17 Reacties

9 maanden geleden

Poging gedaan, maar zoonlief is niet zo'n fan van het tutje... Als het clusteren te maken heeft met de voedingsbehoefte van jouw kleintje en dus minder met geborgenheid etc. zal een tutje natuurlijk niet helpen op clustermomenten vanwege de nood aan voeding...

9 maanden geleden

ik geef een tutje als ze na de voeding nog zuigbehoefte heeft of idd voor te troosten, ik merk dat mijn baby heel goed doorgeeft wat tutje is en borst, want als ze honger heeft en ze heeft de tut spuugt ze die snel terug uit omdat er niets uitkomt, na voeden blijft ze gewoon graag verder zuigen voor in slaap te vallen maar zuigt ze niet hard genoeg voor melk, ik voel het verschil dan en geef haar tutje en dat doet ze heel goed wanneer ze dan slaapt valt de tut ook uit haar mond, mijn vroedvrouw zegt dat babys wel duidelijk verschil voelen tussen tut en borst in tegenstelling tot flesvoeding want is beide met een tutje zegmaar😃

9 maanden geleden

Wij geven ook een tuutje. Helpt haar om na de voeding in slaap te vallen. ☺️

9 maanden geleden

Vanaf wanneer beginnen jullie met de tut?

9 maanden geleden

Wij vrij snel als we thuis waren omdat ze na de voeding ontroostbaar was. Maar we gebruiken het echt enkel om in slaap te vallen. Ze is er echt niet afhankelijk van eigenlijk.

9 maanden geleden

Reactie op mlbn

Vanaf wanneer beginnen jullie met de tut?
Hier enkele keren gebruikt tot nu toe. We doen het alleen indien onverzadigdbaar aan de borst en/of ontroostbaar huilen. En we proberen het weg te nemen eens hij in slaap is. Onze vroedvrouw had het afgeraden, vandaar dat we het liever niet gaven...

9 maanden geleden

Reactie op Sophie_vc

Hier enkele keren gebruikt tot nu toe. We doen het alleen indien onverzadig ...
Ben je het beginnen gebruiken in het ziekenhuis zelf? Ben bang dat de vroedvrouwen commentaar zullen hebben hierover

9 maanden geleden

Reactie op mlbn

Ben je het beginnen gebruiken in het ziekenhuis zelf? Ben bang dat de vroed ...
Ja, er was een vroedvrouw die het voorstelde om te geven bij zuigbehoefte. Maar mijn zelfstandige vroedvrouw raadde het af.

9 maanden geleden

Ik heb een tutje gegeven in het ziekenhuis omdat ze echt ontroostbaar was en niet in slaap geraakte. Nu gebruikt ze haar tutje amper tot zelfs niet 🤷‍♀️. Na een voeding valt ze voorlopig vanzelf in slaap als ik haar van de borst haal.

8 maanden geleden

tutje werd hier ook aangeraden als troost tijdens krampjes. nadien spuwt hij ze uit

8 maanden geleden

Reactie op EDK1987

tutje werd hier ook aangeraden als troost tijdens krampjes. nadien spuwt hi ...
Hier werkt dat inderdaad ook even als troost en nadien spuwt ze hem ook weg.

8 maanden geleden

De onze weigert een tutje, wat soms wel lastig is

8 maanden geleden

De onze weigert een tutje, wat soms wel lastig is
De onze ook jammer genoeg. Wou dat hij het soms ook als troost wou gebruiken ipv enkel de borst.

8 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

De onze ook jammer genoeg. Wou dat hij het soms ook als troost wou gebruike ...
Misschien een stomme vraag, maar er zijn veel verschillende tutjes. Heb je al eens een andere vorm geprobeerd? (Zeker niet slecht bedoelt😁)

8 maanden geleden

Reactie op Tiffany_N

Misschien een stomme vraag, maar er zijn veel verschillende tutjes. Heb je ...
We hebben er inderdaad al verschillende geprobeerd.. verschillende merken en vormen 🤷‍♀️

8 maanden geleden

Reactie op NikkiMax

We hebben er inderdaad al verschillende geprobeerd.. verschillende merken e ...
Jammer dat hij geen enkele wil 🥺.

8 maanden geleden

Wie geven een tuutje. Wel daarna borstvoeding met tepelhoedje omdat hij anders niet meer kon aanhappen.