31 Reacties
7 maanden geleden
Ik ben nog even thuis maar kijk er enorm tegenop om terug te gaan werken, ik heb ook echt het gevoel dat het me geen deugd gaat doen. Sommige mama's kijken hier echt naar uit zodat ze ook weer een leven hebben buiten de baby maar ik heb hier echt geen nood aan eigenlijk...
7 maanden geleden
Ik ben nog thuis tot 06 juni, en heb er een zeer dubbel gevoel bij.
Had altijd gedacht dat ik graag terugging, maar naarmate de datum dichterbij komt, heb ik steeds minder zin om opnieuw te gaan werken.
Misschien dat dit nog verandert tegen juni, of na enkele dagen op kantoor?
Momenteel weet ik ook niet goed of ik dezelfde job wil blijven uitoefenen.
Dus chaos in het hoofd momenteel 😅
7 maanden geleden
Ik begin 4 juni terug met werken en zit ook met een dubbel gevoel. Ik denk dat de structuur van het werken mij wel goed kan doen, maar de gedachte van mijn zoontje hele dagen niet te zien, breekt mijn hart. Mijn buurvrouw wordt zijn onthaalmoeder, dus dat maakt het voor mij toch wel een tikkeltje gemakkelijker.
7 maanden geleden
Normaal ging ik 3 juni terug beginnen werken, maar heb ervoor gekozen om 31 mei al 1 dag terug te beginnen. Het is dan maar 1 dag en dan is het al terug weekend. Dan kan ik er wat rustiger terug inkomen ipv meteen een hele week.
Ze gaat op vrijdag (en eerste 2 maanden ook op donderdag) naar mijn ouders gaan. De andere dagen naar de creche.
Momenteel valt ze overdag in haar bedje in slaap met behulp van schudmobiel en haar Moonie. Ik las in het reglement van de creche dat ze zelfstandig in slaap moeten vallen. Ik denk niet dat ze daar dezelfde hulpmiddelen hebben, dus wel wat stress daarvoor. Daar moeten ze ook in het park slapen en laat ze dat thuis juist niet willen.. 😬
7 maanden geleden
Ik ben zelfstandige en mijn bevallingsrust zit er al op. Maandag start ons kindje op de crèche. De wendagen gingen heel goed voor hem, wat mij al een beter gevoel geeft.
Terug starten met werken is dubbel. Ik ben blij dat er terug wat meer structuur in mijn leven komt, maar ik ga ons zoontje zoooo hard missen..
7 maanden geleden
Ik ben nog even thuis maar kijk er enorm tegenop om terug te gaan werken, i ...
Same... Ik ben nog thuis tot eind juni en zie er enorm tegenop om Rune achter te laten. Ook borstvoedingsgewijs... Het voelt voor mij onnatuurlijk om te kolven terwijl je eigenlijk gewoon ten alle tijdje je kindje zou moeten kunnen aanleggen. Als onze financiële toestand het toeliet, bleef in veel langer thuis. Maar helaas lukt dat niet. Ik vind het heel triestig gesteld met de moederschapsrust (en vaderschapsverlof) in België. Maar ja... No offence naar mama's die ernaar uitkijken om terug aan de slag te gaan, die zijn er ook en dat snap ik ook!
7 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Same... Ik ben nog thuis tot eind juni en zie er enorm tegenop om Rune acht ...
Helemaal hetzelfde hier betreffende gevoel rond borstvoeding! Ik vind het ook erg dat er richtlijnen zijn vanuit bv. WHO om zo lang mogelijk borstvoeding te geven maar dan moeten ze er ook wel voor zorgen dat het gemakkelijker haalbaar is door bijvoorbeeld borstvoedingsverlof te verlengen (nu tot max. 5 maanden na bevalling terwijl vanuit K&G bijvoorbeeld al aangeraden wordt om zéker tot 6 maanden borstvoeding te geven). Oke kolven is een optie maar dat doe ik zeker niet met plezier + opbrengst is minder dan wanneer baby rechtreeks aan de borst drinkt. Ik heb een handsfree kolf maar zelfs dat gaat niet zo evident zijn (kolfpauze kan bijna niet omdat ik een super onregelmatige agenda heb, dus ik zal moeten roeien met de riemen die ik heb). Ik heb ook al vaak gezegd "ik blijf gewoon langer thuis" maar dat is financieel inderdaad geen optie...
7 maanden geleden
Helemaal hetzelfde hier betreffende gevoel rond borstvoeding! Ik vind het o ...
Ja... Ik werk ook onregelmatige uren, in een leefgroep, en kan niet zomaar een halfuur stoppen met werken om te kolven. Maar ik ga er ook voor om het te laten slagen. Idd, roeien met de riemen die we hebben. En zolang we thuis zijn genieten van elk moment 💞
7 maanden geleden
Ik mis mijn werk en collega's echt dus ik kijk er wel naar uit om terug te beginnen. Tegelijkertijd denk ik wel dat fulltime heel zwaar gaat zijn. Niet perse wat betreft ons zoontje, want ik heb veel vertrouwen in de opvang en mijn vriend is leerkracht dus kan hem vaak al vroeg halen.
Ik heb meer stress over het regelen van praktische zaken en zorg voor mezelf. Het gaat mij bijvoorbeeld niet lukken om mijn sessies bij de kinesist voort te zetten omdat ik gewoon geen enkel moment vrij kan maken daarvoor.
7 maanden geleden
Ik moet over 2 weken weer gaan werken en kijk er kei hard tegen op.
Ik ga tijdelijk maar 2 dagen werken en Noud gaat die 2 dagen naar mijn ouders.
Maar Noud huilt nogsteeds heel veel (reflux + kma).. en zijn slapen is dramatisch..
Merk aan mijn mama dat ze het heel spannend vind, dit maakt t voor mij alleen nog maar lastiger...
7 maanden geleden
Ik begin 3juni terug, ik ben zelfstandige dus ik heb voorgenomen om 3 dagen te openen en 3 dagen te sluiten tot september endan zal ik kijken.😊
7 maanden geleden
Ik start terug 3 juni en heb ook een dubbel gevoel. Ergens zal het leuk zijn niet altijd alle zorg op mijn schouders te hebben en het oude leven terug wat op te pikken. Maar alles in mij zegt dat het onnatuurlijk is mijn baby'tje al 'achter te moeten laten'. Ook voor borstvoeding idd, ik geef graag borstvoeding en het verloopt goed, maar ben bang dat het dan verpest zal raken. Half de tijd moeten kolven is kwa gevoel echt niet hetzelfde als kunnen voeden...
7 maanden geleden
Reactie op liesv05
Ik start terug 3 juni en heb ook een dubbel gevoel. Ergens zal het leuk zi ...
Ja ik snap dat wel, voor mij is het heel anders ik werk van thuis uit, en mijn mama gaat komen babysitten.
Onze dochter gaat pas vanaf 6 maanden naar de onthaalmoeder ik wou het ook niet eerder🙈