241 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op 123k
Hier aan het voeden 🤗 jij en je kleine hopelijk alweer in slaap!
Ik heb tot 2u op de zetel gelegen met hem, dan flesje gegeven en om 3u toch naar bed kunnen gaan. Ondertussen terug beneden in de hoop zijn krampjes te kunnen verzachten na de voeding. Jullie hebben de volgende voeding ook weer achter de rug waarschijnlijk?
9 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Heb je wat kunnen slapen dan?
Hier om 5u30 gevoed en zou nu opnieuw moeten ...
Oei niet meer gereageerd. Die nacht was verschrikkelijk, weinig tot geen slaap maar vannacht was het weer beter en vroeg hij enkel om de 4 uur een voeding. Hopelijk vannacht ook weer! 🥰 Ik had het er gisteren met de vroedvrouw over en ik zou hem ‘s nachts niet meer moeten wakker maken voor een voeding, enkel wanneer hij er dus zelf om vraagt. Hoe doe jij dat?
9 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Oei niet meer gereageerd. Die nacht was verschrikkelijk, weinig tot geen sl ...
Bij ons zei de vroedvrouw deze week ook om enkel nog te voeden op vraag. Ik dacht: yes, dan kan ik wat doorslapen. En die nacht was Rune er om de 2u 🙃
Vorige nacht was het ook beter, om de 3u. En vannacht zien we wel weer ☺️ het is echt dag per dag he...
MOD
9 maanden geleden
die van ons vraag ongeveer om de 3 uren, s nachts kan het al eens 4 uren zijn. we mogen nu volledig op vraag geven omdat Finn het goed aangeeft en al goed boven zijn geboortegewicht zit. nu we houden het overdag zeker goed in het oog niet langer dan drie uren, maar ons mannetje kan soms vlugger vragen. hij is nu 3 weken oud en mogen proberen s nachts hem te laten slape
9 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Geven jullie ook voeding als ze sneller vragen dan die 3 uur? De vroedvrouw ...
Hier is ze nu 6daagjes. De vroedvrouw zei me max om de 4uur en op vraag dus regelmatig om de 2u al borstvoeding. Hier ook wel regelmatig last van krampjes. Maar als ze honger heeft klinkt ze alsof er een schaapje geslacht is dus moeilijk te negeren of te sussen 🫣
9 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Geven jullie ook voeding als ze sneller vragen dan die 3 uur? De vroedvrouw ...
Hier voeden op vraag. In de praktijk is dat soms om het uur, soms om de 2u, soms eens 3u of langer... Ik geef wel borstvoeding. Heb ook wel het gevoel dat hij soms krampjes heeft na de voeding. En hij geeft vaak ook veel terug. Weet niet goed of ik hem dan te veel laat drinken 🤔
9 maanden geleden
Reactie op Sophie_vc
Hier voeden op vraag. In de praktijk is dat soms om het uur, soms om de 2u, ...
Vraag mij exact hetzelfde af maar dan met flesvoeding.. Ik dacht om 22u te gaan slapen want om 20u30 gaf ik nog een voeding. Ondertussen 2 u later en van slapen is nog niks in huis gekomen door de krampjes.. 😣 zo frustrerend dat niks lijkt te helpen
9 maanden geleden
Reactie op 1994bv
Vraag mij exact hetzelfde af maar dan met flesvoeding.. Ik dacht om 22u te ...
Uhu... Ik vind het ook zo triest dat je op dat moment niet kan helpen en je ziet dat ze duidelijk oncomfortabel zijn :(
Succes daar 🍀
Ik neem hier ondertussen een poging om hem naar de co-sleeper te transfereren na de voeding...
9 maanden geleden
Reactie op Tiffany_N
De onze is ook een echte nachthuiler 🫣 in de dag een wolk van een baby 🥰
Onze zoon ook! 4 weken oud nu. We proberen een beetje een voedingsritme en slaap routine te creëren (heb echt elke blog en boek over slaap doorgespit de laatste tijd 🙈). De dag begint altijd heel goed, hij is dan ongeveer een uurtje wakker en slaapt dan een paar uur lekker in de kinderwagen/nestje/draagdoek.
Maar rond etenstijd begint het: heel wakker en alert en heel veel honger. Nu vind ik het niet erg om wat meer te geven op zo'n moment, maar hij kan soms uren achter elkaar wakker zijn waardoor hij eindelijk in slaap valt tegen de tijd dat hij weer een flesje zou moeten krijgen. Ook is hij heel snel weer wakker als we hem willen weg leggen.
Het is hier dus nog wat zoeken in de avond/nacht. We zijn ook net andere voeding aan het proberen, hopelijk helpt dat met de verzadiging en krampjes. En gisteren begonnen met inbakeren in de ergopouch en dat ging ook heel goed.
9 maanden geleden
Reactie op TessahS
Onze zoon ook! 4 weken oud nu. We proberen een beetje een voedingsritme en ...
Oh ja, hier ook kindje dat overdag heel veel uren wakker is. En hij wil niet meer in het wiegje liggen. Als ik hem er in leg, wordt hij direct weer wakker. Als ik wil dat hij slaapt, moet ik hem bij me nemen in de draagdoek. Op zich werkt het wel en gelukkig valt hij 's nachts wel makkelijk in slaap, maar soms is het wel fijn om volledig vrij te zijn terwijl hij slaapt in de wieg... Als iemand daarvoor tips heeft, deel gerust!
Als hij voor het slapengaan' s avonds onrustig is, blijft mijn vriend met hem benenden met alle lichten uit en volledig in het donker. Dat is een trucje dat voor hem werkt. Inbakeren no go hier 🙈