241 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Wij gebruiken het nestje ook al een tijdje niet meer in de co-sleeper en me ...
Oh da’s fijn om te lezen dat dit bij jullie geen verschil heeft gegeven! Misschien durven we het binnenkort ook aan. We hebben sinds deze nacht de overstap gemaakt van de co-sleeper naar haar eigen bedje (maar nog bij ons op kamer). Dus eerst daar even aan wennen en dan halen we haar nestje weg denk ik. Haar bed is zo groot in vergelijking met de co-sleeper 🥹
6 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Hier niet meer
Hier is het ook echt deprimerend eigenlijk
6 maanden geleden
Reactie op Martsje
Wij durven het nestje nog niet weg te halen omdat ze nu wel relatief goed s ...
Eerlijk gezegd hebben we het weer terug gelegd omdat hij opeens blokjes van 2-3 uur ging slapen. En ik had zelf zo veel last van slaapgebrek dat ik het even niet aankon 🙈
Hij kan ook echt niet op zijn rug slapen zonder direct wakker te worden dus wij klemmen hen echt tussen 2 opgerolde handdoeken, zodat hij wel naar ijb rug kan rollen maar niet op zijn buik. Ja, echt tetris hier 😂
We gaan het nu om de paar dagen zonder nestje proberen.
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Eerlijk gezegd hebben we het weer terug gelegd omdat hij opeens blokjes van ...
Och, daar ben ik dus ook bang voor, dat ze plots terug kleinere blokjes gaat slapen. Goed dat je ook aan je eigen slaap denkt! Af en toe proberen lijkt me een goed idee, wij gaan het ook zo proberen. Lukt het nog niet, dan zullen ze nog een beetje meer nood hebben aan geborgenheid zeker 🤷♀️
6 maanden geleden
Reactie op Martsje
Och, daar ben ik dus ook bang voor, dat ze plots terug kleinere blokjes gaa ...
Ja het moet allemaal wel gezellig blijven hier 😂 en dat ben ik niet op chronisch slaapgebrek 😬
Ik had het al eens genoemd hier maar ik heb dus heel veel gehaald uit het boek Slaap! van Susanne Willekes. Ik sta er nu wat relaxter in: we proberen hem wel de goede kant op te krijgen met slaap, maar volgen ook gewoon hem zelf in zijn ontwikkeling. Het heeft ook geen haast en ik geniet er ook gewoon heel erg van om hem in mijn armen of draagdoek te hebben (ook al is het soms lastig met de dagelijkse bezigheden) dus ik zie het ook niet echt als een 'probleem'. Eerder als een project haha.
MOD
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Ja het moet allemaal wel gezellig blijven hier 😂 en dat ben ik niet op chr ...
Ja ik had net hetzelfde erover met de vroedvrouw dat ik zei: overal hoor ik slaapritme en zelfstandig slapen en doorslapen. Oh zei ze ze zijn nog zo klein, dat wisselt nu nog zo fel. Als je het loslaat en idd zijn of haar ontwikkeling, dan sta je relaxter. Behalve s nachts dan🤣 dan denk ik: kleintje, mannetje... ik ben ook moe ze
6 maanden geleden
Reactie op EDK1987
Och ambetant he! Hier voeding om 20 u, middernacht, 4 uur, 7 uur,.... doodo ...
Hier vaak maar blokjes van 2,5u 🥲 Ervoor ging het wel oke, blokjes van 4,5u en dat hadden we nog nooit gehad. Dus ik was dat al gewoon, dus die 2,5u is echt een aanslag op mijn lijf (en gemoed) 😅
MOD
6 maanden geleden
Reactie op TessahS
Doe jij die dan allemaal? Of kunnen jullie het een beetje verdelen?
Ik ga ...
Ja wij kruipen er ook in om 20 u. Tussen 19 en 20 u eet Finn. Als mijn mag de vroege heeft dan is alles na middernacht voor mij tot 13 u. Ik probeer dan ook te koken tegen 13 u en stuk huishouden. Als mijn man de volgende dag de late heeft, dan doet hij die na middernacht en ik vanaf 's morgens.
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hier ook al een paar dagen baby die extra wakker wordt om 12u 's nachts. Vo ...
Oh nee! Hopelijk is er snel verbetering ♥️
Wij leggen David nu dan toch rond 19u op bed en merken dan dat hij een langer blokje slaapt dan wanneer hij later op bed ligt. Vannacht tot 1u15.
6 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hier ook al een paar dagen baby die extra wakker wordt om 12u 's nachts. Vo ...
Hier was het 20u bed in, middernacht, 2u30 en 4u30. Daarna niet veel meer geslapen want mevrouw had krampjes (wat teveel ajuin gegeten of te weinig water gedronken denk ik). Ik kruip altijd tussen 21 en 22u mee in bed, aangezien wij in de bouw staan en de wekker dus om 5u30 afgaat.