
Ons kindje slaapt op zijn eigen kamer. We gebruiken de ergopouch 'inbaker'slaapzak. Overdag doen we de mouwen van de slaapzak open, zodat hij went aan het gegeven niet ingebakerd te zijn.
Voor de rest gebruiken we geen hulpmiddelen (white noise, nestje, tutje,...).
Omdat hij in zijn eigen kamer slaapt, heb ik wel een babyfoon met camera op ons nachtkastje staan. Zo kan ik altijd even kijken wanneer ik midden in de nacht wakker word.
6 maanden geleden
Onze dochter (11w) slaapt bij ons op de kamer in haar eigen bedje aan het voeteinde van ons bed. In haar nestje in een zij-ligkussen met een slaapzak een dik dekentje vast gestoken onder het zijligkussen en donsje er over. Valt in slaap met tut op mijn billen door te wiegen, maar laat haar tut vallen als ze in slaap is.
6 maanden geleden
Ons zoontje (12 weken) slaapt in een co-sleeper naast mij, in een slaapzak. Hij heeft een tutje in zijn bed liggen, maar gebruikt dit amper 's nachts. Ik slaap met een rood nachtlampje, maar dit is eerder voor mij zodat ik hem gemakkelijk 's nachts kan zien, zonder fel licht te moeten aansteken 😅 Momenteel slaapt hij nog mooi stil op zijn rug, maar vanaf het moment dat hij beweeglijker zou worden in zijn slaap gaat het hekje van de cosleeper omhoog en plaatsen we het als een wiegje aan het einde van ons bed. Hoe lang hij bij ons zal slapen, dat zien we nog wel. Hij slaapt vrij stil, dus eigenlijk hebben we echt geen last van hem. Maar misschien is dat wel anders binnen enkele maanden.