17 Reacties
9 maanden geleden
Poging gedaan, maar zoonlief is niet zo'n fan van het tutje... Als het clusteren te maken heeft met de voedingsbehoefte van jouw kleintje en dus minder met geborgenheid etc. zal een tutje natuurlijk niet helpen op clustermomenten vanwege de nood aan voeding...
9 maanden geleden
ik geef een tutje als ze na de voeding nog zuigbehoefte heeft of idd voor te troosten, ik merk dat mijn baby heel goed doorgeeft wat tutje is en
borst, want als ze honger heeft en ze heeft de tut spuugt ze die snel terug uit omdat er niets uitkomt, na voeden blijft ze gewoon graag verder zuigen voor in slaap te vallen maar zuigt ze niet hard genoeg voor melk, ik voel het verschil dan en geef haar tutje en dat doet ze heel goed wanneer ze dan slaapt valt de tut ook uit haar mond, mijn vroedvrouw zegt dat babys wel duidelijk verschil voelen tussen tut en borst in tegenstelling tot flesvoeding want is beide met een tutje zegmaar😃
9 maanden geleden
Wij geven ook een tuutje. Helpt haar om na de voeding in slaap te vallen. ☺️
9 maanden geleden
Wij vrij snel als we thuis waren omdat ze na de voeding ontroostbaar was. Maar we gebruiken het echt enkel om in slaap te vallen. Ze is er echt niet afhankelijk van eigenlijk.
9 maanden geleden
Reactie op mlbn
Vanaf wanneer beginnen jullie met de tut?
Hier enkele keren gebruikt tot nu toe. We doen het alleen indien onverzadigdbaar aan de borst en/of ontroostbaar huilen. En we proberen het weg te nemen eens hij in slaap is. Onze vroedvrouw had het afgeraden, vandaar dat we het liever niet gaven...
8 maanden geleden
Wie geven een tuutje. Wel daarna borstvoeding met tepelhoedje omdat hij anders niet meer kon aanhappen.